Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heidiS23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

heidiS23

Aktiivinen jäsen
16.11.2007
1 794
0
36
Auttakaas arvon palstalaiset kumpi tekee väärin.

Eli tilanne on tämä appini on tosi määräilevä ja haluaa aina kaiken manevän hänen tahtonsa mukaan ja heti.

Appi soitti meille ja kysyi mieheltäni että voiko käydä kattomassa hänen siskoansa tossa kilometrin päässä kun pyykkikone ei toiminut vaikka olivat mitä sairaanhoitajan kanssa kokeilleet.Mies oli juuri lähdössä kauppaan( oli rahapäivä) ja seuraavana päivänä alkoi päivystys.Mies vastasi että ei ehdi kello oli 19.30 ja akuppaan piti lähteä käymään isoilla ostoksilla koska päikän aikaa ei väkisin ehi( eikä ois ehtinytkään kun oli kiirettä)ja että ei hän osaa koneelle tehä muuta kuin samat asiat mitä on jo kokeiltu.Miehen isä löi luurin korvaan ja ei ole soittanut meille sen jälkeen ollenkaan.Heillä on mökki jolla olemme käyneet aina välillä kun muuten eivät näkisi lapsenlapsiaan ollenkaan koska miehen isä ei meille jaksa tulla kylään mutta lapsettomilla lapsillaa käy tuon tuosta.Ja oli sanonut että ei tarvi sitten mökillekkään tulla.Siellä mökillä emme kuulemma tee mitään jos nukun hetken kun lapset ovat heränneet ja mummu lähtee heidän kanssaan ulos ,olemme laiskoja koska emme joka hetki ole tekemässä jotain hommaa siellä(nurmikonleikkuu,puiden hakkaaminen ja hakeminen metsästä ym.Teemme siis noita kun jaksamme ja lisäksi pesemme tiskejä ja autamme ruuan laitossa ja välillä korjauksissa mutta sekään ei riitä.

Nyt tätä mykkäkoulua on kestänyt jo pian 2kk ja loppua ei näy ,anoppikin on sitä mieltä että miheni ei ole mitään tehnyt väärin.Anoppi on aina tehnyt mitä appi sanoo tai sota syttyy ,toteaa vain että se nyt vaan on tollanen.

Lapsenlapsetkaan eivät ole nähneet mummuaan ja taataansa koko aikana koska appi on niin vihainen.Anoppi on kyllä soitellut mutta vain saadakseen mieheni soittamaan ja pikaisesti kuulemaan miten lapset voivat muuten asia ei kiinnosta muttakun soittaa toisellekkin miniälle niin pitäähän meillekkin soittaa.

Kumpi siis tekee väärin
*sori sekava selostu

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedät varmaan itsekin. törkeä appi sinulla :(

tiedän kyllä mutta muu suku on sitä mieltä että se on vanha jo että ei sille mitään voi että miehesi pitää vaan antaa anteeksi ja hyväskyä |O |O |O |O .

Unohtu kirjottaa että meidän esikoinen on heidän eka lapsenlapsi niin ei ole vieläkään hyväksynyt häntä ei juttele tai ole hänen kanssaan ollenkaan vaan neidin pitää käyttäytyä kuin aikuinen tai alkaa kuittailu ja naljailu ja raivoaminen.

Samaa mieltä kuin edellinen.
Sika mikä sika on appesi.
No jos anoppiakaan ei oikeasti kiinnosta (kutenminusta annat ymmärrtää) niin omahanon menetys?
Eipähän ole lapsillasi sitten taakkana hyysätä heitä jos eivät auta teitä vaan yrittävät teitä juoksuttaa jolla omat pienet lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
tiedät varmaan itsekin. törkeä appi sinulla :(

tiedän kyllä mutta muu suku on sitä mieltä että se on vanha jo että ei sille mitään voi että miehesi pitää vaan antaa anteeksi ja hyväskyä |O |O |O |O .

Unohtu kirjottaa että meidän esikoinen on heidän eka lapsenlapsi niin ei ole vieläkään hyväksynyt häntä ei juttele tai ole hänen kanssaan ollenkaan vaan neidin pitää käyttäytyä kuin aikuinen tai alkaa kuittailu ja naljailu ja raivoaminen.

jaa, no anna sitten asian olla. tee pesäero moisiin isovanhempii. eivät sun lapset mitään menetä.

