Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mieheni on työtön ja minä teen 100 % yötyötä. Siis lapset voi olla vaan puoliaikaa tarhassa mikä minusta on vähän häpeällistä.
Olen sanonut miehelleni että irtianoutuu työkkäristä ja aloittaa itsenäisesti työnhaun. Silloin hän menettää tulosa joka on 1100 euroa ´kuussa.
Mitä olette mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieheni on työtön ja minä teen 100 % yötyötä. Siis lapset voi olla vaan puoliaikaa tarhassa mikä minusta on vähän häpeällistä.
Olen sanonut miehelleni että irtianoutuu työkkäristä ja aloittaa itsenäisesti työnhaun. Silloin hän menettää tulosa joka on 1100 euroa ´kuussa.
Mitä olette mieltä?

Siis 1100 euroa puhtaana käteen.

Nyt meni multa vissiin jotain ohi ymmärryksen. Ei kai nyt sitä tuloansa kannata menettää. Tokihan miehesi voi itsenäisesti hakea töitä vaikka on työkkärin kirjoillakin......vai tajusinkohan mä nyt tätä ihan oikein

Siis tarkoitin sitä että aloittaa vaikka oman yrityksen tai on vaan ilman sitä korvausta, jotta saavat lapet olla normaalisti päiväkodissa kun haluavat sen välipalan siellä syödä. Jos on työtön niin ei voi.

Siis tarkoitin sitä että aloittaa vaikka oman yrityksen tai on vaan ilman sitä korvausta, jotta saavat lapet olla normaalisti päiväkodissa kun haluavat sen välipalan siellä syödä. Jos on työtön niin ei voi.
Anteeks nyt vaan mut kuulostaa perin kummalliselta että teillä siis vanhempi kotona ja laspet päiväkodissa, kun haluavat syödä siellä välipalan!!?? Ja tosiaan, töitä voi ja nimenomaan pitää hakea itsenäisesti koko ajan. Olen ollut elämässäni pariin ootteeseen työkkärin listoilla mutta aina olen työllistynyt muuta kautta.
en tainnut kyllä tajuta koko juttua..

ööh, onko teillä varaa uhrata tulot välipalan takia????? Lasten kannalta katsoisin että on hyvä etteivät tarvitse olla kokopäivähoidossa. Kyllä ne kerkeää olla kun miehes saa töitä.

Siis tarkoitin että hän irtisanoutuisi työkkäristä siis ei saisi mistään rahaa ja elettäis mun palkalla. Silloin hän häviäisi 1100 euroa puhtaana joka kuukausi. Saisivat lapset olla päiväkodissa jos niin haluavat. Ja mies voi itse hakea ilman korvausta töitä. Onko järkeä?
Minusta on vaan niin noloa kun hän on työtön, mitäköhän ne siellä päiväkodissa ajattelee?

Tulee siinä sitten lasten välipalalle hintaa. Siitä vaan, jos se teidän perheelle sopii taloudellisesti. Tosin voisi olla silti parempi, että ostat sen välipalan kotiin valmiiksi. Yritystä perustettaessa pitäisi olla jonkinmoinen liikeidea ja se perustaminenkin tahtoo yleensä jotain maksaa. Sille yritykselle vielä pitäisi saada asiakkaitakin. Työtä kuuluu kyllä hakea muutenkin kuin pelkän työvoimatoimiston kautta, kun siellä on kirjoilla.

Mulla 2v lapsi menee päiväkotiin 2 päivää ja saa siellä sen lounaan ja välipalan. Aamupalan syö kotona kuten iltapäiväruuankin. Ja olen kotona mutta olen yh. Menee tukitoimena siis hoitoon.

Siis tarkoitin että hän irtisanoutuisi työkkäristä siis ei saisi mistään rahaa ja elettäis mun palkalla. Silloin hän häviäisi 1100 euroa puhtaana joka kuukausi. Saisivat lapset olla päiväkodissa jos niin haluavat. Ja mies voi itse hakea ilman korvausta töitä. Onko järkeä?
Minusta on vaan niin noloa kun hän on työtön, mitäköhän ne siellä päiväkodissa ajattelee?

No jos hän sanoutuu irti työkkäristä ja jatkaa silti kotona oloa niin ihan yhtä laillahan hän on edelleen työtön.Ei ne siellä päiväkodissa sitä tiedä, onko miehesi työttömänä työkkärin listoilla vai työttömänä ihan "muuten vaan"-ja onko noilla kahdella seikalla mitään väliäkään?1100? on minun milestä ihan kohtuullinen summa rahaa lapsiperheelle, jota ei missään nimessä kannata menettää.Ja mikä siinä työttömyydessä hävettää?!Ei se kerro ihmisestä mitään, ellei sitten vuositolkulla ole työkkärin listoilla hakematta töitä.Nykyäänhän on työttömiä joka lähtöön;akateemisia sellaisiakin!

No tosiaan sen sun miehen työkkärikorvaukset se 1100 euroa on tärkeämpää sun perheelles kuin se että saako lapset päiväkodissa välipalaa! Mut tää on provo kun mieluummin sitä ennen lapsia ei saa hakea ees hoidosta!!!

jos ois vakava asia ni oisit kirjautunut sisään mut tiedän tonki verran että yleensä ei voi hakea eihän sitä lakikiellä mutta lapset on päikkäreillä tarhassa just 12 jälkeen ja siin 2-3 välissä portautetusti syövät välipalan ja sen jälkeen vasta vanhempien toivotaan tulevan hakemaan!!!!

Tuskin ne hoitajat sielä päiväkodissa päivittelee päivät pitkän ukkosi työttömyyttä, et kyllä usko tuohon itsekään.
Ja nolompaa kyllä olisi jos ipanat olisi tarhassa täyspäiväisesti ja ukko makaisi kotona.

Yhteistyössä