en oo eikä tulis mieleenkää =) mielummi sit johki mis kunnolla lunta...ku tääl länsirannikol sitä ei tuu!!mut kuitenki vietän joulun mielummi läheisten kanssa ja ihan tääl kotosuomessa ku lähtisin mihkää etelän lämpöö!!
Muutaman joulun olemme etelässä viettäneet ja niin teemme tänäkin vuonna eli 20 joulukuuta matkustamme pariksi viikoksi Goalle. En ole mikään jouluihminen ja tykkään lähteä lämpimään juuri silloin, kun täällä on kylmää ja pimeää. Lapsetkin ovat tottuneet etelän jouluihin niin, että ovat innoissaan lähdössä reissuun.
jonain jouluna mennä jonnekin rauhalliseen paikkaan esim. mökille metsän keskelle jossa ei ole sitä kamalaa jouluhulinaa ja ihan vain oman perheen kans ilman omia siskoja ja mummoja ja pappoja :attn:
en ole ollut enkä menis. jouluna täytyy olla lunta ( sekin vähä riittää mitä täällä on... ) :xmas: viime jouluna vuokrattiin mökki tahkolta ja niin tehtiin nytkin, sinne suuntaamme siis
niin jos sitä nyt tulee lähettyä, mies vielä hieman mietteliäs. kokemuksia haluun vaan, meneekö joulu "pilalle" kun ei ole sitä kinkkua, joulupukkia jne?
Kyllä mun tavallaan teksi mieli mennä, vaikka tykkäänkin "hössöttää joulua". Tosin noi lapset on vielä niin pieniä, että niille tavallaan haluaa antaa sen perinteisen joulun.
Kunhan ne tosta kasvaa, eivätkä kovasti jää kaipaamaan joulupukkia, olisi varmaan kivaa vaihtelua
Melkein aina joulu poissa Suomesta. Miten se siitä voisi pilalle mennä?
Viime vuonna tuli joulupukki norsulla ja jakoi kylän lapsille lahjoja, kinkusta emme muutenkaan perusta... ja meille joulu on vain päivä muiden joukossa.
Aika monta joulua on tulut vietettya etelassa, siis sen takia, etta asuttu ja koti ollut trooppisessa maaperalla. Joulufiilista ollut varmaan enemman kuin Suomessa koskaan. Lumi vaan tietysti puuttui. Aito upea kuusi seka ovikranssit toivat ainakin minulle joulufiiliksen.Samoin suomalainen perinnejoulupoyta omine perhetraditioineen.
Tana vuonna nahdaan sitten kuinka Sporessa vietetaan joulua :wave: Nyt ollaan jo niin lahella paivantasaajaa
En lähtis, en koskaan ikuna :xmas: :xmas:
Jouluna täytyy olla lunta, hämärää, kynttilöitä, joululauluja, jouluruoan ja joulukuusen tuoksua ... jne jne.
En tunne tarvetta etelänmatkailuun jouluna, olen niitä niin sanottuja jouluihmisiä ja ainoa nautittava asia talvessa on minusta tuo joulu, silloin toivoo pakkasia ja lunta ja niitä sinisiä iltahetkiä, takkatulen loimua ja kotosalla touhuilua. Lisäksi mä en saa koskaan lomaa joulun kohtaan ja olen usein jouluna töissä joten se siitä matkailusta. En silti lähtis mihinkään pohjoiseenkaan jouluna, mutta mökille voisin mennä, mökkijoulu on ollut jo pitkään haaveissa. Siellä olis sauna ja sinne sais joulukuusen ja hyvää ruokaa ja lahjat mukaan.
Tottakai lähtisin!
Meidän oli tarkoitus mennäkin ensi jouluksi Kanarialle (matka oli jo varattu).
Sitten kävi niin ihanasti, että vauva ilmoitti tulostaan. Syntynee tammikuussa.
Ei viitsi niillä viikoilla enää lähteä noin kauas.
Monta kertaa.
Toisaalta ihanaa kun pääsee eroon kaikesta joulustressistä täällä, mutta toisaalta ikävää kun ei pääse näkemään kaikkia sukulaisia, ketä haluais.
Onneks joulu on joka vuosi niin voi vuorotella!
Ja kyllä se joulufiilis on ihan missä päin maailmaa tahansa, ihan mielenkiintoisa sekin nähdä miten eri maissa joulua vietetään.
Kerran lapsena olin ja ihan kiva kokemus oli. Voisin toteuttaa myös nyt perheellisenä. Olis stressivapaa joulu. Vaikka enpä kyllä kummoista joulustressiä oo kokenu ennekään joulusta... Ihana juhlahan se on.
En lähtis. Oon niin jouluihminen, että haluan olla kotona, joulukuuset, kynttilät sun muut. Olin ite muutama vuosi sitten joulun alla Thaimaassa, olihan sielläkin palmuissa jouluvalot ja joululauluja soitettiin, mutta ei se 30 asteen helteessä samalta tunnu. Purskahdin itkuun kun laskeuduttiin Hesaan jouluaattoaamuna, ja ulkona 15 astetta pakkasta ja kaikkialla kimaltavan valkoista :ashamed: