F
fii
Vieras
Meidän 8-v tyttö (tokaluokkalainen) kertoo juttuja jatkuvasti opettajansa epäoikeudenmukaisuudesta oppilaitaan kohtaan. ilmeisesti tyttömme on joutunut hänen silmätikukseen, ja hän käyttäytyy sen mukaisesti häntä kohtaan. Melkein joka päivä tytär tulee koulusta pahoilla mielin kun ope oli taas laittanut hänet ja jonkin vilkkaan ja äänekkään pojan pareiksi ja muut tytöt olivat TAAS saaneet valita itse parinsa. Sama pätee istumajärjestyksen kanssa, tyttömme joutuu istumaan melkein joka kerta pojan vieressä kun taas muut tytöt saavat istua tytön vieressä. Olen kuullut tästä opettajasta jo vuosia sitten (ystävättäreni tyttö oli ko.opettajan luokalla) että hänellä on "silmätikkuja" oppilaiden keskuudessa. Rehtori on kuulemma puhutellut häntä, mutta tilanne ei ole miksikään muuttunut. Itse olen ainoastaan kerran laittanut hänelle viestiä ja vastaus oli tökerö, "luokassa opettaja määrää kenen pari kukakin on". Tyttömme on luonteeltaan kiltti ja tottelevainen, eikä juurikaan uskalla sanoa opettajalle vastaan. Hän on myös aika lahjakas muissa aineissa paitsi matikassa on tarvinnut tukopetusta viime syksynä.
Esim. tänään kertoi sanoneensa, että "tuntuu pahalta, kun laitat minut aina pariksi Laurin kanssa". Tähän opettaja oli vastannut että "minä määrään täällä" ja piste. Otanko yhteyttä rehtoriin vai mitä teen? Jos otan asian puheeksi opettajan kanssa, siitä ei seuraa muuta kuin että tyttömme asema silmätikkuna jatkuu, ehkä vaan pahempana. Tuntuu niin pahalta tytön puolesta. Itse olen ollut koulukiusattu koulukaverin taholta, tämä tuntuu jo kiusaamiselta opettajan taholta!
Esim. tänään kertoi sanoneensa, että "tuntuu pahalta, kun laitat minut aina pariksi Laurin kanssa". Tähän opettaja oli vastannut että "minä määrään täällä" ja piste. Otanko yhteyttä rehtoriin vai mitä teen? Jos otan asian puheeksi opettajan kanssa, siitä ei seuraa muuta kuin että tyttömme asema silmätikkuna jatkuu, ehkä vaan pahempana. Tuntuu niin pahalta tytön puolesta. Itse olen ollut koulukiusattu koulukaverin taholta, tämä tuntuu jo kiusaamiselta opettajan taholta!