Mitä mieltä olette kopiolaukuista (merkittömistä)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Polkkupaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Polkkupaa

Vieras
Kertokaas arvon naiset, mitä olette mieltä kopiolaukuista?

Itse olen aina ollut vähän kopiovastainen, mutta en ole kyllä ikinä ollut merkeistä yhtään kiinnostunut. Nyt olen aivan korviani myöten rakastunut yhteen Alexander Wangin laukkuun, joka maksaa yli 800€. Joo ei. Löysin kuitenkin Ebaysta vastaavan kopion, tietenkin aivan huomattavasti halvemmalla. Ei ole logoa, ei mitään, on vain saman näköinen... Joku kolkuttaa tuolla takaraivossa ja sanoo, että älä ostaa kopiota... mutta toisaalta, miksi ei? Ei siinä laukussa minua se merkki kiehdo, pelkästään ulkonäkö. Minulla ei ole ainuttakaan desingerlaukkua eikä ole ollut myöskään mitään palavaa himoa ostaa tonnin käsilaukkua :D Ja feikkihän se ei ole, koska sitä ei väitetä ko. suunnittelijan laukuksi.

Näitä elämän suuria ongelmia :D

No myyhän esim. Gina Tricot ja H&M:kin merkkilaukkujen TYYLISIÄ laukkuja, joten ei tossa mitään pahaa ole.

Ite en kuitenkaan feikkilaukkua (siis oikein logolla varustettua) viitsisi käyttää. Joku sen kuitenkin tunnistaisi feikiksi, ja vaikkei tunnistaisikaan, niin itse tietäisin kuitenkin, ettei veska ole aitoa kamaa.

En todellakaan seuraa laukkumuotia niin tarkkaan, että tietäisin onko joku kivannäköinen merkitön laukku kopio tai ei.

Jos laukku näyttää hyvältä, jos sille on tarvetta, ja jos hintakin on passeli niin ostan sen. Enkä tietäisi, jos se olisi kopio jostain Xing Ziabadongin Pariisissa keväällä esittelemästä merkkilaukusta.

Pelkän kuvan perusteella en taitaisi ostaa, sillä laatua voi olla vaikea päätellä, onko siellä vuorit hyvin laitettu, minkälaiset vetoketjut tai muut sulkimet jne. Muuten on sama minulle mitä merkkiä tai vaikka olisi kopiokin. En tarkoituksella osta piraattitavaraa, mutta laukkuja en tunne, joten voisin ostaa sellaisen tietämättä, että kopiosta on kyse. Riippuu tietenkin siitä, miten ja missä myydään.

Mitä väliä on laukun merkillä tai merkittömyydellä?? :O Merkin perässä kulkijoita vedetään rankasti nenästä ja laitetaan maksamaan hillittömiä summia jostain merkistä ja silti se tuote tehdään samanlaisessa hikipajassa nälkäpalkalla kuin se HM:n tai HalpaHallinkin laukku...

koskaan en kantaisi feikki laukkua, ihan reilusti sitten tavaratalon rivi laukku kuin esim guessin tai guccin feikki. Ja aitoja laukkuja kantavat tunnistavat feikin jo kaukaa.

Niin lähinnä tässä oli siis se pointti, että kun toi katsomani laukku ei suinkaan ole 100% kopio, siitä tunnistaa aivan heti että aito se ei ole (jos siis alkuperäisen Wangin tietää). Eli tuo on melkein samanlainen, mutta ei suoranainen kopiokaan. Sama idea, suunnilleen samanlailla toteutettu ja niin edelleen.

Joku mainitsi ettei ostaisi laukkua pelkän kuvan perusteella, niin siihen voisin sanoa, että itse olen ostanut monesti. Aina nettishoppailessa tulee hankittua tavarat pelkän kuvan perusteella ja joskus joutuu myös pettymään. Ebayn myyjät laittavat onneksi lähes aina useita kuvia, niin vetoketjuista kuin saumoistakin. Mutta silti sieltä ostaessa saa aina vähän jännittää, että onko se sellainen kun odotti.

Feikkilaukut on hirveitä, siis logolliset. Tosi noloja jopa, miksi käyttää merkkiä, johon ei oikeasti ole varaa. Tai jos on pokkaa tuohon, niin sitten liimaa itse logoja mihin tahansa kamoihin. :D

Kopiolaukuista ei ole mitään pahaa sanottavaa.
Sillä tavalla muoti kiertää.

Onhan esim. jumpin, 150 € ja jo nyt Seppälästä saa 40 € samanlaisia aikuisten potkupukuhaalareita, ei niissä mitään pahaa ole. Tai feikki-Uggit, en niin epäkäytännöllisistä töppösistä maksaisi ikinä aidon hintaa, mutta Anttilan parinkiympin töppöset on mukavat jalassa lämpimät ja raaskii heittää roskiin kun menevät linttaan ja kastuvat Suomen räntäkelissä.

Tästä päästään sitten eettiseen puoleen - kallis ja kestävä vs. kertakäyttökulutus mutta siitähän ei ollut nyt kysymys.

Yhteistyössä