Ilmeisesti appesi ei ole saanut lapsena olla lapsi ja nyt kostaa teille.
Ei kiitos, en katselisi moista itsekästä oliota joka yrittää kertoa teille mitä teidän pitää tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
No jos anoppiakaan ei oikeasti kiinnosta (kutenminusta annat ymmärrtää) niin omahanon menetys?
Eipähän ole lapsillasi sitten taakkana hyysätä heitä jos eivät auta teitä vaan yrittävät teitä juoksuttaa jolla omat pienet lapset.

meidän pitäs aina olla valmiina lähtemään minne millonkin ja toisia lapsiaan ei kysy ikinä.Mieheni on vanhin lapsista.

meidän pitäs aina olla valmiina lähtemään minne millonkin ja toisia lapsiaan ei kysy ikinä.Mieheni on vanhin lapsista.

siis lähtemään minne?

Olen siksi niiin tuomitseva koska mmeillä on samanlaiset isovanhemmat. Yrittävät sanella meidän elämää. Itse tekevät työtä vaan tyttären perheelle. Monta vuotta päätoimisesti tekivät heidän eteen työtä ja arvaa kenen puhelin soi jos itse tarvitsevat jotain? No ei todellakaan heidän vävynsä puhelin vaan poikansa puhelin.

hakeen kun auto on korjattavana,hänen sikoaan käymään kattomassa koska itse ei viitsisi mennä...ym.

just. Noin ajattelinkin.
En osaa sanoa mitä tehdä. Mutta tuskin katselisin noita. en usko lastesi menettävän mitään.

hakeen kun auto on korjattavana,hänen sikoaan käymään kattomassa koska itse ei viitsisi mennä...ym.

just. Noin ajattelinkin.
En osaa sanoa mitä tehdä. Mutta tuskin katselisin noita. en usko lastesi menettävän mitään.

eivät menetäkkään mutta appi kuvittelee tekevänsä mulle ja miehelle hallaa :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: ,mutta tekeekin lapsenlapsillee joilla kova ikävä :'( :'( :'( :'( .En tiedä mitä lapset ovat hänelle tehneet ehkä syntyneet :'( :'( :'( .

mutta jos kohtelee huonosti esikoistasi niin mitä väliä vaikka lapset eivät tapaakaan?

ja onpa kamalaa jos lapsiperheen vanhemat saisivat joskus vähän levätä mökillä? kauhea ajatus! tottakai pitää mennä mökille töihin palvelemaan eläkeläisiä ja tekemään heille puita! eihän lapsiperheellä olekaan omassa kodissa mitään tekemistä!

mutta jos kohtelee huonosti esikoistasi niin mitä väliä vaikka lapset eivät tapaakaan?

ja onpa kamalaa jos lapsiperheen vanhemat saisivat joskus vähän levätä mökillä? kauhea ajatus! tottakai pitää mennä mökille töihin palvelemaan eläkeläisiä ja tekemään heille puita! eihän lapsiperheellä olekaan omassa kodissa mitään tekemistä!

eivät ole eläkkeellä vai työ elä mässä vielä molemmat .Juu muutenkaan mitään hoitoapua ym. ei tipu vaikka olen pyytänyt kun piti päästä ultraan ja mies halusi mukaan .Anopille se kävi mutta apelle ei ,kuulemma isän ei tarvi olla mukan kun hänkään ei ole ollut |O |O .MUn äiti onneksi tuli käsi paketissa kattoon nyt keskimm,äistä ja meni käveleen kaupungille hänen kanssaan ja onneksi edes äitini ottaa välillä noita hoitoon edes kerran vuodessa että joskus saa nukkua yön putkeen.

esikoinen kaipaa mummuaan ja tähän asti jo 10V olemme käyneet säännöllisesti heillä mutta ei enään .lapsista on kuulemma liikaa vaivaa ja meluavatkin liikaa.

eivät ole eläkkeellä vai työ elä mässä vielä molemmat .Juu muutenkaan mitään hoitoapua ym. ei tipu vaikka olen pyytänyt kun piti päästä ultraan ja mies halusi mukaan .Anopille se kävi mutta apelle ei ,kuulemma isän ei tarvi olla mukan kun hänkään ei ole ollut |O |O .MUn äiti onneksi tuli käsi paketissa kattoon nyt keskimm,äistä ja meni käveleen kaupungille hänen kanssaan ja onneksi edes äitini ottaa välillä noita hoitoon edes kerran vuodessa että joskus saa nukkua yön putkeen.

