Mitä mukaan kylpylälomalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sarita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sarita"

Vieras
Olemme lähdössä kylpylään mieheni sekä 3 ja 1 vuotiaiden poikiemme kanssa. Ei olla koskaan aikaisemmin oltu kylpylässä (eikä edes uimahallissa) Tarkoitus olisi käydä ensi viikolla uimahallissa "tutustumassa" halli ympäristöön. Sitä ennen pitäisi ostaa pojille uimahousut. Tarvitseeko muuta? Uimavaipoista olen kuullut jonkun joskus puhuvan? Tossut tms. uimahalliin ettei liukastele?

Oon aivan pulassa, mitä hankintoja mun on tehtävä ja mitä kannattaa pakata mukaan?

Uimahallissa paljon kylmempi kuin kylpylässä, joten ei kannata säikkyä jos lapset uimahallissa alkuun arastelevat. Ihan viksua varmasti jatkossa ottaa se uimahallissa käynti tavaksi kun esikoinen jo noin vanha.

Esikoiselle kellukkeet on varmasti kivat, oppii varmasti nopeasti niitä käyttämään niin ei tarvi molempia lapsia pitää sylissä syvissä altaissa siellä kylpylässä, riittää kun isompaa pitää esim kädestä kiinni.

Kylpytakit tms molemmille lapsille mukaan, jotkut lipokkaat koko perheelle. Hotellihuoneissa on aikuisten kylpytakkeja, yleensä myös lasten takkeja, mutta ne lienevät teidän lapsille isoja.
Uimavaippoja en oo ton ikäsillä käyttäny

Sopikaa kumpi ottaa kumman lapsen niin tiedätte pakata tavarat sen mukaan. Pienelle olen joskus ottanut oman pesuvadin, johon olen saanut lasketuksi hänet siksi aikaa kun pesen itseni. Joissain paikoissa on seinällä istuimia, joihin lapsen voi laittaa. Kylpylöiden ja uimahallien sivuilla on usein ohjeet ja kuvat juuri tuota paikkaa varten.

Meillä on isommat lapset mut meillä oli kylpylässä mukana uikkarit ja crocsit kulkemista varten kylpylän ja hotellin välillä. hotellihuoneessa vaihdettiin uikkarit ja hipsittiin kylpytakit päällä kylpykän puolelle. pyyhkeet ja kylpytakit oli siellä hotellihuoneessa. eli omat uikkarit, pesuaineet ja rasvat mukaan. meillä tais olla myös jotain kellukkeita mukana mut niitäkin kylpylästä löytyy. ja uimavaipat ehdottomasti pienelle. uimahallit toimii vähän eri systeemillä kuin kylpylät noiden pukeutumisten suhteen. kivaa lomaa!

Hotellihuoneeseen jotain evästä mukaan, esim pussipuuroa ja vedenkeitin, hedelmiä, pillimaitoa jne niin saa iltapalat siellä annettua. Purkkiruokaa sitten ainakin pienemmälle toiseksi ruoaksi, yhden lämpimän ruoan syötte varmaan ravintolassa.

Kylpylöissä, missä kylpylä kuuluu huoneen hintaan, kuljetaan yleensä kylpytakeissa sinne kylpylään. Jotkin crocsit, läpsyttimet tai vastaavat on hyvät sille matkalle jalkaan. Noin pienille ei oikein ole tarjolla sopivia kylpytakkeja talon puolesta, niin kannattaa ottaa omat mukaan, jos sellaiset on.

Uimahalliin kannattaa ottaa omat pesuaineet mukaan, niissä ei aina ole talon puolesta pesuaineita tarjolla, kylpylöissä yleensä on automaatit.

[QUOTE="Vieras";27109566]Siis miksi on "viksua" ottaa tavaksi??? Meillä ei ainakaan ole tapana, vaikka lapsi on 4-vuotias.[/QUOTE]

No ei se lapsi voi oppia uimaan jos ei se pääse harjoittelemaan. Vaikka siksi?

