Mitä mieltä olisitte tälläisestä kakusta:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Enmikäänleipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Enmikäänleipuri

Vieras
Kakun väliin tulisi vaniljakakkumoussea ja ja mustikka moussea(mustikoita,kerma,maustamaton rahka,sokeri)

Tulisiko pahan makuinen?

Olen tosi huono tekemään kakkuja, haluaisin tehdä miehelle mustikka kakun kun tykkää mustikoista mutta mää en osaa..

Onko ok, voisinko tehdä jotain muuta mustikkajutskaa?

Mä tein juuri kakkua, johon tuli nämä:

Valkosuklaa-vaniljatäyte
Ainekset:
2 ½ dl kuohukermaa
200 g vaniljarahkaa
130 g valkosuklaata
2 rkl vaniljakreemijauhetta

Täyte on mitoitettu täytekakun yhteen väliin.

Mustikka-vaniljatäyte
Ainekset:
2 ½ dl kuohukermaa
100 g vaniljarahkaa
200 g mustikoita
2 rkl vaniljakreemijauhetta

Täyte on mitoitettu täytekakun yhteen väliin.

Ja oli muuten ihan sikahyvää! Kinuskikissan blogista kävin ohjeet nappaamassa, kuten aina. Joten suuntaa sinne, jos mietityttää omat ideat :)

Voi kiitos, muuten hyvä mutta meillä ei ole vaniljakreemi jauhetta eika valkosuklaata. Kakku pitäisi tehdä aamuun mennessä ja kauppaan en pääse kun ei ole autoa eikä kyytiä. Vaniljakakkumousse pussi on kaapissa ym

Älä laita liivatetta. Jos mustikkatäyte on löysää, jota kyllä epäilen, jos laitat kerran rahkaakin, niin voit laittaa sitä vaniljamoussejauhetta vähän mustikkatäytteeseen.

Mustikka ja rahka ei yhdessä oikein innosta.

Ennenmmin laittaisin paksun mustikkakerroksen kakun päälle hyytelössä, joko hyytelösokerilla (jos kukaan enää pektiiiniä uskaltaa käyttää) tai liivatteella.

Liivatetta löytyy. Se vaniljakakkumousse on tätä -> http://www.oetker.fi/fi-fi/monipuolinen-valikoima/leivonta-aineet/vaniljanmakuinen-kakkumousse.html

[QUOTE="Anne";30404363]Olen tehnyt muutaman kakun mustikalla ja siitä tulee kyllä superhyvä täyte juurikin kermavaahdolla ja hieman rahkalla jämäköitettynä.[/QUOTE]

Rahkan tilalle mieluummin tuorejuustoa.

Yhteistyössä