Mitä mieltä syömisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihduttaja

Vieras
Laihdutan parhaillaan ja ruokavalio on vähän hakusessa. Antakaa mielipiteitä tän päivän syömisistä.

Aamupala: 1 täysjyväpaahtoleipä jossa sipaisu margariinia, viipale juustoa ja pari siivua tomaattia päällä.

Lounas: Spagettikastiketta 0,5dl (naudan jauheliha) ja pasta 1 dl. Juomana coca cola zero.

Nyt pitäs keksiä vielä jotain syömistä illaks kun salille olen menossa.

Mitä muuttaisitte ja lisäisitte vielä tän päivän syömisiks?

eli päivän kasvikset on pari siivua tomaattia? Mä muuttaisin tuosta kaiken. Cokis pois, reilusti kasviksia joka aterialla ja lisäksi jotain rasva- ja proteiinipitoista. Munaa, lihaa, juustoa, jotain sellasta. Kasviksilla maha täyteen, nälkäisenä lipsuu herkuttelemaan!

Minä vaihtaisin cokiksen rasvattomaan maitoon. Kastike-pastan kanssa määrällisesti saman verran kasviksia. Täysjyväpaahtoleivän vaihtaisin täysjyväleipään. Välipalaksi jugurtti ja/tai hedelmä. Lounaaksi pari viipaletta täysjyväleipää kalkkunaleikkeleellä ja kasviksilla. Illalla viel hedelmiä.

Iltaruuaksi jokin itsetehty kevyehkö keitto? Mä vaihtaisin leivän ruisleipään kun pitää niin paljon paremmin nälkää (mulla ei ainakaan paahtis yhtään :D ) ja sitten päälle kevytlevitettä & kevytjuustoa. Ja aamulla vaihtoehtona tolle leivälle puuro. Lisäksi voisin vielä syödä jonkin hedelmän tai jugun. Kasviksia / hedelmiä söisin sinuna enemmän jos harrastat liikuntaa paljon, koska jos menet liian vähällä energian saannilla pitkään niin treeni on tehotonta ja elimistö kuormittuu liikaa.

Sä syöt vähän. Sä syöt harvoin. Sun ruokavalio ei ole kovin epäterveellinen. Huvittaa aina tuo, että voileivän päälle laitetaan toki vain sipaisu rasvaa, mutta sitten muuten ei ole mitään järkevää. Mielummin siihen voileivänkin päälle ihan reilusti sitä margariinia ja muut asiat kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Sä syöt vähän. Sä syöt harvoin. Sun ruokavalio ei ole kovin epäterveellinen. Huvittaa aina tuo, että voileivän päälle laitetaan toki vain sipaisu rasvaa, mutta sitten muuten ei ole mitään järkevää. Mielummin siihen voileivänkin päälle ihan reilusti sitä margariinia ja muut asiat kuntoon.

:D Sun ruokavalio ei siis ole kovin terveellinen.

Se, että vaikka olet laihduttanut jo tuon verran tuolla ruokavaliolla ei tee sitä tapaa terveelliseksi. Onko sulle pääasia siis laihtuminen vai terveellisesti laihtuminen?

Paahtoleipä on ihan yhtä tyhjän kanssa, vaihda se johonkin kunnon leipään.
Toi 0,5 dl kastiketta kuulostaa ihan naurettavalta. Syötkö oikeesti niin vähän? Sehän on reilu 3 rkl (1 rkl = 0,15 dl). Tuskin voit väittää kolmen lusikallisen kastiketta pitävän nälkää loitolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu ja tiiän ettei ole kovin terveellinen, siksi kysyinkin neuvoa. Onko esim. porkkanatikut ja dippi liian raskas iltapala jos syön vielä jotain iltaruokaa?

Miten IHMEESSÄ porkkana ja kurkku vois olla RASKAS iltapala???????
Sulta on kyllä asiat ihan hakusessa...

Tavoite on terveellinen laihtuminen. Viittasin siihen että olen jaksanut aika hyvin vaikken aina syökään kovin hyvin kun joku siitä mainitsi. Mutta siis tämän päivän syömiset on vähän huonot, yleensä syön vähän enemmän kasviksia ja salaattia mutta en tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ja tiiän ettei ole kovin terveellinen, siksi kysyinkin neuvoa. Onko esim. porkkanatikut ja dippi liian raskas iltapala jos syön vielä jotain iltaruokaa?

Dippikastike? Ei ne porkkana ja kurkku olekaan!

Mä söisin näin:

Aamupala ruispala, molemmat puolet, päällä margariinia 60 %, juustosiivut, kurkkua ja ehkä tomaatti siivutettuna. Vettä, kahvia tai teetä.

Lounas:

Raakoja kasviksia (kukkakaali, varhaiskaali, sipuli, tomaatti), auringonkukansiemeniä, oliiviöljyä, perunaa ja lohta.

Välipala:

Maitorahka, jossa mustikoita, mansikoita ja vaikka loraus ananasmehua.

Päivällinen:

Broileria, kermaviilikastiketta, kurkkua, porkkanaa, jääsalaattia, oliiviöljyä.

Iltapala:

Ruispala päällisineen, kuten aamulla.

Syö lohta, avokadoja, pähkinöitä, manteleita, siemeniä, rouheita, öljyjä, rahkoja, maustamatonta jogurttia, kanaa, kalaa jne.

Jätä pastat, riisit, vaaleat leivät, sipsit jne pois, tai syö niitä vain vähän.

Säännölliset ruokailut, paljon vettä ja liikuntaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Dippikastike? Ei ne porkkana ja kurkku olekaan!

Kevytkermaviilissä on 3,5 prosenttia rasvaa, ei kovin raskasta mun mielestä... ja vieläpä terveellistä.

Yhteistyössä