Mitä mieltä teillä lapset itse on kurahousuista? Sen ikäiset jotka osaa kertoa, eikä vain kiukutella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Yhdellä lapsella on suunnilleen aina kurahousut jalassa, jos on plussan puolella, vaikka on jo silleen iso, että ei mitään varsinaisia kuraleikkejä tee ja ihan jossain kauppakävelylläkin. Kysäisin, että eikö lapsi yhtään kapinoi kurahousujen pukemista, niin äiti katsoi vähän hölmönä ja sanoi, että "Maija" pukee ihan mielellään kurahousut!

Oma kokemus kurahousujen käyttäjistä on se, että niistä vängätään viimeiseen asti, että ei tarvitsisi laittaa, mutta näköjään näinkin! Mitä teillä lapset itse on mieltä niistä? Minä ainakin omasta lapsuudesta muistan, että inhottavaa oli leikkä ja juoksennella, jos oli kurahousut.

Mä muistelen että itse pidin niitä mielellään silloin kun tuli talven plussakelit ja oli kiva olla koko päivä pihalla ja rakennella lumesta. Niillä myös liukui oivasti mäessä.

Kesäaikaan ne olivat kamalan hiostavat.

Täällä 7v suhtautuu vähän ristiriitaisesta. Pukemisvaihe välillä takkuaa, mutta näen kyllä, että osaa ottaa ilon irti, kun ne on saatu puettua. Esimerkiksi eilen mäenlaskua loskan ja kuran seassa... hauskaa näytti olevan ja voi sitä kuran määrää.

Saatan välillä pikkuisen auttaa pukemisessa uloslähdön jouduttamiseksi (varmaan ei saisi enää...?), esimerkiksi napsautan kurahousujen henkselit kiinni tai autan kurahanskojen laittamisessa lapasten päälle.

Ei meillä ole mitään ongelmaa ollut ekaluokkalaisella. Saa valita laittaako vai ei. Hyvin on pihalle kelvannut ja tykkää kun ei tarvitse varoa kastumista ja likaantumista.

Meillä lapset (7 v ja 5 v) tuumaavat ihan itse plussakelillä ulos lähtiessämme etttä "kurahousut on nyt tarpeen" ja pukevat ne päälleen. Tyttö varsinkaan ei yhtään tykkää ajatuksesta että halarit kastuisivat joten nuo toissasyksynä Lidlistä ostamani vuorelliset kurahousut & takki ovat todella tarpeen ja hyödylliset.

Yhteistyössä