mitä mieltä palstan uskovat tästä naisen puheesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
siis itte tykkään tosi paljon en kaikkea kyl ymmärtänyt. mut tää nainen on tosi ilonen ja mukava ääni. ni miksi häntä ei voisi päästää puhumaan suuremmallekin joukolle ja vaik tulis nais paavi? omaa kyl hyvän käsityksen ja puhuu niin ihanan lempeästi et muakin alkoi hymyilyttää :) ja joo on kaunis myöskin.

ja mun milestä naisilla tulee olla oikeus olla pappei pisspoi ja paavei. ihan samanlailla voi jumalan autuudesta ja rakkaudesta puhuu naisetkin. tää on vaan mun mielipide mutta tuskin jumala vähättelee naista verrattuna mieheen. koska kaikki ollaan hänen luomuksiaan ni miksi jumala muka laittaisi naisen alempiarvoiseksi. tää on mun tulkintaa vaan mun mielestä naisetkin saa seurakunnassa saarnata siinä missä miehetkin.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Naiset ei voi olla henkisesti lujia?
ööh mä en väittänyt et naisilla ei ois pallei et ne ei ois henkisesti lujia. päinvastoin. nyt tässä elämässä oon oppinut et vaik itte oon mies ni naiset on henkisesti monesti paljon lujempii kuin me miehet ja omaa isommat henkiset pallit ku mä vaikka siii vau kuinka kovii ne on. mua ärsyttää se et miehet on henkisesti niin heikkoi että ei ymmärrä jos nainen on erimieltä mitä itse ja siitä skitsahdetaan sitten naiselle. ois kiva nähdä nais paavi ja miten hän tuo jumalaa esille koko maailmaan.

ööh mä en väittänyt et naisilla ei ois pallei et ne ei ois henkisesti lujia. päinvastoin. nyt tässä elämässä oon oppinut et vaik itte oon mies ni naiset on henkisesti monesti paljon lujempii kuin me miehet ja omaa isommat henkiset pallit ku mä vaikka siii vau kuinka kovii ne on. mua ärsyttää se et miehet on henkisesti niin heikkoi että ei ymmärrä jos nainen on erimieltä mitä itse ja siitä skitsahdetaan sitten naiselle. ois kiva nähdä nais paavi ja miten hän tuo jumalaa esille koko maailmaan.

Sun kannattaisi jollekin feministille kehua hänen henkisiä pallejaan :D

Mutta joo, nykyajan nuoret ovat mieleltään heikkoja nössöjä. Tosin naisilla taitaa olla enemmän henkisiä ongelmia

niin mut jumalan sanaa voi kaikki tuoda esiin . sä aina morkkaat katolialaisia. ja aiheutat jumalan puutarhassa eripuraa? tää on vaan mun miete eikä vältsii vastaa sitä mitä jumala miettii.
Mä luen Uutta Testamenttia suht sellaisenaan.

Sit vertaan sitä joihinki seurakuntiin/teologian kappaleisiin.

Jos ei yhtään tunnu jonkun seurakunnan touhut tutulta eli raamatulliselta, saa se seurakunta mennä menojaan.

Sun kannattaisi jollekin feministille kehua hänen henkisiä pallejaan

Mutta joo, nykyajan nuoret ovat mieleltään heikkoja nössöjä. Tosin naisilla taitaa olla enemmän henkisiä ongelmia
höh mä tunsin yhden lesbon jonka kaa joka viikko pelattiin korista. hitto siinä oli nainen jolla oli pallei sanoo asiat niinkuin on. monella on kova kuorman kestävyys naiset hoitaa aika lailla kaiken mitä tulee sisäisiin juttuihin ja miesten on otettava enemmän vastuuta ja sanottava rohkeesti takaisin jos on erimieltä

Mä luen Uutta Testamenttia suht sellaisenaan.

Sit vertaan sitä joihinki seurakuntiin/teologian kappaleisiin.

