Mitä mieltä olet seuraavasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa lapsen puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa lapsen puolesta

Vieras
Eilen oli puhetta, että tyttäreni eskarikaveri tulisi meille leikkimään esikoulun jälkeen. Aamulla eskarikaverin äiti kuitenkin sanoi, että eilen tyttö oli ollut jo niin väsynyt illalla, että jätetään tämänpäiväinen leikkiminen väliin... rauhoitetaan ilta. Ymmärsin asian täysin. Nyt kuitenkin kun kävelimme esikoulusta kotiin, tämä samanen tyttö, jonka piti tulla meille leikkimään, menikin leikkimään toiselle eskarikaverille. En viitsinyt asiaa ruveta kyselemään siinä lasten kuullen, mutta kyllä pisti vihaksi lapsen puolesta. Lapselleni tuli niin paha mieli, että itkeä tihrusti koko loppu kotimatkan. Itseäkin rupesi harmittamaan, kun ehdin jo lapselleni kertomaan ettei voi tulla meille koska hänen äiti sanoi että haluaa rauhoittaa illan... Mitä tästä tulis ajatella. =(

No jospa se toinen lapsi ei halunnutkaan tulla syystä tai toisesta juuri teille ja äitinsä keksi tällaise valkoisen valheen ettei pahoittaisi mieltänne. Ei tainnut tajuta että se tulee silti ilmi..

Pettymyksiä tulee ja menee. Onhan toi väärin tottakai, mutta minkäs teet. Ihmiset on niin erilaisia ja kaikki ei osaa ajatella toisten tunteita, jos menee asiasta sanomaan lapsen äidille niin ottaa varmaan nokkiinsa.

[QUOTE="mama";25047271]No jospa se toinen lapsi ei halunnutkaan tulla syystä tai toisesta juuri teille ja äitinsä keksi tällaise valkoisen valheen ettei pahoittaisi mieltänne. Ei tainnut tajuta että se tulee silti ilmi..[/QUOTE]

Viedään tämä tyttö joka päivä kotiin ja tämä toinen kaveri oli tänään myös mukana... ovella rupesvat kyselemään saako mennä tälle toiselle lapselle leikkimään... ja siihen äiti vaan että kyllä se käy???? ihmetyttää kovasti

[QUOTE="vieras";25047296]Pettymyksiä tulee ja menee. Onhan toi väärin tottakai, mutta minkäs teet. Ihmiset on niin erilaisia ja kaikki ei osaa ajatella toisten tunteita, jos menee asiasta sanomaan lapsen äidille niin ottaa varmaan nokkiinsa.[/QUOTE]

Mietin tässä juuri, pitäisikö asiasta soittaa, vai antaa vain olla.

Mä en kyllä lähtis soittelemaan mihinkään. Aina ei kaikki mee reilusti, mut tärkein on itse jaksaa lapsen murhe asiasta käydä lapsen kanssa läpi, jotta lapsi oppii myös pettymykset käsittelemään, oli ne reiluja tai ei. Toi on kuitenkin ollut sen toisen perheen äidin tapa hoitaa asia ja sille ei voi minkään. On asioita joiden takia lähtisin lapsen puolesta selvittelemään ja soittelemaan, mut en tälläsen.

En soittaisi mihinkään - ei se loppupeleissä kenellekään kuulu, kenen luona jonkun toisen lapsi käy leikkimässä eskaripäivän jälkeen, ja mun mielestä olisi toisten asioihin puuttumista soittaa tai kysyä tuollaisesta asiasta.

Tökeröähän tuo on, mutta sellaisia jotkut vanhemmat ovat: tökeröitä. Ei siihen voi puuttua, paitsi ehkä siten ettei enää kuskaa ko. perheen lasta eskarista kotiin...hakekoon itse lapsensa :snotty:

Tokihan siitä voi ohimennessään mainita, vaikka sanomalla, että tuosta tuli tytölle aika huono mieli, josko ensi kerralla voisi vaikka odottaa, että olette ehtineet poistumaan ko tilanteesta.
Kyllä mä ainakin omani puolia pidän.

Kyllä minä sanoisin äidille, että pahoitti tytön mielen. Ja pyytäisin seuraavalla kerralla rehellistä keskustelua vierailuasioista. Tai ensin ehkä kuitenkin varmistaisin, että asia tuli ymmärrettyä aivan oikein.

Se on totta että pettymyksiä tulee toisinaan ja niitä pitää sietääkkin joskus mutta..
Mun mielestä toi antaa vähän tökerön/tylyn kuvan äidistä tietyllä tapaa.
Miten lapsi oppii että sovituista jutuista pidetään kiinni jos tommosessa "pikkuasiassa" lipsutaan.

Tietämättä mitä lapsen kotona on tapahtunut niin vanhempana mä olisin ite ainakin toiminut niin että joko menee sen kaverin luo leikkimään kenen kanssa on eka sopinu "treffit"tai sitten ei ollenkaan. En ite haluais että lapsi oppii tuuliviiriksi joka vaihtelee mieltänsä/tekemisiään tosta noin vaan ja samalla sattuu polkemaan toista vähän niin sanotusti sormille.
Siirtäkääpä toi aikuismaailmaan...että ei nyt leikkimään mutta kaveria tapaa ja sit soittaa sori ei käy ja sit meneekin toisen kaa jotain yhtä hauskaa..ei varmasti tuntuisi aikuisestakaan kivalta.

En tiedä soittaisinko ite sille toiselle äidille. En välttämättä mutta seuraavan kerran kun kysyisi leikkimään niin saattaisin ottaa puheeksi että empä ole varma tai jollakin tietyllä asiallisella tapaa viittaisin tuóhon edelliseen kertaan, että voiko olla varma ettei tule taas peruuntumisia.

Nää on näitä :( toiset ei vaan käsitä miten ne loukkaa :(

Meilläkin poika tullut muutaman kerran itku silmässä koulusta kotiin, kun kaverin on pitänyt tulla mutta oli sitten koulussa päättänytkin mennä toisen kaverin luo :(

Taustoja en toki tiedä, mutta eka ajatus oli, että tolleen kai sit tehdään niitä aikuisia, jotka toimivat rasittavuuteen asti "fiilispohjalta". Eli pitävät tapaamisista kiinni, jos sattuu huvittamaan. Argh.

En soittaisi, mut ottaisin seuraavalla kerralla puheeksi.

Yhteistyössä