Mitä minä noiden lasten kanssa teen??!!

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Sisällä jatkuva riita, kitinä, volina, tappelu. Laitoin pihalle. Siellä jatkuu taas hommat. 5 minuuttia ja tulee jo pienempi eli 5v itkien sisään, kun isompi 7v oli heittäny kepillä ja kivellä päähän ja kiusaa ja haukkuu |O

MIKÄÄN ei kelpaa. Pihassa uusi trampoliini ja isompaa ei kuulemma enää kiinnosta sekään. Sano että tylsisty kun oli pomppinu siinä yhden päivän viime viikolla :headwall: Pienempi ei halua pomppia yksin. Ja mä yritän tässä muka siivoilla. Aika menee noiden komentamiseen ja riitojen setvimiseen jne.

Halleluja tätä elämää... Ei taida ikinä helpottaa...

Eilen tais päivän ainoa onnistunut (ei riitaa, itkua, kitinää) hetki olla, kun oltiin kentällä jalkapalloa pelaamassa...kaatosateessa.

Laita lapset myös siivoamaan ja lupaa vaikka jätskit palkinnoksi tai vaikka joku retki tai hyvä elokuva ja karkkia.

Lapset on tyytyväisiä ja siivoaa todennäköisesti innolla, äiti saa apua kotitöihin sekä yleinen melu ja kitinä vähenee =)

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Poikia, tyttöjä? Meillä tuonikäiset, ja samaa hommaa, kavereita kylään ja järkevää ohjelmaa, muuten tulee ruumiita.

Poikia...

Eipä taida olla tähän hätään kavereita saatavilla. Ja kokemuksen rintaäänellä totean, että eipä se tilannetta juuri muuttais. Kiusaisivat vaan porukan pienintä eli tuota 5v:ta porukalla. Hänellä ei oo oman ikäsiä kamuja yhtään...

Mieluiten ampuisin maata kiertävälle radalle just nyt :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Laita lapset myös siivoamaan ja lupaa vaikka jätskit palkinnoksi tai vaikka joku retki tai hyvä elokuva ja karkkia.

Lapset on tyytyväisiä ja siivoaa todennäköisesti innolla, äiti saa apua kotitöihin sekä yleinen melu ja kitinä vähenee =)

Eivät muuten siivoa. Sanovat että ei tää oo kivaa tekemistä ja meno vaan jatkuu. Kokeiltu on.

Aika tutulta kuulostaa, paitsi että me ollaan nyt kolmatta päivää sisällä kun keskimmäisellä on juuri ollut korvatulehdus ja vettä on tullu vähän väliä. Nyt se on sitten kuumeessa eikä päästä vieläkään ulos.. Kakarat hyppii seinille pikkuhiljaa..

Sama meno täällä, tytät vaan jo 9v ja 7v, isompi kiusaa koko ajan pienempää, joka sit kamalasti rääkyen syöksyy sisälle ja herättää 2v:n päiväuniolta, joka taas on kiukkunen kun ampiainen kun herää kesken unien...ja kaikkein pienin ei nuku ollenkaan vaan on ihan sylissä riiputettava! Että siivoo tässä sit...miestä kotiin ootellessa!

Poikien kanssa sitä mielekästä touhua pitää olla, muuten menee riehumiseksi ja paikkojen särkemiseksi. Kunnon rangaistukset pienempien kiusaamisesta!

Ehdotuksia tekemiseksi? Mä oon jo repertuaarini kolunnu läpi ja helpotusta ei näy. Retkelle tms. ei voida nyt lähtee, kun tekemättömiä hommia on jaettavaks muilleki... Pitäs olla tuossa omassa pihassa ne hommat ipanoille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama meno täällä, tytät vaan jo 9v ja 7v, isompi kiusaa koko ajan pienempää, joka sit kamalasti rääkyen syöksyy sisälle ja herättää 2v:n päiväuniolta, joka taas on kiukkunen kun ampiainen kun herää kesken unien...ja kaikkein pienin ei nuku ollenkaan vaan on ihan sylissä riiputettava! Että siivoo tässä sit...miestä kotiin ootellessa!

