Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahamieli

Vieras
Eilen illalla oli taas iso riita miehen kanssa. Aihe on vanha tuttu. En hänen mielestään siivoa riittävästi. Olen kotona äitiyslomalla ja vauva on täysin mun vastuulla. Kysyin mieheltä,että huutava tenava kainalossako täällä pitää luututa koko ajan, niin vastaus oli että lapsen voi ihan hyvin antaa olla syöttötuolissa tai hyppykiikussa sen aikaa että siivoaa talon. Tämä ei ole mikään läävä, mutta neliöitä kuitenkin niin paljon että jos kaikki käy läpi joka päivä edes pintapuolisesti niin ku mies vaatii niin pitkään saa laps itsekseen viihtyä ... Siihen mies ei suostu että siistisin paikat kun hän on kotona (että hän hoitais lapsen tarpeet sillä aikaa) vaan siivouksen on tapahduttava sillä aikaa kun on töissä,koska haluaa palata puhtaaseen kotiin. Mikä neuvoksi? Ja sen voin sanoa jo valmiiksi, että säästäkää kommentit "älä roiku täällä vaan käytä tääkin aika siivoamiseen" Imetän ja samalla surffaan netissä. Eli tälläkään hetkellä en laiskottele vaan huolehdin vauvani tarpeista.

Siivotkoon mies itse, jos häntä häiritsee niin paljon. Vauvan hyvinvointi on tärkeämpää kuin jatkuva siivoaminen. Vauva-aika on muutenkin niin lyhyt... Siivota ehtii vielä vuosikymmeniä. :xmas:

En osaa tohon sanoa mitään. Mä nimittäin siivosin vauva sylissä :) Tai no kantoliinassa. En sen takia, että mies olisi pakottanut vaan koska halusin et talo on siisti ja että illalla voidaan koko perhe nauttia yhteisestä ajasta rauhassa. Se imurointi onnistuu muuten edelleen 16kg 2v sylissä jos on pakko ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pahamieli:
Eilen illalla oli taas iso riita miehen kanssa. Aihe on vanha tuttu. En hänen mielestään siivoa riittävästi. Olen kotona äitiyslomalla ja vauva on täysin mun vastuulla. Kysyin mieheltä,että huutava tenava kainalossako täällä pitää luututa koko ajan, niin vastaus oli että lapsen voi ihan hyvin antaa olla syöttötuolissa tai hyppykiikussa sen aikaa että siivoaa talon. Tämä ei ole mikään läävä, mutta neliöitä kuitenkin niin paljon että jos kaikki käy läpi joka päivä edes pintapuolisesti niin ku mies vaatii niin pitkään saa laps itsekseen viihtyä ... Siihen mies ei suostu että siistisin paikat kun hän on kotona (että hän hoitais lapsen tarpeet sillä aikaa) vaan siivouksen on tapahduttava sillä aikaa kun on töissä,koska haluaa palata puhtaaseen kotiin. Mikä neuvoksi? Ja sen voin sanoa jo valmiiksi, että säästäkää kommentit "älä roiku täällä vaan käytä tääkin aika siivoamiseen" Imetän ja samalla surffaan netissä. Eli tälläkään hetkellä en laiskottele vaan huolehdin vauvani tarpeista.

Sinuna antaisin miehelle opetuksen. Ilmeisesti lapsesi on vielä pieni, mutta meillä mies alkoi jossain vaiheessa motkottaa tota samaa kun esikoinen oli jotain 7-9 -kuinen. Mä kaipasin muutenkin irtiottoa, joten lähdin risteilylle ihan yksikseni rentoutumaan ja jätin miehen lapsen kanssa kotiin. Olin poissa kaksi kokonaista päivää ja yhden yön. Lähtiessäni sanoin miehelle, että perjantaisin mä olen aina tehnyt viikkosiivouksen, joten mukavia siivoushetkiä!

Voitte uskoa, että kun tulin takaisin, niin kämppä oli siivoamatta ja entistä pahemmassa kunnossa kuin aiemmin. Eikä mies ole sen jälkeen natissut, että mun pitäisi siivota lasten kanssa. Taisi kerrasta oppia.

Jos herralle pitää olla kaikki puhdasta ja punainen matto jalkojen alle levitettynä kun kotiin tulee niin painukoot äitinsä helmoihin takaisin kasvamaan:(

Oletko kokeillut muuten asiasta toiseen siivousta jos laitat vauvan rintareppuun (siis en tiedä minkä ikäinen vaavi sinulla on)
mutta minä sain meillä kivasti siivoiltua kun lapsi alkoi kiukkuamaan ja ei suostunut nukkumaan niin laitoin tuon rintareppuun ja tartuin itse imurinvarteen kiinne;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Alkuperäinen kirjoittaja pahamieli:

Sinuna antaisin miehelle opetuksen. Ilmeisesti lapsesi on vielä pieni, mutta meillä mies alkoi jossain vaiheessa motkottaa tota samaa kun esikoinen oli jotain 7-9 -kuinen. Mä kaipasin muutenkin irtiottoa, joten lähdin risteilylle ihan yksikseni rentoutumaan ja jätin miehen lapsen kanssa kotiin. Olin poissa kaksi kokonaista päivää ja yhden yön. Lähtiessäni sanoin miehelle, että perjantaisin mä olen aina tehnyt viikkosiivouksen, joten mukavia siivoushetkiä!

