I
"Ihmettelen"
Vieras
Omalta mieheltä meinas lentää kahvit lattialle kun kerroin että meidän kaupunki kaavailee lähialueen ala-asteen ja yläasteen (tai ala- ja yläkoulut ne kai nykyään on?) yhdistämistä.
Hän sanoi että ei varmasti meidän lapset siihen kouluun astu jalallakaan. Että pienet 1-luokkalaiset oli samassa pihapiirissä joidenkin mopopoikien kanssa? Kun tietää miten pirun huonosti noita pihoja jo valmiiksi valvotaan.
Itse olin aika rauhallinen yläasteella, mutta kyllähän sen tiesi että siellä on niitä pilvenpolttajia ja tupakoitsijoita lähipusikoissa piilossa, ja jotkut kännissä ja krapulassa laahusti pitkin koulun käytäviä. Onko se oikeasti oikea paikka pikkukoululaisille??
Löysin netistä tällaisen pätkän:
"Yhtenäiskouluratkaisut ovat lisääntyneet lähivuosina niin, että tällä hetkellä
19 % perusopetuksen kouluista on 1.-9 -luokille tarkoitettuja.
Vuonna 2003 yhtenäiskouluja oli 161, kun vuonna 2013 niiden lukumäärä
oli jo 503." (lähde Kuntaliitto, Juha Karvonen)
Eli tuo nyt sit on sitä tulevaisuutta :|
Hän sanoi että ei varmasti meidän lapset siihen kouluun astu jalallakaan. Että pienet 1-luokkalaiset oli samassa pihapiirissä joidenkin mopopoikien kanssa? Kun tietää miten pirun huonosti noita pihoja jo valmiiksi valvotaan.
Itse olin aika rauhallinen yläasteella, mutta kyllähän sen tiesi että siellä on niitä pilvenpolttajia ja tupakoitsijoita lähipusikoissa piilossa, ja jotkut kännissä ja krapulassa laahusti pitkin koulun käytäviä. Onko se oikeasti oikea paikka pikkukoululaisille??
Löysin netistä tällaisen pätkän:
"Yhtenäiskouluratkaisut ovat lisääntyneet lähivuosina niin, että tällä hetkellä
19 % perusopetuksen kouluista on 1.-9 -luokille tarkoitettuja.
Vuonna 2003 yhtenäiskouluja oli 161, kun vuonna 2013 niiden lukumäärä
oli jo 503." (lähde Kuntaliitto, Juha Karvonen)
Eli tuo nyt sit on sitä tulevaisuutta :|