Mitä mieltä ...uuden kumppanini käytös...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti ja tytär"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti ja tytär"

Vieras
Eli oln 3 kk seurust. ihanan miehen kanssa.i ole enää pikku poika ja ulkoiset asiat mallillaan.On eronut 6-v sitten ja tuosta liitosta 16- ja 11-v lapset.
Olin tyttöni ,vajaa 12-v kanssa viikon heillä lomailemassa.Tyttöni käyttäytyi kyläillessämme todella huonosti(mustasukkainen kai) ja haukkui koko viikon minua.Milloin olin tyhmä,idiootti milloin mitäkin.Nyrpistli ruualle ja oli muutenkin tod.ärsyttävä.Tuli hyvin toimeen miehen tytön kanssa ja heillä olikin mielestämme mukavaa(oli uima-allas ja pupuja ym).
Viimeisenä iltana tyttöni taas piikitteli minua ja kun sanoin että pian annan jo tukkapöllyä uhkasi soittaa poliisille että minut laitetaan vankilaan.
Mies kuunteli aikansa ja nappasi tyttöä lujasti käsivarresta ja niskasta ja talutti eri huoneesen ja piti puhuttelun äidin kohtelusta.
Jotenkin nopeasti kaikki tapahtui ja tyttö pelästyi .Juttelimme vuorotellen tytön kanssa ,mutta tämä vain puri hampaitaan yhteen ja muutama kyynelkin siinä tuli.
Mies sanoi minulle ettei voinut enää kuunnella ja että tyttö pitää saada kuriin ja siinä olen samaa mieltä.
Kun tulimme kotiin tyttö muutui täysin omaksi itsekseen ja sanoi ettei pidä siitä äijästä.
Tämä äijä on vain minulle rakas ...ja haluaisn niin että kaikki onnistuisi.

no itse sen sanoit, mustasukkaisuus... kyllä 12veen tarvitsee ymmärtää ja mun mielestä miehesi osoitti järkevää aikuista käytöstä osoittamalla, että sua ei voi noin kohdellla...?

Tottakai esiteini oireilee. Kerro tytölle, että tämä uusi ihminen on sinulle hyvin tärkeä, ja toivoisit tyttäresi sitä kunnioittavan. Kai hän haluaa, että äiti on onnellinen?

Älä jätä tälle miehelle pelkästään kurinpitoa, vaan ole itse tiukka ja jämäkkä. Lapsi ei saa määrätä tahtia.

minusta mies toimi oikein..ei puuttunut ensin ja jos ei kuitenkaan ole liian kovakourainen. tulisit katkeraksi lapsellesi jos luopuisit miehestä hänen takiaan. juttele, aika auttaa.. etsi yhteisymmärrystä jokaiselle osapuolelle, kuuntele myös tytärtäsi mutta sinä olet kuitekin aikuinen, joka päättää omasta suhteesta.

Keskustele tytön kanssa ja kerro, että mies on sinulle tärkeä. Kyllä 12v pitäisi ymmärtää jo äidinkin onnellisuus.

Peesi. Kyllähän tuon ikäisen pitääkin vähän kokeilla mitä voi tehdä ja sanoa eikä hyväksyä äidin uutta miesystävää heti suoralta kädeltä. Älä anna vielä periksi, etene hitaasti niin että lapsikin ehtii sopeutua uuteen ihmissuhteeseen ja elämäntilanteeseen. Toivottavasti myös uusi mies ymmärtää tilanteen eikä heti lyö hanskoja tiskiin ja etsi helpompaa kumppania muualta. Onnea jatkoon!

[QUOTE="höh";24232202]Hyvä mies, pidä siitä kiinni ja ota mallia lapsen kasvatukseen...[/QUOTE]

Hyvä mies olis ottanut tytön puhutteluun ilman voimakeinoja. Sanallisesti lapsen saa kuuntelemaan jos se taito on. Mutta jos pitää kiinni käydä jo viikon sisällä, niin miten tollasella hermo kestää pitempään?

Tosin päävastuu on äidillä. Jos saisit kuria pidettyä ja lapsi ei hyppis silmille, ei tarttis toisten puuttua

[QUOTE="vieras";24232104]Tottakai esiteini oireilee. Kerro tytölle, että tämä uusi ihminen on sinulle hyvin tärkeä, ja toivoisit tyttäresi sitä kunnioittavan. Kai hän haluaa, että äiti on onnellinen?

Älä jätä tälle miehelle pelkästään kurinpitoa, vaan ole itse tiukka ja jämäkkä. Lapsi ei saa määrätä tahtia.[/QUOTE]

peesi. itselläni ei ole tämän ikäisiä lapsia, jos olisi niin en antaisi heidän kyllä puhua tuolla tavalla minulle!

Luulen että meillä tekisi Isäntä juuri noin tuollaisessa tilanteessa. Hän on varsin rauhallinen tyyppi, mutta vanhempien solvaamista ei kuuntele yhtään. Se on kyllä hyvä periaate ja on kasvattanut kolme mallikansalaista, joten luotan hänen arvostelukykyynsä.

• Tykkää
Reactions: emppu75
No onpa hyvä että joku tosiaan näyttää murkulle mitenkä puhutaan ja mitenkä ei, ei siinä käytöstapa selittelyt mene läpi, kun sitä ja sitä oli että sen takia pani kuin pieni kakara. Sinun pitää olla jämäkämpi lapsen kanssa. Meillä 6v on myös tuossa vaiheessa että katsoo mitä saa sanoa ja mitä ei, ja joka kerta puutun kiellettyihin juttuihin kaikelta osalta, toivottavasti osaa jo tuossa iässä käyttäytyä.

