Mitä mieltä "roskishaamuplussasta"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haamuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haamuilija

Vieras
"täti" 3 päivää myöhässä ja tein aamupv:llä rfsu:n testin, jossa lukee, ettei tulosta kannata enää tulkita 30 min jälkeen.
Testi näytti selvältä negalta, kunnes n. 2 tuntia testin teon jälkeen aioin heittää sen roskiin, niin siinä heikko toinen viiva.

Mitä mieltä olette oisko se positiivinen?

Täytyy myöntää, että toi plussa tulis nyt erittäin pahaan aikaan kun ennestään pieni vauva yms...

Ehkästy on kumein, eikä tiettävästi ole rikkoontunut tai pois paikaltaan valahdellu, joten aikalailla "vahinko" ois, vaikken tota sanaa koskaan haluasi missään nimessä käyttää:(

En kattois, sillä voi muuttua kummaksi tahansa kun noin selvästi testiajan jälkeen tullu. Suosittelen uutta testiä muutaman päivän päästä tai sit käymään terveyskeskuksessa testaamassa vaikka samalla pissasysteemillä nekin nykyään taitaa tehdä.

Ettei sit vaan olis sulla edellisestä raskaudesta jäänyt vielä raskaushormonia (johon testit siis reagoi) elimistöön?
Sinuna tekisin huomenna uuden testin aamupissaan, silloin se pitoisuus on suurimmillaan.

En uskoisi plussaksi. Koska sulla on menkat jo myöhässä, haaleinkin haamu olisi kyllä testiin jo sallitussa ajassa ilmestynyt.
Ilmeisesti pelkäät olevasi raskaana, jännität asiaa ja siksi vuoto on nyt myöhässä. Nyt unohdat koko asian niin kyllä se tätikin sieltä parin päivän sisällä tulee taas kyläilemään! Ja jos ei tule, testaat uudestaan :hug:

Sori vaan mutta mua ihmetyttää kun näitä ROSKISHAAMUPLUSSA-kyselyitä on kaks kertaa päivässä ainakin!! :kieh:
Eikö ihmiset osaa käyttää omaa järkeään??
Jos testissä lukee että älä tulkitse äläkä kattele viivoja tietyn ajan jälkeen niin miks ihmeessä sinne pitää mennä tirkistelemään??
Eikö voi odottaa ja tehdä sen testin parin päivän päästä uudestaan JOS ei menkat ala ja on selviä raskausoireita!?!?
:headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
En kattois, sillä voi muuttua kummaksi tahansa kun noin selvästi testiajan jälkeen tullu. Suosittelen uutta testiä muutaman päivän päästä tai sit käymään terveyskeskuksessa testaamassa vaikka samalla pissasysteemillä nekin nykyään taitaa tehdä.

Siis katsoin 5min jälkeen ja sitten uudelleen vasta n. 2tunnin jälkeen.
Siinä paketissa oli onnex toinen testi, niin täytyy tehä se vielä huomenna ihan aamulla. (suosittelivat tekemään aamulla).
Ette usko miten todellakin toivon negaa...
Kokoajan kyllä tuntuu, niinkuin eilenkin, että täti tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Sori vaan mutta mua ihmetyttää kun näitä ROSKISHAAMUPLUSSA-kyselyitä on kaks kertaa päivässä ainakin!! :kieh:
Jos testissä lukee että älä tulkitse äläkä kattele viivoja tietyn ajan jälkeen niin miks ihmeessä sinne pitää mennä tirkistelemään??
Eikö voi odottaa ja tehdä sen testin parin päivän päästä uudestaan JOS ei menkat ala ja on selviä raskausoireita!?!?

NO SORI JOS TÄÄ ON JOTENKIN SULTA POIS!!!
Tää palsta kun on juuri mielestäni sitä varten, että täällä voi keskustella mieltänsä askarruttavista asioista mm, eikä tartte alkaa sukulaisilta kyseleen ja herättelemään niitten toiveita uudesta vauvasta.

En voi mitään sille, että mun oli pakko kysyä tätä.
Osaan ja ymmärrän ohjeet, mutta kun toi yksi meidän lapsistakin on ollut ns. roskishaamu, mutta eri testillä ja paria päivää ennen kuukautisia tehty, joten hiukan eri tilanne, kait..?
Useampi lapsi mulla on, eli mikään teini kyselijä en ole. (vaikken teinejä itse ainakaan mitenkään tyhmänä pidä, mutta tuntuu sekin täällä jotenkin yleinen käsitys olevan)

Joten ANTEEKSI sulle ja kysymys perään: Miksi ihmeessä avaat tällaisia aloituksia, jos kerran ottaa päästä!!!

Älä välitä ap.
Ei kaikilla ole aikaa palstailla 24/7 jotta tietäisi että on itse tehnyt samantyyppisen aloituksen kuin joku jo aiemmin.
En ymmärrä miksi pitää avata viesti, johon ei ole mitään oikeaa, asiallista sanottavaa :headwall:

No just siks avasin tän kun ärsyttää!!!! Katoin että kysyykö oikeesti TAAS joku tätä samaa..toista tai kolmatta kertaa tänään.
Sori joo ehkä mulla on vähän paha päivä..älä ota henk. koht!
Välillä vaan ihmetyttää ihmisten yksinkertaisuus...järkeä saa käyttää ja toki täältäkin kysyä mutta...
Ymmärrän kyllä huoles AP nyt kun luin tarkemmin..jos ei ole toivottu raskaus varsinkaan.
Mä odottaisin pari päivää ja tekisin aamupissasta vielä kerran jos sulla kerran on vielä yks testi.

