Mitä mieltä olette tällaisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairastuvan vartija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairastuvan vartija

Vieras
Lapset on olleet sairaana,eilen vielä kuumetta. Illalla jo päätettiin että koululaiset eivät mene tänään kouluun ja pienemmät ovat kotihoidossa muutenkin.

Lasten isä tuli töistä ja kyseli lasten vointia. Sitten sanoi,että jos he eivät kovin huonossa kunnossa ole,lähdettäiskö käymään kylässä.
Kysyin että miten voi lähteä,jos lapset on olleet pois koulustakin ja eilen vielä oli kuumetta. On kuulema eri asia koulu ja kaverit,mitä autolla lähtä aikuisen pariskunnan luo kylään. Ja toisti vaan sitä että ei tietenkään,jos vielä ovat sairaana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä se opettaa sitte lapsille,että koulusta ollaan pois,mutta illalla voi lähtä liikenteeseen?

No ihan hyvin voi jo illalla lähteä vaikka ulkoilemaan. pitäähän sitä kokeilla jaksaako ja nouseeko kuume uudelleen ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Se koulupäivähän olis jo ollut ohi kait. Menevätkö seuraavana päivänä kouluun?

niin jos ovat aamulla kouluun menossa, voi mun mielestä iltasella kyläillä, siinähän sen sitten näkee miten jaksaa-TOSIN voisi kyläpaikkaan ilmoittaa et olette olleet kipeinä jne. toisia se haittaa, kaikkia ei... en ehkä päästäis mihinkään kavereiden luo remuamaan, mutta kyläreissu autolla olisi ihan ok.

Juu on ohi. Jos olo paranee iltaan mennessä ja kuumetta ei enää tule,menevät kouluun. Jos jatkuu vielä tuo pääkipu ja huono olo,tai jos kuumetta on vielä illalla,en päästä kouluun huomenna.

Juu on ohi. Jos olo paranee iltaan mennessä ja kuumetta ei enää tule,menevät kouluun. Jos jatkuu vielä tuo pääkipu ja huono olo,tai jos kuumetta on vielä illalla,en päästä kouluun huomenna.

No jos he ovat niin huonokuntoisia, niin sitten ei voi tietenkään mennä kyläilemäänkään.

Tänään ovat kuitenkin olleet vielä ihan vetämättömiä. Vähän leikkivät,mutta kohta yksi oli taas pääkivun kourissa ja paleli. Kova yskä ja nuha on.

No ehkä mä olen sitten liian tarkka. Mulle on aina opetettu,että jos on koulusta pois,niin sitten ollaan ilta kotona. Se oli ihan hyvä sillon ku tuli ikää,ja olisi tehnyt mieli pinnata koulusta.

Jospa mun pitää sitte ruveta ajattelemaan itse erilailla.
Mä vaan tahtoisin,että lapset paranee kotona,ja liikkeelle lähtään kun ollaan kunnossa.

kyllä meilläkin on se periaate, että jos koulusta ollaan pois niin sit ollaan kotona eikä kylillä pyöritä. Enkä hyväksy sitä, että kaveri, joka ollut pois koulusta sairauden takia, tulee illalla meille leikkimään! Oli vaikka kuinka hyvävointinen, mielestäni kasvatuksellisesti näin pitää toimia. Nim. kokemusta liian paljon murkkuikäisistä, jotka sairaita päivät mutta illat terveitä, murr :X Ja vanhemmat taputtelee päähän näitä lorvijoita! Sen minkä pienenä oppii, vanhana taitaa...

Siis ei ole vielä päätetty,menevätkö huomenna kouluun. Ja mieskin tiesi sen. Kun minun mielestä vain kotona pitäisi pysyä niin kauan että tietää pystyykö aamulla kouluun lähtemään,että onko siinä kunnossa. Vanhin tuli sairaaksi vasta eilen päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ope:
kyllä meilläkin on se periaate, että jos koulusta ollaan pois niin sit ollaan kotona eikä kylillä pyöritä. Enkä hyväksy sitä, että kaveri, joka ollut pois koulusta sairauden takia, tulee illalla meille leikkimään! Oli vaikka kuinka hyvävointinen, mielestäni kasvatuksellisesti näin pitää toimia. Nim. kokemusta liian paljon murkkuikäisistä, jotka sairaita päivät mutta illat terveitä, murr :X Ja vanhemmat taputtelee päähän näitä lorvijoita! Sen minkä pienenä oppii, vanhana taitaa...

Tätä meinaan justiinsa! Ja kyllä mun mielestä pitäis aatella niitten pienempienki parasta,varmistua siitä että ovat kunnossa varmasti,ennenkuin mihinkään lähdetään. Kyläpaikka olisi ollut sellainen,että heidän puolesta ei varmaankaan haittaa.

Miehelle kyllä passaa heti se mun mielipide,mutta mä niin toivoisin sitä vastuunkantoa myös häneltä. Sitä ei ymmärrä nimittäin yhtään,että miksi minä ihmettelin tätä ehdotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Meillä on käytäntönä, että jos ei ole voinut kouluun lähteä ei voi lähteä myöskään kavereille, kauppaan tms. Kotona pysyvät kunnes ovat koulukuntoisia.

Meilläkin. Tai luulin niin. Siksihän tätä todella ihmettelin,koska en tiedä vielä,kykenevätkö huomenna kouluun.

No ehkä mä olen sitten liian tarkka. Mulle on aina opetettu,että jos on koulusta pois,niin sitten ollaan ilta kotona. Se oli ihan hyvä sillon ku tuli ikää,ja olisi tehnyt mieli pinnata koulusta.
Musta tää on oikein hyvä periaate! Jos jaksaa tehdä jotain kivaa, jaksaa kyllä mennä seuraavana päivänä kouluunkin.

Yhteistyössä