Jos ei yhtään tunnu jonkun seurakunnan touhut tutulta eli raamatulliselta, saa se seurakunta mennä menojaan.
Mut kai sä hyvä nainen ymmärrät se että jeesus sanoi että tulee antikristuksia maailmaan jotka omaa hyvät henkiset kyvyt ni miksi sä luulet että myös jumalan sanan saattajia ei tulisi myös maaailmaan tuomaa rakkautta pimeneviin aikoihin ja ne tuo uutta ehkä ja jumalan rakkautta ja saamaan valitsemaan eli kaikki ei ole viellä kirjassa vaan raamattuunkin voi tulla meidän aikoina lisälukui? vai onko se mahdotonta?

höh mä tunsin yhden lesbon jonka kaa joka viikko pelattiin korista. hitto siinä oli nainen jolla oli pallei sanoo asiat niinkuin on.
Lesboissakin on eroavaisuuksia, itse tunnen muutaman ja he molemmat ovat todella hiljaisia ja yhdessä vahvan ihmisen kanssa...samoin kuin tunnen homoseksuaaleja, jotka ovat vahvoja ja sitten on taas niitä pehmeitä ja feminiinisempiä.
Oma serkku taas on bi ja todella miesmäinen, tulee miesten kanssa paremmin toimeen (jos ei meitä naispuolisia serkkuja oteta huomioon, me kyllä tullaan loistavasti toimeen), mutta asuu yhdessä naisen kanssa.

Heteroissa tunnen todella hiljaisia kotihengettäriä, joille miehen ''palveleminen'' on kaikki kaikessa ja sitten niitä naisia, jotka eivät ota mieheltä mitään vastaansanomisia vastaan ja ite en oikein ymmärrä jälkimmäisen tyyppisiä ihmisiä...mielestäni ovat todella raskaita henkisesti monessa asiassa.

Lesboissakin on eroavaisuuksia, itse tunnen muutaman ja he molemmat ovat todella hiljaisia ja yhdessä vahvan ihmisen kanssa...samoin kuin tunnen homoseksuaaleja, jotka ovat vahvoja ja sitten on taas niitä pehmeitä ja feminiinisempiä.
Oma serkku taas on bi ja todella miesmäinen, tulee miesten kanssa paremmin toimeen (jos ei meitä naispuolisia serkkuja oteta huomioon, me kyllä tullaan loistavasti toimeen), mutta asuu yhdessä naisen kanssa.

Heteroissa tunnen todella hiljaisia kotihengettäriä, joille miehen ''palveleminen'' on kaikki kaikessa ja sitten niitä naisia, jotka eivät ota mieheltä mitään vastaansanomisia vastaan ja ite en oikein ymmärrä jälkimmäisen tyyppisiä ihmisiä...mielestäni ovat todella raskaita henkisesti monessa asiassa.
joo siis henkinen vahvuus on myös sitä että osaa kuunella toista eikä haluu toista alistaa oman tahtonsa alle vaan kaikki on vapaata ja lisäksi kunigatar tukee kuningastaan ja toiste päin ja ymmärtää jos joku on erimieltä,

• Tykkää
Reactions: Elena777
Henkiset pallit. Nauran ihan kippurassa täällä. Kiitos tästä, ihana ilmaisu.

On se kuitenkin niinkin, että pallit on miehisyyden mittari. Naisten henkinen kestävyys taitaa kulkea mittarilla endometrioosi. Et jos miehellä on oikeen iso henkinen endometrioosi, on se kova mimmi? :D

Henkiset pallit. Nauran ihan kippurassa täällä. Kiitos tästä, ihana ilmaisu.

On se kuitenkin niinkin, että pallit on miehisyyden mittari. Naisten henkinen kestävyys taitaa kulkea mittarilla endometrioosi. Et jos miehellä on oikeen iso henkinen endometrioosi, on se kova mimmi?
mikä on endorimitioosi?. nojoo siis tää pallit sana on jäännyt mieleen ku moni nainen on niin sanonut omistavansa :. joo mut ehkä se et pitää omistaa kovat pallit ei salli lipsahduksia ja mies elää koko ajan veitsen terällä? vai onko tää vaan surkuttelua? jos pitää olla kovat pallit ni se ei salli virheitä ollenkaan? ja saa sekoaamista ja on myös yksi syy naisen huonoo kohteluun? mut siis kaikesta voi jutella ja siihen kumpainenkin on rohkaistava päästään kehittymään. mut joo hengessä täytyy olla voimaa. varsinkin kun kasvetaan yhdessä

