Mitä mieltä olette ihmisestä joka antaa ensin kissansa pitovaikeuksien vuoksi pois ja ottaa sitten uudet tilalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maria"

Vieras
Naapurissa asuvan perheen eläinten vastuuton hoito on ihmetyttänyt jo pitkään. Perheen äiti antaa lasten haalia jos mitä lemmikkiä, ja ottaa niitä itsekin ajattelematta pitemmälle.
Ilahduin kun älysi vähän aikaa sitten antaa kolme kissaansa pois. Syynä oli kuulemma kissojen epäsiisteys, joka johtui kodissa tapahtuneista muutoksista. Pääasia oli kuitenkin, että antoi pois, koska kissat aina vapaana ja joskus talvella mouruaa pakkasessa ulkona kun omistaja luuhaa baarissa.
Nyt sitten hankki lapsilleen kissanpennut tilalle. Hoitovastuu tietysti lapsilla, kun heille ne on hankittu.
Perheen tytär ei ilahtunut kun sanoin suoraan mitä ajattelen ja kehotin antamaan pennut uuteen hyvään kotiin vaikka eläinsuojeluyhdistyksen kautta.
En voi kun ihmetellä tuollaista toimintaa.

Mä olen seurannut paljon ilmoituksia missä annetaan pois jopa 4kk ikäinen koiranpentu pitovaikeuksien vuoksi.Itse otin työkaverilta kissan kun työkaveri on sille niin allerginen.Kissa on ollut meillä nyt 2kk,johan on ottamassa uutta.Ei voi ymmärtää.

Mä voin sikäli ehkä joskus ymmärtää että kissalle hankitaan uusi koti johon se sopeutuu paremmin. Itsellä on ollut yksi lemmikki joka lasten syntymän jälkeen alkoi oireilemaan todella pahasti, merkkaili ja selvästi ahdistui lapsista. Kaikkea yritettiin rauhotteista lähtien mutta eläimen ei ollut hyvä olla. Eikä meidän muidenkaan kun matot ja huonekalut oli kusen peitossa. Kissalle hankittiin uusi koti erään eläkeläisen luota ainoana kissana jossa elää nykyisin onnellisena ja rauhassa ilman stressiä.
Meille otettiin uusi kissa myöhemmin joka on sopeutunut elämäämme varsin mainiosti.

Jos kyseessä lemmikki joka ei sopeudu uuteen kotiin, syystä tai toisesta, ymmärrän tilanteen. Mutta jos kyseessä onkin ihminen joka kyllästyy lemmikkiin tai luopuu siitä koska koira nyt vaatikin ulkoiluttamista tai kissa repi sohvia, en todellakaan tajua. Varsinkaan jos tilalle otetaan uusi lemmikki ( jos pian ehkä myös luovutaan)
Mulle nyrkkisääntönä on , lemmikkeihin sitoudutaan niiden elin-iäksi, ellei allergia tai ihan oikeat pitovaikeudet ( eläimen sopeutumattomuus, aggresiivisuus tms ) muuta tilannetta.

En hyväksy tuollaista toimintaa. Ilvespari toimi minusta hyvin, mutta tunnen yhden joka ei yrittänyt noita rauhoitteita, hän on siinä rajalla enkä suosittele hänelle eläintenhankintaa. Minusta eläimiin pitää sitoutua.

Jos kyse on vaikka siitä että perhe muuttaa maalta kaupunkiin ja aina vapaana liikkuneet kissat joutuvat sitten sisäkissoiksi ja ahdistuvat sitten niin että pistävät kämpän remonttiin ja huonekalut vaihtoon niin ymmärrän hyvin että on parempi etsiä kissoille uusi koti maalta missä ne voivat yhä liikkua ulkona vapaasti. Ja jos perhe sitten kaipaa kuitenkin kissaan niin ymmärrän senkin että otetaan uusi kissanpentu josta sitten opetetaan alusta alkaen sisäkissa.

Mutta sitä en ymmärrä että lemmikeitä otetaan jatkuvalla syötöllä ja kun nämä aikuistuvat todetaan kaikilla olevan jotain käytöshäiriöitä minkä takia ne lopetetaan tai pistetään kiertoon ja otetaan uusi tilalle.

Olen sanonut ihmiselle, joka tätä on tehnyt ihan suoraan, mutta jos ei ymmärrä niin ei. Pahin tässä tilanteessa oli vielä se, että ne edelliset kissa vietiin mettään pärjäämään.

Yhteistyössä