Niinpä. Ja siitäkään paljon apua ole, kun moottoripyörä hajos eilen ja vaatii pikaista korjaamista :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Poikien kanssa sitä mielekästä touhua pitää olla, muuten menee riehumiseksi ja paikkojen särkemiseksi. Kunnon rangaistukset pienempien kiusaamisesta!

Ehdotuksia tekemiseksi? Mä oon jo repertuaarini kolunnu läpi ja helpotusta ei näy. Retkelle tms. ei voida nyt lähtee, kun tekemättömiä hommia on jaettavaks muilleki... Pitäs olla tuossa omassa pihassa ne hommat ipanoille.

Jalis, sähly, koris, pyssyleikit, ehkä keksisivät itsekin, jos nakkaat vähän reippammin ukaasia ikävämmästä vaihtoehdosta (=sisälle joka iikka omaan huoneeseen).

pienet on murheet ap:llä. miksi et ole pihalla lasten kanssa vaan koneella? kumma ajattelutapa, että lapset itekseen oppii kaiken ja aikuinen lipeää vastuustaan.

Siks en oo pihalla, kun yritän saada siivottua, pestyä pyykkiä, laitettua ruokaa. Nyt sen 5 minuuttia tässä koneella puran höyryjä...

Jalis, sähly, koris, pyssyleikit, ehkä keksisivät itsekin, jos nakkaat vähän reippammin ukaasia ikävämmästä vaihtoehdosta (=sisälle joka iikka omaan huoneeseen).

Kaikki tarjottu----> ei kelpaa. Kaikki on tylsää. Ja ei, sisälle ottamisella en uhkaa, koska tänne hinkuvatkin
:D

pienet on murheet ap:llä. miksi et ole pihalla lasten kanssa vaan koneella? kumma ajattelutapa, että lapset itekseen oppii kaiken ja aikuinen lipeää vastuustaan.

Siks en oo pihalla, kun yritän saada siivottua, pestyä pyykkiä, laitettua ruokaa. Nyt sen 5 minuuttia tässä koneella puran höyryjä...

ehkä vika onkin juuri tuossa. eli siivoat ihan liikaa ja olet siis liian vähän lasten kanssa? etkö tiedä, että kotityöt voi tehdä lasten kanssa!?

esim. laita pihalle ämpäri vettä ja anna jotain leluja esim. elämiä, sotaukkoja tms tai sama vesi (lämmintä) hiekkalaatikkoon, jo on paljon mukavampaa. Yllytä tekemään pihalle maja, anna vaikka avuksi pari tuolia ja muutama lakana, majat on aina mukavia. Anna laatikollinen nappeja, joita heitellä ämpäriin tai yllytä tekemään itse retki, pakkaatte mukaan vaikka vaan omenat ja mehua, silti jännää. Anna ulos viltti ja siihen jotain leluja. Neuvo lapsia keräämään pihalta käpyjä yms mistä voitte askarella vaikka huomenna tms.

tai sitten soitatte mummmille, kummille tms jotta lapset pääsis käymään kylässä tai ainakin jutella heidän kanssaan. Lapset vois piirtää ulkona, vaikka vesiväreillä, jos on tarpeen lämmintä niin anna olla kalsareilla ja maalata toisiaan... elämä on seikkailua....

ehkä vika onkin juuri tuossa. eli siivoat ihan liikaa ja olet siis liian vähän lasten kanssa? etkö tiedä, että kotityöt voi tehdä lasten kanssa!?

Siivoan liikaa? Mistä moinen mielikuva? Siksihän tässä on pakko siivota, kun toista viikkoa oltu siivoamatta. Meillä kotitöitä ei tehdä lasten kanssa, koska mulla menis se aika jatkuvaan ratkuttamiseen. Pojat ei siivoa, koska heitä ei kuulemma kiinosta, pikemminkin vaan levittävät uutta ja uutta tavaraa mun korjattavaks.

ja tiedoks, että tämän viikon oon aamusta iltaan lähinnä ollu lasten kanssa SISÄLLÄ ja yrittäny saada jotain kivaa tehtyä heidän kanssaan kun vaan sataa ja sataa ja sataa...

EIKÄ SE LASTEN KANSSA OLEMINEN TÄTÄ TILANNETTA MIHINKÄÄN SUUNTAAN OO MUUTTANU!!!!!! Sama meno koko ajan.