Mitä minä teen? Lapsenhoitaja vei minulta rahaa ja väittää, ettei ole ottanut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Olin asioilla ja sillä aikaa kotona oli lapsella hoitaja tai itse asiassa poissa ollessani oli tullut toinenkin hoitaja, vaikka puhe oli yhdestä. Kun he lähtivät pois, niin huomasin minulta kadonneen keittiön kaapista 50 euron setelin, lapsen raha-astiasta (johon lapsi ei itse yllä). Mielestäni ainoa vaihtoehto tälle rahan katoamiselle on se, että ko. hoitaja on rahan ottanut. Mies ei ole rahaa ottanut, enkä minä. Katsoin ennen lähtöäni asioille, että purkissa on kolikoita, 10 euron seteleitä ja yksi 20 euron seteli sekä 50 euron seteli. Otin sieltä silloin itse bussirahat eli muutaman kolikon. Tämä viisikymppinen on purkista kadonnut poissa ollessani. Mitä voin tehdä? Hoitaja ei tunnusta ottaneensa rahaa. Sanoi myös, että poliisia ei kuulemma kiinnosta tällaiset asiat, kun uhkasin rikosilmoituksella.

Mä soittaisin poliisille ja kysyisin neuvoa. Nimi voi olla poliisille ennenstään tuttu. Mitä kautta hoitaja tuli teille? Onkohan muissa lastenhoitopaikoissa tapahtunut vastaavaa?

Mä soittaisin poliisille ja kysyisin neuvoa. Nimi voi olla poliisille ennenstään tuttu. Mitä kautta hoitaja tuli teille? Onkohan muissa lastenhoitopaikoissa tapahtunut vastaavaa?

Olen yrittänyt soittaa poliisille, mutta jonossa olen ollut kauan. Toisen hoitajan nimen tiedän, tämän taas joka tuli poissa ollessani niin sen nimeä en tiedä. Ja ihan MLL:n hoitaja oli. Kova kiire niille tuli kun minä tulin kotiin, vaikka etukäteen maksettua hoitoaikaa oli toista tuntia jäljellä.

Mulla ei ainakaan ole mitään hajua, mitä sun pitäis tehdä. Itse varmaan laittaisin viestin tyyliin kiitti vitusti, varastit lapselta rahat, toivottavasti on hyvä mieli. Ja että mitään asiaa ei ole enää meille.

En haluaisi vain antaa olla, sillä kyseessä on iso raha. Ja vaivalla vähistä rahoista olen niitä sinne lapsen purkkiin säästänyt... tämä iso raha taisi olla synttärilahjaraha. :(

Olen yrittänyt soittaa poliisille, mutta jonossa olen ollut kauan. Toisen hoitajan nimen tiedän, tämän taas joka tuli poissa ollessani niin sen nimeä en tiedä. Ja ihan MLL:n hoitaja oli. Kova kiire niille tuli kun minä tulin kotiin, vaikka etukäteen maksettua hoitoaikaa oli toista tuntia jäljellä.
Onko MLL: llä joku yhteyshenkilö? Sieltä kannattaa kysyä myös. Tuo toisen hoitajan kuvio on outo. Miten teillä voi olla lastenhoitaja, jonka nimeä et tiedä?

Kerro nyt sinne MLLällekin. Vaikkei asialle tepahtuisi mitän nyt, niin tietävätpähän seuraavan vastaavan näpistyksen sattuessa että kyseistä tyyppiä on aiemminkin syytetty.

Sen jälkeen kun olet ollut yhteydessä MLL:ään ja toivottavasti saanut hoitajan nimen selville, niin voit ottaa poliisiin yhteyttä myös netin kautta, jos soittaminen ei onnistu. Poliisi soittaa takaisin, kun jätät yhteystiedot.

Eihän hoitaja saa päästää ketään toista sisälle. Siitä ainakin voi syyttää, vaikkei näpistystä voisi todentaa. Itseasiassa hoitaja ei saisi edes kertoa kenellekään ulkopuoliselle missä on hoitamassa.

No kun hoitajia piti olla vain yksi. En tiedä miksi tämä toinen tuli ja kuka oli. Sanoi vain, että hän tuli auttamaan. Outoa oli. Ja kiire niille tuli, kun minä tulin kotiin.
Mitä mll:stä sanoivat tuohon hoitajan vaihtumiseen? Oletko ottanut yhteyttä siihen eka hoitajaan ja kysynyt mistä on kyse ja kuka toinen hoitaja oli ja miksi hän oli laskenut tämän toisen hoitajan teille ilman, että ilmoitti sinulle asiasta.