Voitte uskoa, että kun tulin takaisin, niin kämppä oli siivoamatta ja entistä pahemmassa kunnossa kuin aiemmin. Eikä mies ole sen jälkeen natissut, että mun pitäisi siivota lasten kanssa. Taisi kerrasta oppia.

Tää on hyvä. Katsoin yhden ohjelmankin, miss vaimo lähetettiin kylpylään viikonlopuksi ja mies jäi kotiin lapsen kanssa.
Miehen mielestä oli niin yksinkertaista, kun vaan teki aikataulun, niin kaiken olisi pitänyt onnistua.
Heti aamupuuron jälkeen alkoi miehellä aikataulu fuskaamaan!
Viikonlopun jälkeen mies suorastaan rukoili vaimoa kotiin ja pyysi sydämmestään anteeksi.
Se oli täyttänyt astianpesukoneenkin niin väärin, ettei sitä saatu auki.

Miehet... Ei ne aina tajua vaika rautalangasta vääntäis. Sulle :hug: Ja pidähän puolesi ja huoli lapsestasi, ei se siivous vava aikana se maailman tärkein juttu ole. Meillä siivotaan kumpikin ja toinen hoitaa aina vauvaa sen aikaa. Ja täällä on kyllä sotkua ja epäjärjestystä, mutta empä saa silloin siivottua kun mies on töissä, meidän vauva kun ei juurikaan edes nuku päivisin. Sun mies on nyt "vähän" ajattelematon.

Meillä mies napisee kanssa siivoamisesta välillä mutta hiljenee kun sanon että"herra on hyvä ja siivoaa itte jos häiritsee" :kieh: :kieh: :kieh: .Pistä miehesi olemaan vauvan kanssa ja tosiaan lähde itse vaikka leffaan ja kavereita moikkaamaan ja tee lista mitä miehesi pitäisi saada tehtyä samalla kun hoitaa vauvaa :D :D ,eiköhän lopu marmatus.

kyllä tosiaan vauvan tapeista huolehtiminen menee miehen vaatimusten edelle! ja kuten itsekkin sanoit, niin perussiistiä on, joten kyllä kaikki mikä on sen päälle "ekstraa", saa luvan olla miehen harteilla!!!

älä pistä vauvan syyski jos et itse tahdo siivota. kyllä se siivous onnistuu vaikka onkin vauva. jos et halua siivota se on ihan eri asia. sanot miehellesi että miusta kämppä on hyvä näin jos ei kelpaa siivoa itse tai sit soronoo!

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
älä pistä vauvan syyski jos et itse tahdo siivota. kyllä se siivous onnistuu vaikka onkin vauva. jos et halua siivota se on ihan eri asia. sanot miehellesi että miusta kämppä on hyvä näin jos ei kelpaa siivoa itse tai sit soronoo!

Ei se välttämättä onnistu. Tai sitten niin että minuutti siivousta varttitunti hyssyttelyä. Tämä on niin tehokasta, että se saa mielen matalaksi ja kehon väsyneeksi. Ei ole iloa äidistä lapselle tällaisten päivien jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:

peesi. Kyllä yhden vauvan kanssa (jos ei mutia lapsiia) siivous onnistuu. kuka edes oikeasti sotkee kotona jos on vain se vauva.
eli joku yksi vauva on kyllä niin tekosyy. mUualla kasvatetaan riisit vauva kantoliinassa ja aamusta iltaan töitä.

Mutta periaatteesta, kun ja jos lapsia tulee enemmän, ei ehdikään tehdä kaikkea päivän aikana kun sotkua ja työtä tulee taaperoilla ja leikki-ikäisillä ja koululaisilla hieman enemmän kuin vauvasta. Eli ei tuollaisen miehen kanssa kyllä kannata suurperhettä perustaa, joka odottaa suunnilleen punaista mattoa eteensä.

Mä en vaan kykenis katteleen miestä, joka pitäis mua jonain kotiorjanaan... Eikä sen vertaa viittis isän tehtäviä täyttää, et osallistuis iltasin vauvan hoitoon. Kummaa käytöstä mieheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saahan noita siivoojia rahalla

Tää oli hyvä :D Jos mies tosiaan vaatii, että koti pitää olla tiptop joka päivä niin minä kyllä sanoisin, että herra on hyvä ja kustantaa siivojan tekemään viikkosiivouksen vähintään kerran viikossa.

Miehillä voi oikeasti olla aika epärealistinen käsitys, miten hyvin ehtii ja pystyy tekemään kotihommia vauvan kanssa. TAi miten paljon aikaa kuluu ruuanlaittoon, pyykkikoneen täyttämiseen, pyykkien viikkamiseen, imurointiin ym. perushommiin. Hän voi oikeasti kuvitella, että siinähän ne hoituu käden käänteessä ja vauva viihtyy mainiosti itsekseen sen hetken.

Kannattaa siis tosiaan joku päivä lähteä päiväksi jonnekin ja jättää mies lapsen kanssa kotiin ja kaikki normi kodinhoitohommat kuuluu päivään myös. Paperille noin suunnilleeen aikataulu milloin vauva syö ja nukkuu (mun mies suorastaan vaati ekoilla kerroilla laittamaan noinkin perusasiat ylös :D ), sekä ne hommat jotka päivän aikana PITÄÄ olla tehtynä. Tyynesti vaan listaan ne hommat, mitä mies olettaa sun tekevän joka päivä kotona.

Yhteistyössä