Mitä mieltä pohjaratkaisusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, ensimmäisenä huomaan, että eteinen on pieni.
Toinen asia on toi, että yhteen makuuhuoneeseen ei pääse kuin toisesta makuuhuoneesta. Ei kiva. Ja mä haluaisin keittiöstä avoimen. Varmaan haluaisin puhkaista jotenkin ton olohuone-keittiö linjan auki.
Plussaa on toi että kodinhoitohuoneeseen pääsee omasta sisäänkäynnistä. Mutta jos miettii että lasten kuraisten vaatteitten kanssa tullaan sisään niin se sit vähän ontuu.
Mutta ei toi kaikista pahin pohjaratkaisu ole mitä olen itse mietiskellyt.
Mulla on omassa kodissa huono eteisratkaisu niin sitä sitten kiinnittää niihin niin paljon huomiota. Mä kun haluan ison eteisein, laajan ja avaran. Ja nyt mulla on ton tyyppinen mikä tässä pohjassa on.

Vähän itsesuunnitellun oloinen. Jos talo ei ole muuten remontoitu samaa tyyliin, että olisi pommi, niin muokkamalla huonejärjestystä isolla remontilla siitä voi hyvinkin saada tosi mieleisen. Tilaa näyttää olevan aika hyvin.

Kyllä, vanha talo kyseessä. Ilmeisesti joskus ollut jonkinlainen kauppakiinteistö noiden varastojen osalta.

Tuo "pääoven" eteinen on tosiaan pieni, siinä on siis vain tuulikaappi. Käytännössä tuo sisäpihan ovi olisi käyttöovi, siinä on se vaatehuoneeksi merkitty tila johon vaatteet saa. Lasten kurakenkien kannalta on kyl tosiaan epäkäytännöllistä että khh on tuol toisessa päässä...

Tota pikkusta makkaria kaavailtiin työhuoneeks, se on muutenkin niin pieni ja paljon kaappitilaa, että siit ehkä sais fiksuiten sellaisen työhuone/vaatehuoneyhdistelmän. Se ruokailutilaksi merkitty huone on must ihan makkari (lastenhuone tulis meillä), ja ennemmin laittasin ison ruokapöydän olohuoneen puolelle ja keittiöön vaan baaritiskin jonka ääressä voi pari henkeä syödä.

Huomion kiinnittää todella erikoinen pohjaratkaisu. Ja jos pääsisäänkäynti on toi keittiön viereinen ovi, niin on ihan älyttömän ahdas eteinen. Mahtuuko siellä edes kääntyy ;) ?!

Vaatehuone ja sen seinät pois, niin tulee avaruutta. Mh+työh/vh päätyähän voi muuttaa enemmänkin eli seinän siirto niin, että huoneista tulee tasasuuremmat ja molempiin oma kulku.

[QUOTE="vieras";22166827]Huomion kiinnittää todella erikoinen pohjaratkaisu. Ja jos pääsisäänkäynti on toi keittiön viereinen ovi, niin on ihan älyttömän ahdas eteinen. Mahtuuko siellä edes kääntyy ;) ?![/QUOTE]

Se on tuulikaappi, ei eteinen :D S

Jos isoa remppaa haluaa tehdä, niin vessan ja pukuhuoneen väliin voi tehdä avokeittiön ja käyttää nykyinen keittiö kunnon eteiseksi ja työ/tietokonenurkkaukseksi eli väliseinä siihen ikkunanpieleen. Vh pois, khh:ssa ja pukkarissa tarpeeksi tilaa kaapeille.

Yhteistyössä