Niii, no mitähän voit tehdä?
Ilmoittaa hoitajan välittäneeseen firmaan, poliisille (onnistuu netinkin kautta), ja mahdollisesti valvovalle viranomaiselle - valvirakis se hoitajiakin valvoo.

Pienistä yksittäisistä epäilyistä ne kaikki murhaajahoitajatkin on alkany jäämään kiinni

Mitä mll:stä sanoivat tuohon hoitajan vaihtumiseen? Oletko ottanut yhteyttä siihen eka hoitajaan ja kysynyt mistä on kyse ja kuka toinen hoitaja oli ja miksi hän oli laskenut tämän toisen hoitajan teille ilman, että ilmoitti sinulle asiasta.

MLL:sta sanottiin, että eivät tiedä toisesta hoitajasta mitään, kun vain yksi on lähetetty meille. Ja eka hoitaja ei enää vastaa puhelimeen, eikä viesteihin. Kerran sain soitettua jolloin sanoi ihan asiallisesti, ettei ole vienyt mitään eikä tiedä rahasta mitään mutta sanoi myös, että poliiseja ei tällainen kiinnosta, kun en voi todistaa mitään. Tämän jälkeen ei tosiaan enää ole vastannut.

Lapsi 5v oli kotona tapahtumahetkellä ja sanoi, että näki hoitajien käyvän kaapilla pariin kertaan. Ei lapsi muuta osaa sanoa.

Tekisin netissä rikosilmoituksen. Vastatkoon poliisille, jos kerta ei sinun kanssa halua puhua. Jättäisin poliisn päätettäväksi sen, miten asiassa edetään. Jos eivät tutki, niin eivät. Mutta ainain itse olet tehnyt sen mitä voit. Jo se, että hoitaja on vaihtunut kesken kaiken on minusta väärin ja Mll: n pitäis poistaa tuollainen hoitaja listoiltaan. Sanoiko eka hoitaja vaihtumiseen mitään syytä?

Tekisin netissä rikosilmoituksen. Vastatkoon poliisille, jos kerta ei sinun kanssa halua puhua. Jättäisin poliisn päätettäväksi sen, miten asiassa edetään. Jos eivät tutki, niin eivät. Mutta ainain itse olet tehnyt sen mitä voit. Jo se, että hoitaja on vaihtunut kesken kaiken on minusta väärin ja Mll: n pitäis poistaa tuollainen hoitaja listoiltaan. Sanoiko eka hoitaja vaihtumiseen mitään syytä?

Yllättävän paljon tässä ketjussa puhutaan hoitajan vaihtumisesta. Mun mielestä aloitusviesti ja muutkin ap:n viestit on ihan yksiselitteisiä: hoitajia oli tullu yksi lisää, kyllä se alkuperäinenkin oli siellä paikalla.

Ja tarkistahan nyt MLL kanssa, että oli alunperinkin se hoitaja kenen piti tulla.
Onhan sille oikealle hoitajalle voinu tulla joku este, ja pyytänyt kaveria tuuraamaan, kun tarvinnut kuitenkin palkan ja työn jatkossakin. Ja sit tämä tuuraajakaveri on epäpätevyyksissään soittanut paikalle henkistä tukea

Maksoitko hoidosta jo etukäteen? Harmillista, muuten olisit voinut ainakin jättää palkan maksamatta. Onhan selvää, että hoitaja ei saisi päästää ketään ystäväänsä taloon sisään ilman lupaa, joten sääntöjä on varmasti rikottu. Tee joka tapauksessa rikosilmoitus.

Ei ole vaihtunut vaan se alkuperäinen hoitaja oli minun poissaoloni aikana saanut toisen hoitajan kaverikseen. Olivat siis kumpikin meillä kun tulin vähän etuajassa asioilta. Isoin lapsi sanoi että se toinen hoitaja tuli melkein heti minun lähdön jälkeen, ja tämä oikea hoitaja oli vain lapsille sanonut, että toinen tuli avuksi. Saman sanoivat minullekin.

Poliisin rikosilmoitusnumero on koko ajan varattu, täytyy yrittää myöhemmin uudelleen.

[QUOTE="outoa";30667277]Maksoitko hoidosta jo etukäteen? Harmillista, muuten olisit voinut ainakin jättää palkan maksamatta. Onhan selvää, että hoitaja ei saisi päästää ketään ystäväänsä taloon sisään ilman lupaa, joten sääntöjä on varmasti rikottu. Tee joka tapauksessa rikosilmoitus.[/QUOTE]

Joo, maksoin eilen jo tämänpäiväisenkin palkan. Kun eilen oli tämä toinen alkuperäinen hoitaja jo lapsia pari tuntia hoitamassa.

Yhteistyössä