mikä on endorimitioosi?. nojoo siis tää pallit sana on jäännyt mieleen ku moni nainen on niin sanonut omistavansa :. joo mut ehkä se et pitää omistaa kovat pallit ei salli lipsahduksia ja mies elää koko ajan veitsen terällä? vai onko tää vaan surkuttelua? jos pitää olla kovat pallit ni se ei salli virheitä ollenkaan? ja saa sekoaamista ja on myös yksi syy naisen huonoo kohteluun? mut siis kaikesta voi jutella ja siihen kumpainenkin on rohkaistava päästään kehittymään. mut joo hengessä täytyy olla voimaa. varsinkin kun kasvetaan yhdessä
Se on sirpalesorusairaus kohdun seinämällä, joka aiheuttaa mm kovaa kipua joka kuukausi. Mä oon joskus töihin lähteissä odottanu ovella, et kouristukset loppuu, ennen kuin lähtee ulos. Se on niin kovaa kipua, ettei voi seistä suorassa, tai joskus ei voi seistä.
Mä en tiedä, mistä kovat pallit sanonta tulee. Ehkä miehet osaa avata sitä enemmän? Onks joskus ollu tapana potkia toisia palleille tai jotain. Oon kuullu, et miehet ei potki toisia palleille, koska ne jotenkin tajuu, kuinka kauheeta se on.
En tiedä myöskään, miks naisia kohdellaan huonosti. Tai ketään. Vois ehkä ajatella, et jos ei ole ite henkisesti kovin vahva, hyökkää sellaisen päälle, jota ajattelee heikompana. Sit sais voimaa siitä, ettei ole huonoin. Sitä pitäisi kysyä joltain heikolta. Et tuoks sellainen voimaa.
Mut kyl vahvatkin ihmiset kohtelee toisia huonosti. Onko kyse valtataistelusta. Vai ihan vaan siitä, et on olemassa k-päitä ihan oikeesti. Sellasia, jotka ei välitä.

Se on sirpalesorusairaus kohdun seinämällä, joka aiheuttaa mm kovaa kipua joka kuukausi. Mä oon joskus töihin lähteissä odottanu ovella, et kouristukset loppuu, ennen kuin lähtee ulos. Se on niin kovaa kipua, ettei voi seistä suorassa, tai joskus ei voi seistä.
Mä en tiedä, mistä kovat pallit sanonta tulee. Ehkä miehet osaa avata sitä enemmän? Onks joskus ollu tapana potkia toisia palleille tai jotain. Oon kuullu, et miehet ei potki toisia palleille, koska ne jotenkin tajuu, kuinka kauheeta se on.
En tiedä myöskään, miks naisia kohdellaan huonosti. Tai ketään. Vois ehkä ajatella, et jos ei ole ite henkisesti kovin vahva, hyökkää sellaisen päälle, jota ajattelee heikompana. Sit sais voimaa siitä, ettei ole huonoin. Sitä pitäisi kysyä joltain heikolta. Et tuoks sellainen voimaa.
Mut kyl vahvatkin ihmiset kohtelee toisia huonosti. Onko kyse valtataistelusta. Vai ihan vaan siitä, et on olemassa k-päitä ihan oikeesti. Sellasia, jotka ei välitä.
ai kun mihet pystyy tekee ja ja moni nainenkin kiduttamaan toista ja esim uistakko sen vankilakokeilun? vartijat alkoi kohdella julmasti? ni miksi olisi tuollainen pelko munille potkimsesta? mut ehkä siihen ei nyt kiinnitetä niin huomiota? moiesten parissa. mut henkinen kantti on eriasia ja sitä on paljon myös naisilla. mut ei henkineen ja vahva ihminen halua murskata heikompaa vaan jeesaa ehkäpä. ei toisen alistaminen tuo ku väärää voimaa nojoo on mussakin noita piirteitä mut se ei vaan tuo mitään hyvää yhteiskuntaan

Yhteistyössä