Mitä mieltä olisitte, jos joku nukuttaisi lastanne näin...

MiiskuMuikkunen

Aktiivinen jäsen
19.11.2007
2 826
0
36
Turku
Eli tilanne tämä. Meidän lapset olleet ehkä kolme yötä äitini luona yhteensä hoidossa. Pikkuveljeni antoi tuossa meillä käydessään minun ymmärtää, että äitini nukuttaa meidän poikaa pitämällä väkisin paikallaan. Siis toinen huutaa täyttä kurkkua ja äitini pitää vain paikallaan. Pikkuveljelläni ollut tosi haastellinen adhd/mbd, äitini käynyt sylissäpitokurssin, mutta eihän tuo nyt sitä ole??? Eikä se välittämisen/turvallisuuden tunne varmastikkaan noin välity, poika on kuitenkin vieraassa paikassa, "vieraiden" ihmisten kanssa. Vaikka poika on kyllä vaikea nukkumaan, mutta kyllä meillä ihan vaan luetaan, silitetään yms... Kertokaahan mielipiteitänne??

Ikää lapsella minkä verran?
Noh, olkoot minkä ikäinen vaan, niin mä en hyväksys tollasta. Mieti jos ittees pidettäs VÄKISIN PAINAMALLA sängyssä,etkä sais nousta ylös :( Paniikkihan siinä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja ???????????:
Ikää lapsella minkä verran?
Noh, olkoot minkä ikäinen vaan, niin mä en hyväksys tollasta. Mieti jos ittees pidettäs VÄKISIN PAINAMALLA sängyssä,etkä sais nousta ylös :( Paniikkihan siinä tulee.

Nimen omaan :/ ... Ja ikää meidän pojalla vasta 1v6kk..

No kyllä siinä on aika paljon tulkinnanvaraa, millä lailla on pidetty ja minkälaisessa tilanteessa.

Mun mielestä ihan ok sulkea rauhaton, väsynyt lapsi syliin ja rauhoittaa pitämällä rauhallisesti itseä vasten kunnes nukahtaa kiukkuunsa.

Lapsi voi toimia ihan eri tavalla kodin ulkopuolella toisen nukuttajan kanssa.

Onko jotain syytä epäillä että asiassa olisi jotakin häikkää?
Ja onko pikkuveli ihan järkevä arvioimaan tilannetta, onko siis edes aikuinen vai vielä lapsi hänkin?

Ehdottomasti väärin! :( Varsinkin kun on "vieraalla" hoidossa, niin rutiinien pitäisi pysyä samana. Eli tietyllä tavalla iltapuuhat.

Ettekö ole äitisi kanssa jutelleet miten teillä on tapana hoitaa nuo nukkumaanmenopuuhat?

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Minkä ikäinen lapsi? Onko lapsella samat oireet mitä pikkuveljelläsi? Jos äitisi ei osaa muulla tavoin hoitaa tilannetta.

No onhan äitini heitä monessakin asiassa verrannut toisiinsa. Mutta meillä poika vasta 1v 6kk, niin tottakai hän on koko ajan menossa vaan, eikä nukkumaanmeno oikeen nappaa... Pikkuveljeni ollut jo kuitenkin koulu iässä saadessaan edes diagnoosin...

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
No kyllä siinä on aika paljon tulkinnanvaraa, millä lailla on pidetty ja minkälaisessa tilanteessa.

Mun mielestä ihan ok sulkea rauhaton, väsynyt lapsi syliin ja rauhoittaa pitämällä rauhallisesti itseä vasten kunnes nukahtaa kiukkuunsa.

Ja onko pikkuveli ihan järkevä arvioimaan tilannetta, onko siis edes aikuinen vai vielä lapsi hänkin?

Pikkuveljeni on nyt 16, ja tilanne ilmeni niin kun pikkuveljeni oli meillä kylässä, touhuili lasten kanssa lasten huoneessa, minä keittiössä omiani, yritti nukuttaa poikaa, tuli kauhea huuto ja kun menin katsomaan, piti hän poikaa vieressään sängyssä väkisin, kysyin että mitä ihmettä hän tekee ja sitten hän kysyi minulta että miten minä ikinä saan pojan muutoin nukkumaan, sitten vaan raivosin kaikkea että vaikka yhteinen äitimme onkin häntä noin pitänyt, meidän lapsia ei noin pidetä, ja sitten tuli ilmi kaikki edellinen...

No, meillä on pidetty esikoista kiinni kun nukahtaminen on usein vaikeaa. Läheskään aina ei joudu pitämään kiinni. Meillä ei lapsi osaa olla paikallaan niin kauaa että nukahtaisi.
En kyllä sano että äitisi oikein teki, etenkään kun teillä ei ole niin tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:

Tämä mulle tuli kans ensimmäisenä mieleen ku luin ap:n viestin.

Asiasta hieman sivuun mut ehkä ymmärrät jujun. Ajatellaanpa esimerkkiä että luet salaa miehesi kännykkään tulleen tekstiviestin joka on "irmalta". Viestissä lukee "kiitos eilisestä :). Nähdään taas maanantaina" Kyseessä oli miehen pomo joka kiitti miestä tehdystä työstä hänen puolestaan ja maanantaina siis uusi työviikko alkaa..
Viestin voi tulkita täysin väärällä tavalla ........äh......no kummiski...

Yhteistyössä