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Älä välitä ap.
Ei kaikilla ole aikaa palstailla 24/7 jotta tietäisi että on itse tehnyt samantyyppisen aloituksen kuin joku jo aiemmin.
En ymmärrä miksi pitää avata viesti, johon ei ole mitään oikeaa, asiallista sanottavaa :headwall:

Niimpä ja aivan naulankantaan.

No just siks avasin tän kun ärsyttää!!!! Katoin että kysyykö oikeesti TAAS joku tätä samaa..toista tai kolmatta kertaa tänään.
Sori joo ehkä mulla on vähän paha päivä..älä ota henk. koht!
Välillä vaan ihmetyttää ihmisten yksinkertaisuus...järkeä saa käyttää ja toki täältäkin kysyä mutta...
Ymmärrän kyllä huoles AP nyt kun luin tarkemmin..jos ei ole toivottu raskaus varsinkaan.
Mä odottaisin pari päivää ja tekisin aamupissasta vielä kerran jos sulla kerran on vielä yks testi.

Ehkä toi sun nimimerkkis osuikin ihan kohdalleen tänään;)
Juu, en ota henk. koht. tätä. Vapaahan toi sana tässä maassa lienee, mutta ihan hyvä että on tällainen kaksplussan kaltainen paikka missä anonyyminä pohtia asioita, joista ei tahdo vielä läheisten tietävän tms...tai sitten nolata itseään totaalisesti...
Teen testin huomenna uudelleen, jos ei ala tätiä kuulumaan.

Kiitos vastauksista, koitan seuraavan kerran parantaa tapani ja hakea ensin vastauksia haulla;) kun se nyt kaikessa paniikissa tälläkertaa unohtui.

joo sori vielä..toivottavasti asia menee parhain päin..miten se sitten onkaan.
Tää on niitä harvinaisia päiviä että mä oon roikkunu täällä enemmän joten pisti silmään..harmi että sinä jouduit mun "myrskyn" kohteeks ;)
Harvoin mä kuitenkaan näin tökerösti täällä kirjottelin joten ehkä saan anteeks ja poistun hiljaa.. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma -82:
kaikki testit alkaa ennenpitkää näyttää plussaa (muutaman tunnin päästä) Joten et ole raskaana mun mielestä!

Ei mulla ainakaan oo negat plussaks muuttuneet, vaikka seuraavaan päiväänkin oon ootellu...

Mut haamu tuolla masussa nytkin pyöriskelee ;)

mä olen usein säästellyt noita testejä ( :whistle: ) ja ei oo kyl muuttunut tyhjä plussaksi jne(pysynyt tyhjänä ehkä muuttunut vaaleanpunaseksi kauttaaltaan tms.)ja apteekin raskaustesti tais olla yleisin mun käyttämä.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsuli:
mä olen usein säästellyt noita testejä ( :whistle: ) ja ei oo kyl muuttunut tyhjä plussaksi jne(pysynyt tyhjänä ehkä muuttunut vaaleanpunaseksi kauttaaltaan tms.)ja apteekin raskaustesti tais olla yleisin mun käyttämä.

Toi meidän 9 vuotiaskin tosiaan oli ns haamu. Katoin silloinkin testin, että nega ja kun jonkinajan päästä olin heittämässä pois, niin olikin haamuplussa.
Oisko silloin ollut surestick tai sitten toi apteekin raskaustesti, ei jaksa muistaa enää.
Eikä mikään muu tekemäni nega oo muuttunu plussaksi, jos oon niitä säästäny, mutta tosiaan tää nyt ihan uus merkki (rfsu) mulla tällä kertaa käytössä.
Vessassa juostaan ja hiukka kehno olo, en siis ihan perusteettomasti alkanu testailemaankaan, kun sitäpaitsi olin aivan varma ettei raskaus oikein ois ees mahdollinen.

Ja MYRSKYNMERKILLE, ei mitään, huonoja päiviä täälläkin aina välillä ja silloin siitä saa vähän itsekukin osansa;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma -82:
kaikki testit alkaa ennenpitkää näyttää plussaa (muutaman tunnin päästä) Joten et ole raskaana mun mielestä!

Jaa, no meillä se "kaikki näyttää ennen pitkää plussalta, vaikka et ole raskaana" meni just nukkumaan. Testi EI näytä plussaa milloinkaan jos sinulla ei ole raskaushormoonia, negaa se voi jälkikäteen näyttää mutta plussaa ei.

Peesausta!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Vaikka siksi kulta pieni ettei testi näytä aina oikein! Mulla "haamulapsi" on 2vuotias ja näkyi vasta monen tunnin kuluttua testin teon jälkeen, aluksi oli selvä "nega". Toisekseen kaikilla ei edes apteekin testit näytä plussaa vaikka olisit kuinka raskaana.

Meillä ovat aina näyttäneet oikein, ja malttamattomana tosi varhain olen aina testannut. Aluksi olivat negaa, mutta kun kurkkaisn kehitystä, niin haamu (onnellinen) kurkki. Anyway - tuskin on tosi paha jollette ole ehkäisseet?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ovat aina näyttäneet oikein, ja malttamattomana tosi varhain olen aina testannut. Aluksi olivat negaa, mutta kun kurkkaisn kehitystä, niin haamu (onnellinen) kurkki. Anyway - tuskin on tosi paha jollette ole ehkäisseet?

Ja tähän siis lisäisin, että eivät ole näyttäneet haamua silloin kun ei ollut raskaudesta kyse. ELI mitä luultavimmin on raskaus - jos tarvii keskeyttää niin ole nopea.

Yhteistyössä