Mitä mieltä olette tuosta nyrkillä high-fivettamsesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puuttuu tunne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puuttuu tunne

Vieras
Tätähän näkee nyt esim. jääkiekon mm-kisoissa, kun Suomen voittaessa vaihtoaitiossa keski-ikäiset äijänkäppyrät eli valmennusjohto, huoltajat jne. onnittelevat toisiaan paiskaamalla nyrkkejään yhteen nykytrendin mukaisesti. Kämmenien läpsäisy on ilmeisesti so last season tai jotain. Itseä tuo tapa hieman huvittaa.

High-fivettaminen ja so last season keskellä suomenkielistä tekstiä on kyllä myös aika huvittavaa :)

No joo on. Mutta perustellaan nyt sitten molempien käyttö.

high-fivettaminen: Ajattelin, että tällä tajutaan heti, mitä tarkoitetaan, vaikka terminä dorka onkin. Toisaalta tuossa voi myös piillä pienoinen huumoriarvokin, kun lähdetään taivuttamaan englantilaista sanaa suomen kielioppiin mukatuvaksi.

so last season: Trendipelleille osoitettu piikki/huumoriheitto.

Mulle toi high-fivettäminen on terminä outo, läpyjä mä oon tottunut heittämään.

Mutta siis tuosta nyrkkien lyömisestä olen sitä mieltä että onhan se luontevampaa ainakin kuin kättely tai halailu.

[QUOTE="vieras";23742315]Ensin luin, että puhutaan nyrkeistä ja fistaamisesta. Siihen verrattuna nyrkkihighfivet ihan jees :D.[/QUOTE]

Mitäs vikaa fistaamisesssa on? :P

Vissiin fistbumpista kyse? Nyrkki-high-five on kieltämättä kans aika hauska kuvaus :D Vaikka high-fivehan meinaa sitä viiden sormen läpsäsyä yhteen korkealla, yhtäläisyys fistbumpiin on aika pieni.

Yhteistyössä