Mitä mieltä, onko itsekästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Kun tuo meidän paappa 83-v joutui perjantaina sairaalaan, todella paha virtsatietulehdus. Vuosi verta ihan solkenaan, kamalat kivut oli.

Nyt on noussut kuume viikonloppuna, koko ajan 38,5. Heikossa kunnossa on, keittosuolaliuosta menee 3 litraa/pvä. Suola-arvot ovat alhaalla..En tiedä mitä tarkoittaa..Tulehdusarvot nousseet perjantaista reilusti. 30 -) 64.

Veljeni on ensimmäinen lapsenlapsi ja häntä paappa tuntuu kaipaavan, veljeni ei kuitenkaan ole käynyt katsomassa kun ei viihdy sairaalassa! En kyllä voi sanoa että itsekään siellä niin tykkään käydä mutta paappa tykkää kun käydään pitämässä seuraa niin toki menen, päivittäin olen käynyt. Oma äitini, heidän ainokainen, lähti lauantaina Italiaan eikä siis pääse isäänsä katsomaan ennenkuin torstaina.

Mielestäni veljeni käyttäytyy itsekkäästi! En itsekään jaksaisi joka päivä käydä mutta jos kukaan muu ei käy niin omatunto ei anna myöden olla menemättä....

Mamma ei joka päivä jaksa kun sydän huonossa kunnossa.

Anteeksi valitus mutta kun ottaa päähän! Veljeni tulee katumaan lopun ikäänsä jos paappa ei tuolta enää kotiudu...

surullisen kuuloista. Ehka veljesi kokee vaikeaksi ajatella isoisaansa noin huonossa kunnossa.

Et sina mielestani itsekas ole, mutta jos vaan millaan paaset, kay itse niin usein kuin voit, sellaista kohtelua me toivoisimme vanhuksena myos.

Mutta onhan aika ikävää, jos sitten kuitenkin menee vastoin haluaan sairaalaan ja jähmettyy kauhusta ja järkytyksestä kaiken sen edessä...

Toisille kuoleman läheisyys ja jo pelkkä sairaus on liian kova paikka.

Kaikki eivät kestä sitä sairaalan ilmapiiriä, ja ehkä tosiaan veljesi kokisi pappasi näkemisen niin huonossa kunnossa liian ahdistavana.
Siihen, toimiiko veljesi itsekäästi en osaa vastata.

Joltain näkökannalta kyllä, mutta se sairaalamaailma on joillekin liikaa.

Vaikka itse ajattelen asian käänteisesti, etten itse toivoisi vanhana makaavani ihan yksin sairaalassa.

Hienoa, että sinä olet jaksanut käydä siellä sairaalassa.

Älä kuitenkaan syyllistä itseäsi, jos joku kerta jätätkin menemättä.

Toivottavasti pappasi toipuisi ja vielä kotiutisi. :hug:

Mukavaa, että sinä olet jaksanut käydä siellä. Mutta ei se mikään pakko ole, eikä maailma siihen kaadu, vaikka jonkun päivän jätätkin väliin.

Veljestäsi en osaa sanoa, että onko hän itsekäs tai välinpitämätön. Vai onko asia vain niin, että hän ei osaa suhtautua luontaisesti sairastumiseen, sairaaloihin tai kuolemaan. Ja siksi ei pysty käymään pappaasi katsomassa. Jostain syystä miehille on usein paljon vaikeampaa kuin naisille tällaiset tilanteet. Jos vaikka juttelisit veljesi kanssa ja lysyisit miksi hän ei käy. Ja kysäise samalla, miltä hänestä itsestä tuntuisi olla sairaalassa, eikä kukaan siellä kävisi.

Kiitos kaikille mielipiteistä! :flower:

Tiedän ettei maailma siihen kaadu jos en jaksa joka päivä käydä mutta kun käy toinen sääliksi! Tänään en olisi millään jaksanut mennä, ruoan jälkeen menin hiukan päiväunille, nukahdin kunnolla eikä mies raaskinut herättää, tiesi kyllä että olin menossa sairaalaan myöhemmin, heräsin klo 18.

Millään en olisi jaksanut lähteä ajamaan tuota 15 kilometriä sairaalaan mutta ei antanut luonto periksi. Ensin soitin siskolle joka siellä on käynyt muutaman kerran mutta kun hän ei ollut käynyt tänään niin pakko oli lähteä...Tämä sisko kyllä asuu muutaman kilometrin päässä sairaalasta eikä heillä ole lapsia mutta hän ei jaksanut lähteä...

Miksi mun pitää olla näin helvatan tunnollinen? No, sai paappa hyvän mielen itselleen, samoin mamma kun soitin hälle paapan kuulumiset..

No hyvä että itse jaksat käydä katsomassa.
Oma pappani kun joutui sairaalaan(tosin tajuttomana vietiin ja 3pvää oli letkuissa tajuihin tulemattaan),tiedettiin,että hän ei siitä enää tajuihinsa tule en käynyt katsomassa pappaa kertaakaan.En halunnut viimeiseksi muistokseni papasta sairaalan letkuissa olevaa ihmisrauniota....Ehkä veljelläsi on samansuuntaisia ajatuksia,ei halua nähdä pappaa huonossa kunnossa...

Yhteistyössä