Mitä mieltä valokuvista esillä kodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanhanaikainenko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanhanaikainenko

Vieras
Sisustetaan uutta taloamme. Mietiskelen tässä, että onko mautonta pitää sukulaisten, ystävien, lasten ym kuvia esillä? Jostakin lehdestä luin aika vasta, että kuvat kannattaisi laittaa makuuhuoneeseen, mutta minusta ne olisi mukavia esillä kaikkien nähtävillä. Ajattelin tehdä ehkä jonkun kollaasin ja sitten siihen ympärille laittaa vielä muita kuvia, samantyyppisissä kehyksissä, jotta olisi yhtenäisen näköinen. Kollaasi voisi olla ehkä sellainen, että sitä voisi "kasvattaa" tarpeen vaatiessa. Kuvaseinä tulee olemaan yhdessä käytävänomaisessa seinän pätkässä. Kuulostaako hassulta?

Ja tiedoksi ihmettelijöille, että kyllä, sisustan kuten haluan, enkä sen mukaan miten täällä sanotaan, mutta kysäisen nyt kuitenkin mielipiteitä ja ideoita. En nykyään ole oikeastaan törmännyt valokuviin kovin monen tuttavan luona, lähinnä mummojen. Heillä kuvat ovatkin sen 40v vanhan kirjahyllyn hyllyllä jokainen erilaisessa kehyksessä :)

Minusta valokuvia on mukava kylässä ollessa katsella, ne vain usein ovat pelkästään tietokoneella nykyään..

Ei ole mautonta. Itellä on myös kauniissa kehyksissä kuvia rakkaista ja muutamia hauskoja tilanne kuvia myös. Tykkään tosi paljon ja tykkään myös vierailla katella. :)

Eräällä tutulla olivat joutuneet lastensuojeluviranomaiset syyniin, kun on epänormaalia, että talossa ei ollut lasten kuvia esillä, koirien kylläkin, pitää kuulemma olla useampi kuva lapsista seinillä. Meilläkään ei kyllä tällä hetkellä ole, tosin tuo sisustaminen on himppasen kesken :)

No ei minustakaan ole mautonta, mielestäni se on jollaintapaa ylpeyden osoitusta sukulaisia ja lapsiaan kohtaan.

Minäkin olen juuri tekemässä suurta taulua, johon sijoittelen kuvia perheestämme ja sitten toisen suuren taulun, jossa on sukulaisia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eräällä tutulla olivat joutuneet lastensuojeluviranomaiset syyniin, kun on epänormaalia, että talossa ei ollut lasten kuvia esillä, koirien kylläkin, pitää kuulemma olla useampi kuva lapsista seinillä. Meilläkään ei kyllä tällä hetkellä ole, tosin tuo sisustaminen on himppasen kesken :)

TÄÄH, oletko tosissasi??!!
Minä varmasti tekisin tuollaisesta valituksen.
Ei meilläkään tällähetkellä ole lasten kuvia esillä, sillä en ikinä muista kehyksiä ostella rahapäivänä, kuvat ovat kuitenkin kansioissa ja niitä on PALJON.

Alkuperäinen kirjoittaja fsd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

TÄÄH, oletko tosissasi??!!
Minä varmasti tekisin tuollaisesta valituksen.
Ei meilläkään tällähetkellä ole lasten kuvia esillä, sillä en ikinä muista kehyksiä ostella rahapäivänä, kuvat ovat kuitenkin kansioissa ja niitä on PALJON.

Joo ihan tosissani olen, siitä on tosin jo useampi vuosi aikaa. Toisella lapsista oli jotain "ongelmia" ja niitä selvittivät, niin yksi syy on löyty siitä että niitä kuvia ei löytynyt kämpästä, en nyt muista miten sen sanoivat, mutta ensimmäisenä kehoitettiin laittamaan niitä kuvia seinille.

Löytyy hyllyiltä miehen edesmenneiden vanhempien kuvat, miehen tyttären koulukuvia ja aika tuore kuva nyt vanhempana ja oman äitini ja siskojeni kuvat. Perhe on tärkeä ja siksi kuvat. Tulevasta vauvasta kehitän isomman kuvan tai taulun seinälle :)

kiitos vastauksista, eikun suunnittelemaan sitten sitä kuvien esille laittoa :)
en itse tykkää jos niitä kuvia mahdoton määrä ympäri taloa, ajattelin "keskittää" kuvat tuohon yhdelle seinälle, ja yhdet kuvat lapsista+hääkuvamme laitan eri paikkaan. Kollaasi olisi ehkä sukulaisista ja ystävistä sitten jotain tilannekuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Makkariin nimenomaan ei suositella ihmisten kuvia. Vaikuttaa kuulemma seksielämään.

just tätä olin tulossa sanomaan :D vaikka valokuvatapettia muualle, mutta ei ikinä makkariin.. muutamassa paikassa nähny lasten kuvia just siinä sängyn yläpuolella, niitä mukava katsella siinä samalla kun isännällä ratsastaa :x

Alkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Makkariin nimenomaan ei suositella ihmisten kuvia. Vaikuttaa kuulemma seksielämään.

just tätä olin tulossa sanomaan :D vaikka valokuvatapettia muualle, mutta ei ikinä makkariin.. muutamassa paikassa nähny lasten kuvia just siinä sängyn yläpuolella, niitä mukava katsella siinä samalla kun isännällä ratsastaa :x

:D joo tätä en mäkään halua, siis tujotella kuvia makkarissamme tilanne päällä.
yleensä ihmisillä ne yhdet lasten kuvat seinillä, ei muita eikä muiden kuvia. mistähän johtuu?

Yhteistyössä