Mitä mieltä tälläisestä ihmisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Ihminen joka ei halua koskaan mitään, siis ei lahjoja ei mitään. Hän sanoo vaan, että lahjota rahat vaikka hyväntekeväisyyteen mielummin. Millainen ihminen ei koskaan halua toisilta mitään. Hän ei myöskään koskaan vaivaa muita avun pyytämisellä vaan hoitaa kaiken itse. Eikä hän koskaan nirsoile ruuasta, syö tyytyväisenä mitä eteen laitetaan ja on kiitollinen.

Mikä tälläistä ihmistä vaivaa?

hän pelkää ja haluaa olla riippumaton. ei halua antaa eikä ottaa. veikkaan että kyse on traumatisoituneesta ihmisestä tai sitten sellaisesta joka on kasvatettu niin ettei itselle saa vaatia mitään.

minä en henkilökohtaisesti jaksaisi sellaista ihmistä kovin läheisenä ihmisenä, koska mitä sellaisesta ihmissutheesta saa jossa et vo iantaa mitään,eikä sulel anneta mitään(enkä puhu lahjoista vaan esim. tuesta)

Hän ei halua olla muille vaivaksi ja haluaa olla tasapuolinen. Jos hän saisi jotain lahjaksi, niin se tarkoittaisi, että hänenkin pitää ostaa lahja, minkä hän kokee vaikeaksi. Ruuasta hän ei halua valittaa, koska hän ajattelee tilannetta, jossa hänen pitäisi itse valmistaa ja tarjota ruokaa muille.

Mikäs vika tuollaisessa ihmisessä on, jos saan kysyä? Ennemmin pitäisin niitä tämän yhteiskunnan ongelmina, jotka rohmuavat kaiken itselleen eivätkä ajattele muita. :)

Minä mieluumminkin ihmettelen mitä vikaa on sellaisessa ihmisessä, jonka mielestä tuollaisessa ihmisessä on jotain vikaa, joka ei halua rohmuta asioita itselleen ja on tyytyväinen vähempään.

[QUOTE="viera";29310511]Vaatimattomuus ja nöyryys :) eli hyveet.[/QUOTE]

Vaatimattomuutta pidetään Suomessa hyveenä, ei juuri missään muualla. Suomalaiset eivät osaa edes myydä itseään työhakemuksessa kun ollaan aina niin vaatimattomia, "enhän minä mitään osaa". Terve ylpeys on hyvä asia, suomalaisten pitäisi oppia olemaan ylpeitä itsestään ja maastaan ja uskaltaa myös sanoa se ääneen.

Lahjojen suhteen kyse voi olla siitä, että henkilölä on jo kaikki tarvitsemansa. Jos jotain puuttuu, niin hän todennäköisesti haluaa hankkia sen itse, jotta se on mieleinen. Ikävintä jouluna on saada turhaa krääsää, joka ei mahdu mihinkään ja jota on vaikea heittää roskiinkaan.

Kuulostaa tasapainoiselta ja elämäänsä tyytyväiseltä ihmiseltä. Sellaiselta joka on ymmärtänyt elämän tarkoituksen ja ettei materia tuo onnea. :)

Ensimmäisestä lauseesta olen kyllä samaa mieltä. Mutta toinen lauseesi antaa ymmärtää, että ihminen, joka haluaa jotain ei muka ymmärtäisi elämän tarkoitusta tai sitä, että materia ei tuo onnea. Tästä en voi olla samaa mieltä kanssasi.

Yhteistyössä