Näistä sun kirjotuksista tulee väkisin esille sun marttyyrisyys, valitettavasti.
:(
Eikö sulla ole miestä? Kai sekin voi lapsia katsoa jos haluat nukkua?
Miksei se miehesi kysy vanhemmiltaan missä mättää? Miksi sinä puutut jos kyse on heidän välisestä asiasta?

just. Noin ajattelinkin.

eivät menetäkkään mutta appi kuvittelee tekevänsä mulle ja miehelle hallaa :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: ,mutta tekeekin lapsenlapsillee joilla kova ikävä :'( :'( :'( :'( .En tiedä mitä lapset ovat hänelle tehneet ehkä syntyneet :'( :'( :'( .

Sä teet itse lapsillesi enemmän hallaa jos pakotat heitä isovanhemmilleen jotka eivät halua olla missään tekemisissä.
Lapset kyllä vaistoavat jos heitä ei kaivata!

Jos alkaisitte elämään ihan omaa elämäänne jatkossakin ilman appi-ukkoa. Jotenkin kuullostaa, että mies ei ole ihan kasvanut aikuiseksi. Sääli sinällään lapsiasi, mutta eiköhän tuolla luonteella vielä tule pompottamaan lapsenlapsiaankin?

siis miksi SAIRAANHOITAJA oli yrittäny käydä korjaamassa sitä pesukonetta? onko se sisko jossain sairaalassa vai missä sitä (ja pesukonetta) olis pitäny käydä katsomassa?

On helppoa sanoa, että älä välitä ja parempi olla ilman koko appivanhempia. Mutta kuten varmasti jo itsekin olet huomannut, se on tosiaan helpompi sanoa kuin olla sanomisen mukaan.

Omia vanhempiaan ei voi valita. Lapsi rakastaa vaikkei olisi mitään rakastettavaa. Elämisen myötä tulee sitten ne negatiiviset tunteet, että lapsikin voi lopulta vihata täydestä sydämestään. Eikös tämä vasta sekavaa tekstiä olekin? Että jotkut ihmiset sitten jaksavat...

On vaikeaa olla vihassa isovanhemmille ja ehkä sekin on väärä sana, kun ei ole edes tehnyt mitään väärää. Tietysti on varmasti suuri tekijä asiassa se, ettei siinä haarassa ole kellään muulla samaa tilannetta...Siis perhettä. Ei sitä voi ymmärtää jos sitä elämää ei elä itse... Ja jos appi on vanhemman kansan ihmisiä, niin onhan se mahdollista, ettei hänellä edes arjesta ole sellaista kokemusta, kun nainen on huolehtinut monesti vanhaan aikaa huushollin ja lapset...

siis miksi SAIRAANHOITAJA oli yrittäny käydä korjaamassa sitä pesukonetta? onko se sisko jossain sairaalassa vai missä sitä (ja pesukonetta) olis pitäny käydä katsomassa?

siis miehen tädillä käy 4krt päivässä sairaanhoitaja antamassa lääkkeet ja oli samalla kattonut kun kone ei toiminut.Asumme yhtä kaukana tädistä kuin appi ja anoppi.Tädin kotona ois pitänyt käydä ja koittaa korjata.

enkä mä kyllä pidä sua marttyyrina. Kyllä miehen asiat on myös mun asioita. Ainakin me jaamme tunteet monessa suhteessa. Kyllä mun on helppo olla noteeraamatta jotain asiaa, mitä en hyväksy appivanhemmissa, mutta se on huomattavasti vaikeampaa silloin, kun kyseessä on asia, mikä painaa miestäni.

Eikä tää asia koske musta vain sun miestä ja hänen vanhempiaan. Kyllä tuo koskettaa jo koko teidän perhettä.

Huvittaa tuokin, etteikö mies voisi katsoa... Meillä ainakin ollaan molemmat ihan unen tarpeessa ja kyllä, meillä molemmat vetää vuorollaan arkea, kun toinen on ihan puhki... Ollaan kiitollisia minun vanhemmille, kun päästään yhdessä lataamaan akkujamme. Sitäkään ei tapahdu liian usein.