Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JOULU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JOULU!

Vieras
Ollaan uusperhe,meillä on yx yhteinen lapsi ja ukolla 5 jotka asuu hänen luonaan ja käyvät lasten äisillään joka toinen vkl.Itselläni on 2 lasta.Mies ei puhu koskaan etukäteen mitään,ja kaikki asiat tulevat yleensä yllätyksenä.Nyt vasta kertoi että heillä exänsä kanssa lapset viettävät joka toisen joulun hänen luonaan ja joka toisen lasten äidillään.Lapset sen näyttävät tietävän paremmin kuin minä.Itse olen 20v viettänyt perinteisen joulun äidilläni jonne myös lapseni haluavat.Saan monesti muistakin asioista tietää vasta paria päivää ennen,eli nyt kun luulin että hänen joululoma alkaa vasta 23.12 se alkaakin jo tänään.Musta tämä on suhteessa aika outoa ja sitten olettaa että mun pitäis tietää asioista!Lasten äiti varmasti ottaisi lapset jouluna mutta mies tekee kanssani vääntöä siitä että minun pitäisi tehdä niinkuin hän sanoo.Olen ehdottanut että kolme lasta voi lähteä meidän mukana äidilleni jouluksi.Mitäs mieltä olette?välillä tuntuu että olisi helpompi erota kuin tapella kun ei tosiaan puhu minulle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30524481:
Siis onko teillä yhteensä kahdeksan lasta? Jösses...

Ehkä olisi parhainta, että laittaisitte joulun omaan kotiinne? Lapset sitten kulkevat miten kulkevat.

Hyvä ehdotus ja olen samaa mieltä. Ap:n pitäisi ottaa elämä hallintaansa, eikä syytellä miestä siitä ettei tiedä mistään mitään. Jos joulu olisi omassa kodissa, niin siinä olisi joustovaraa toisen puhumattomuudellekin.

Siis asutteko te yhdessä vai ette?

Ja sä oot sit ajatellu että miehen lapset viettäis joka ainoan joulun äidillään? Ja kuin nopeesti te ootte lapsen tehny ku et tota käytäntöä tienny?

No, mutta. Haluaako ne miehen lapset olla erillään jouluna? Haluaako ne miehen lapset tulla sun äidin luo (ilmeisesti siis heille täysin vieras paikka) jouluna? Mun mielestä noitten selvittelystä lähettäis liikkeelle. Ja siitä että jokaisen on oltava valmis joustamaan kun kerran uusperhe on perustettu. Ei sen jälkeen voi enää mennä vain toisen perinteiden mukaan.

Mun mielestä ihan hyvä ratkaisu olis olla joka toinen joulu sun äidillä ja joka toinen joulu teillä kotona (olettaen että asutte yhdessä). Näin mentäis vuorovuosin kummankin perinteiden mukaan.

Yhteistyössä