Leikkipuistossa ja perhekerhossa on eräs nainen, joka on pelkkää pehmeää lempeyttä. Hymyilee silleen lempeän lämpöisesti, puhuu lapsille semmosella lässyttävällä äänellä. Siis ei lässytä, mutta puhetyyli on semmonen lässynlässy. Hän on niiiiiin LEMPEÄ ja kärvisällinen ja johdonmukainen, mutta LEMPEÄ!
Hänen joka toinen sanansa on tyyliin "kulta", kun lapsille puhuu.
Voisin oksentaa joka kerta kun näen hänet.
Luultavasti hänen mielestään minä olen kova ja tyly lapsilleni, ja minun lähes vihamielinen inhoni häntä kohtaan näkyy ja annan sen näkyäkin.
Syynä on semmonen tyhmä juttu, että hän tuli aikoinaan useamman kerran minua vastaan kadulla tilanteissa joissa isokokoinen esikoinen huusi, karjui, ulvoi ja minä raahasin tätä lasta perässäni, osan matkaa aina kannoin, mutten jaksanut koko matkaa. Minä siis pihisen kiukusta, työnnän vauvan rattaita ja raahaan täyttä kaulaa huutavaa esikkoa perässäni.
Ja tämä ihminen, hän katsoi minua SÄÄLIEN. Hän SÄÄLI lapsiani, jota kohtelin huonosti. Sitä se olemus ja ilme kertoi.
Ja hän lykki jokeltelevia lapsiaan lempeästi hymyillen ja lässyttäen: kulta äiti rakastaa kultaa.
AAARHG ja yök