Mitä mieltä? (työajoista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mii'
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mii'

Vieras
Sain vakituisen työpaikan ja olen siitä tietysti valtavan onnellinen. Tämä on ensimmäinen vakkari työni ja näinä aikoina tuskin on itsestään selvyys saada vakityötä. Mies on rak.alalla ja hänen työnsä ovat aika epävarmalla pohjalla. Voi joutua lomautetuksi tai jopa irtisanotuksi.

Mutta siis tää mun työ ei ole samalla paikkakunnalla, vaan matkaan menee noin 45min eli työpäivä pitenee melkein kahella tunnilla joka päivä. Mulla on kuitenkin kaks pientä lasta 3 ja just 1-v täyttänyt. Ahistaa ihan kamalasti, kun mulle tulee, niin pitkä työpäivä. Mitenköhän lapset pärjää. Miuten teillä muilla joilla on työpäivät pitkiä. Mä lähden töihin seitsemän jälkeen ja oiusin kotona ennen viittä. Säännöllinen päivätyö olis.

Kertokaa kokemuksia!!!
Tää tahtoo niin ahistaa...

Kauheelta kuulostaa, kun noin noin pitkä päivä ja yksivuotiaskin. Siis mut jos mieskin saatttaa jäädä lomautetuksi niin pakko se on töihin mennä.Mieshän pystyy siinä tapauksessa oleen enemmän lasten kanssa.

Ota ihmeessä se työ, leipää pöytään. Pitkäksihän nuo päivät menee, mutta miten isän aikataulut? Onko esim. isän mahdollista hakea välillä lapset hoidosta hyvissä ajoin, että eivät joudu olemaan niin myöhään? Kyllä lapset isänkin kanssa pärjää, jos on tavallinen, kunnollinen mies :)

Eipähän tuolle työmatkalle mitään voi. Parempi kuitenkin, et joka päivä oot kotona illalla ja pääset viettämään lasten kanssa aikaa, kuin et olisit koko viikon tai edes useamman päivän viikossa poissa.
Tiedän ihmisiä jotka vie lapsensa kuudelta aamulla päiväkotiin ja lapsi on viimeinen joka haetaan päiväkodista. Sääliksi käy, varsinkin kun perheessä lasten nukkuma aika on kuulemma klo18. Eipä paljoa vanhempiaan nuo lapset näe.

jos sulla on joustava työaika ja mies pystyis kanssa joustamaan, niin teette silleen, että vaikka vuoroviikoin jompi kumpi menee tosi aikasin töihin ja toinen myöhempään. näin ei tule lapsille niin kovin pitkät päivät. mutta totuushan tosiaan suomessa on, että töitä on tehtävä, että elää. muuten, oisko sun mahdollista saada tarhapaikka sun työpaikan läheltä? näin olisitte lasten kanssa matkat yhdessä.

Ihan normaali työmatka etenkin pk-seudulla. Älä missään nimessä jätä ottamatta työtä vastaan. Järkkäilkää vienti- ja hakuvuorot niin, että hoitopäivät pysyvät kohtuullisina.

Mun mies on kotona aina kolmelta, että voi lapset siihen aikaan hakea. Ei niille niin pitkä päivä tulis. Mutta minusta tuntuu niin pahalta....aivan kamalan pahalta. Haluaisin tietysti olla lasten kans kotona, mutta toisaalta...
Kohta 4-v:lle hoitoon meneminen tekee kyllä hyvää, on leikkikavereita. Niitä kovasti jo kaipaa. Mutta tuo mun vauva...se on niin äitin perään. Sydäntä raastaa sen puolesta ja tulee niin huono äiti olo. Oon kyllä yrittänyt lohduttaa itseäni, että juos tää ei toimi, niin lopetan sit työt.

Yhteistyössä