Toisaalta, jos miehellä ja sinulla on hyvin erilaiset linjat lasten kohtelussa, seuraa ennen pitkää ongelmia kuitenkin. Miehen lapset ehkä käyttäytyvät hyvin, mutta jos omasi on tottunut pehmeään kohteluun, hän tulee vastaisuudessakin lyömään kapulaa rattaaseen ja yrittää myös kammeta miehen ja sinut erilleen, valittamalla kuinka hän kärsii miehen ankaruudesta, kuinka miehen lapset kiusaavat kun aikuiset eivät näe jne. jne. Puhu asiasta miehen kanssa ja PYSY HÄNEN PUOLELLAAN jos päätätte jatkaa yhdessä.

Jos koet voimakasta ahdistusta lapsesi vuoksi, jätä mies. Voimakkaista ristiriidoista uusperheessä on haittaa lapsen kehitykselle, eikä sellaisesta perheestä ole enää teille aikuisillekaan onnea. Lapsestasi olet ensisijassa vastuussa. Miehiä tulee ja menee, voit perustaa uusperheen tämän tai jonkun toisen miehen kanssa jo viiden-kuuden vuoden päästä, kun lapsesi alkaa olla aikuinen.

En hyväksy väkivaltaa ja mies käytti väkivaltaa. Olisin estänyt taluttamisen ja lähtenyt kotiin tyttäreni kanssa. Toivottavasti siis olisin kkyennyt järkytykseltäi toimimaan. Josks järkyttyneenä en pysty sanoa tai tehdä mitään. vasta myöhemmin tulevat tunteet ja mitä olisi pitänyt tehdä.

[QUOTE="minä";24232460]En hyväksy väkivaltaa ja mies käytti väkivaltaa. Olisin estänyt taluttamisen ja lähtenyt kotiin tyttäreni kanssa. Toivottavasti siis olisin kkyennyt järkytykseltäi toimimaan. Josks järkyttyneenä en pysty sanoa tai tehdä mitään. vasta myöhemmin tulevat tunteet ja mitä olisi pitänyt tehdä.[/QUOTE]

Joka käy käsiksi noin pian, käy takuulla uudestaan

[QUOTE="minä";24232460]En hyväksy väkivaltaa ja mies käytti väkivaltaa. Olisin estänyt taluttamisen ja lähtenyt kotiin tyttäreni kanssa. Toivottavasti siis olisin kkyennyt järkytykseltäi toimimaan. Josks järkyttyneenä en pysty sanoa tai tehdä mitään. vasta myöhemmin tulevat tunteet ja mitä olisi pitänyt tehdä.[/QUOTE]

Minä olisin ensimmäiseks järkyttynyt omasta käytöksestäni kun en itse puuttunut tuohon lapsen järkyttävään käytökseen. Meillä ei ikimaailmassa meinis tuollainen läpi.

Mielestäni ihan asiallinen tilanteen pysäytys. Toki tarkemmin pitäisi itse henkilö tuntea, jotta voisi nyt enempää puolesta tai vastaan sanoa. Väkivaltaa ei ilmeisesti kuitenkaan käytetty, vaan lapsi vietiin vain tilanteesta pois toiseen "tilaan" neuvonpitoon.
En lähtisi kyllä tämän takia ketään jättämään, paremminkin nostaisi arvoaan. Tosin tämäkin analyysin voit vain sinä tehdä (tunnet henkilön).

• Tykkää
Reactions: Klomas
mies! Ei kädestä ja niskasta eri huoneeseen taluttaminen ole väkivaltaa nähnytkään. Hyvin toimittu! Itse suna vielä juttelisin tyttösi kanssa, että tullainen käytös ei todellakaan vetele, ja mies puuttui siihen koska välittää sinusta, eikä halua että sinua epäkunnioitetaan, kuten ei hyväksyisi sitäkään että tyttöäsi epäkunnioitetaan! Kertoisin että rakastan tyttöä, mutta haluan myös olla miehen kanssa joka tekee minut onnelliseksi, eikä se ole tytöltä pois. Ymmärrän kyllä mustasukkaisuuden, mutta en solvaamista.

Onko mies siis sellanen että on rauhallinen ja tässäkään ei ilmeisesti yrittänyt lapselle puhua? Ja yhtäkkiä hermo palaa ja tekee just tollasta että käy kiinni? Kyllä sitä puhetta yleensä kokeillaan, ja se myös toimii yllättävän hyvin jos vieras ihminen osaa asiallisesti asiansa esittää!

Mies antoi lapselle palautetta aiheesta, mutta noinkin lyhyen ajan jälkeen kiinni käyminen mietityttää. Keskustelka ja kysy hänen kantaansa ruumiilliseen kurittamiseen. Jos tuo tapa oli maksimi, niin ok. Jos se oli vain esimakua, ei todellakaan ok, ja silloin suhde poikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä;24232518:
mies! Ei kädestä ja niskasta eri huoneeseen taluttaminen ole väkivaltaa nähnytkään. Hyvin toimittu! Itse suna vielä juttelisin tyttösi kanssa, että tullainen käytös ei todellakaan vetele, ja mies puuttui siihen koska välittää sinusta, eikä halua että sinua epäkunnioitetaan, kuten ei hyväksyisi sitäkään että tyttöäsi epäkunnioitetaan! Kertoisin että rakastan tyttöä, mutta haluan myös olla miehen kanssa joka tekee minut onnelliseksi, eikä se ole tytöltä pois. Ymmärrän kyllä mustasukkaisuuden, mutta en solvaamista.

Heh, mistäpä tiedät kuinka kovasti on niskasta kiinni pitänyt? Eli sun lapsiasi saa päiväkodissa tai koulussa tarttua kiinni noin, ilman siis etukäteen puhumista?