Mitä mieltä olet miehestä, joka on "hylännyt" lapsensa eikä ole tavannut / tapaa koskaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ama";28145700]On tosiaan epätasa-arvoinen asetelma, että lapsen äiti saa aina olla se, joka loppukädessä päättää tuleeko lapsi maailmaan vai eikö. Isän pitää olla valmis isyyteen milloin tahansa, äidiltä taas ei vaadita samaa.

Minusta on outoa, jos isä ei pidä minkäännäköistä yhteyttä lapseensa. Ymmärrän kuitenkin sen, että isä jää monessa tapauksessa etäiseksi henkilöksi.. Äiti kantaa lasta mahassaan 9kk, tuntee sen liikkeet, näkee lapsen ultraäänessä jne. Silti kun lapsi syntyy, sanotaan että voi mennä viikkoja ennen kuin äiti oppii rakastamaan lastaan: onhan uusi tulokas kuitenkin tavallaan vieras äidillekin. Entäs se isä, joka ei luultavasti ole ollut mukana odotuksessa tai edes tervetullut synnytykseen?

Jos lapsi on saanut alkunsa yhden illan suhteesta, isä ei yleensä ole paikalla tuntemassa lapsen liikkeitä jne. Huonossa tapauksessa lapsen äitikin on isälle täysin tuntematon ja vieras, mahdollisesti jopa henkilö kenen seurassa ei pidemmän päälle viihdy ollenkaan. Lapsi syntyy ja äiti on lapsen kanssa 24/7 ja päivittelee miten isää ei lapsi kiinnosta. Isä taas käy silloin tällöin vauvaa katsomassa ja tuntee olonsa vieraaksi, ulkopuoliseksi, eikä lapsikaan tunnu rakkaalta kun siihen ei pääse päivittäisessä elämässä tunnesidettä muodostumaan. Äiti ei anna lasta isälle hoitoon, koska imettää ja kierre on valmis.

Mä en ihmettele ollenkaan sitä, että monella miehellä jää lapseen syntymättä tunneside ja läheisyys. Ei tietenkään ole aikuismaista hylätä lasta kokonaan, mutta jollakin tapaa ymmärrän myös niitä miehiä, joita omaan lapseen ei missään vaiheessa synny samanlaista tunnesidettä kuin ydinperheessä asuvilla.[/QUOTE]

Alkutilanteessa naisella ja miehellä on ihan yhtä tasa-arvoinen päätösvalta: joko harrastaa seksiä tai sitten ei. Jos vahinko on jo sattunut, ei nainen tuosta noin vaan kykene päättämään alkaneesta elämästään sisällään, vaikka ei vauvaa olisi halunnutkaan. Moni pitää vauvan kun ei pysty aborttiin eikä se ole mikään ehkäisykeino.

Jokaisella lapsella on oikeus isään, siitä huolimatta miten on alkunsa saanut. Huvittaa nämä kommentit, että nainen huijaa miehen isäksi. Naurettavaa ja vanhanaikaista syyttää naista siitä mihin mieskin on osallinen, mutta niin vaan näitä naisten syyllistäjiä ja miehen ymmärtäjiä riittää.

Mites sitten nämä oikeat huijaukset, joissa aviovaimo pettää ja synnyttää aviomiehelleen avioliittoon lapsen eikä aviomies ole edes isä. Se oli aika iso prosentti, kuinka moni aviolapsista ei olekaan aviomiehen. Se on huijausta, ei se että tulee vahingossa raskaaksi ja ilmoittaa oikealle isälle!

Mun lapsen isä on hylännyt lapsensa mutta syöttää uudelle naiselle tarinaa siitä että estän ja vaikeutan heidän tapaamisia. Vaikeuttaminen on kuulema sitä kun en aina taivu etän vaatimuksiin lapsen edun vastaisesti. Etä on useamman kerran keskeyttänyt sovitun lapsenpidon ja sotkenut omat suunnitelmani käskemällä hakea lapsi heti pois.

Exäni on mestari uhriutumaan. Siksi minäkin häneen lankesin alussa. Sitten aloin tajuta miten paha hän on manipuloimaan toista. Etä ei ole tavannut lasta nyt 2 kuukauteen ja sekin on varmasti taas minun vikani. Ei koskaan viestitä tai soita lapsen asioista. Ei ole yhteydessä hoitaviin tahoihin. Ei tiedä lapsen hoidosta tai terapioista, ei ole koskaan osallistunut vasuihin tai lääkäriaikoihin.

Lapsi kyselee isästään ja valehtelen että isi on aina töissä. Sydäntä särkee kun vanhempi ei ajattele lastaan tai välitä. Uusi nainen taas nielee sadut pahasta ex-akasta sulavasti ettei oma kupla rikkoutuisi. Meitä on moneen junaan. Vastuullinen ja välittävä vanhempi ei hylkää lastaan missään tilanteessa, ei edes hankalan exän takia. Joka muuta uskoo voisi riisua pinkit lasit päästään.

Niin ja sekö on sen LAPSEN VIKA, vaikka äiti olis minkälainen hirviö? Sitä suuremmalla syyllä luulisi omaa lastaan haluavansa suojella...

Ei, mun mielestä sille ei ole mitään selitystä, että "hylkää" oman lapsensa. Ja suorastaan oksettaa ne naiset, jotka näitä selityksiä kuuntelevat ja tekevät näiden helmiensä kanssa oikeen lisää lapsia. "Meidän lapset on eri asia".
Tätä selitystä myös itse aina ihmettelen.
Jos itse eroaisin ja mies yhtäkkiä muuttuisi idiootiksi/hulluksi, niin tekisin ihan kaikkeni, etteivät lapset joutuisi pelkästään hänen kanssaan elämään ja kasvamaan.