[QUOTE="Vieras";27109575]No ei se lapsi voi oppia uimaan jos ei se pääse harjoittelemaan. Vaikka siksi?[/QUOTE]

Ai, minä olen oppinut uimaan, vaikka olen käynyt uimahallissa ensimmäisen kerran elämässäni ala-asteella. Meillä on uitu järvessä ja meressä.

[QUOTE="Vieras";27109586]Ai, minä olen oppinut uimaan, vaikka olen käynyt uimahallissa ensimmäisen kerran elämässäni ala-asteella. Meillä on uitu järvessä ja meressä.[/QUOTE]

Ap, täällä ehdotetaan, että perutte kylpyläloman ja uitte järvessä.

[QUOTE="Vieras";27109586]Ai, minä olen oppinut uimaan, vaikka olen käynyt uimahallissa ensimmäisen kerran elämässäni ala-asteella. Meillä on uitu järvessä ja meressä.[/QUOTE]

Ai, luulisi että neljävuotiaasi kaipaisi uimaan talvellakin eikä vaan kesällä?
Monet neljävuotiaat osaavat uida, osaako sinun lapsesi?

Kiitos kaikille ystävällisistä vastauksista :) Noloa myöntää, mutten ole itsekään koskaan ollut kylpylässä, niin en yhtään tiedä mitä on odotettavissa. Ja juuri siitä syystä on aika hankala pakata tavaroita mukaan itselleni saati lapsille!

Ja meillä on omat syymme miksemme ole lasten kanssa juurikaan harrastaneet. Isompia murheita ollut arjessa. Mutta ei niistä sen enempää.

Innolla odotan koko perheen yhteistä lomaa! Olemme sen ansainneet.

[QUOTE="Vieras";27109605]Ai, luulisi että neljävuotiaasi kaipaisi uimaan talvellakin eikä vaan kesällä?
Monet neljävuotiaat osaavat uida, osaako sinun lapsesi?[/QUOTE]

Käymme kylpylöissä muutaman kerran talvessa ja kaksi kertaa vuodessa ulkomailla lämpimässä kohteessa, jossa polskitaan koko viikko. Lapsi osaa uida apuvälineiden kanssa (siis kellukkeet). Ei ole tullut mieleenikään, että meidän täytyisi lähteä säännöllisesti uimaan kolmenkymmenen kilometrin päähän, kun muita harrastuksia on paljon.

Mutta sinulle vaikuttaisi olevan erikoisen tärkeää pari vuotiaan uimaopetus, sallittaneen se sinulle.

Jos haluat uimahallissa päästä helpommalla, kysy onko siellä perhesaunaa. Laivallakin otimme aina perhesaunan jos vain saimme, kaikki lapset ovat samaa sukupuolta ja toinen vanhempi olisi saanut saunoa yksin ja toinen vahtia koko laumaa.

[QUOTE="Vieras";27109604]Ap, täällä ehdotetaan, että perutte kylpyläloman ja uitte järvessä.[/QUOTE]

Whaaat??? Nyt kyllä meni luetun ymmärtäminen ohi tältä vastaajalta!!:D. Kylpyläloma ja joka viikkoinen uimahallikäynti on hieman eri asia.

Oletpa harvinaisen moukkamainen.:/

[QUOTE="Vieras";27109665]Jos haluat uimahallissa päästä helpommalla, kysy onko siellä perhesaunaa. Laivallakin otimme aina perhesaunan jos vain saimme, kaikki lapset ovat samaa sukupuolta ja toinen vanhempi olisi saanut saunoa yksin ja toinen vahtia koko laumaa.[/QUOTE]
Alle kouluikäiset lapset voi ottaa "väärän sukupuolen" saunaan, ja isommat ei varmaan ole enää järin vahdittavia :). Lapset voi siis jakaa vanhempien kesken.

Perhesauna on kyllä silti oikein kiva.

Minä ostaisin molemmille kellukkeet, meillä lapset olleet kylpylöissä/uimahalleissa alkaern n. 7kk-->
Jos haluaa liukastumista välttää, voi jalkaan jättää liukuestesukat, kastuuhan ne, mutta ei se haittaa. Ja jos siellä suihkun puolella ei ole mitään pienokaisen istumapaikaksi äidin suihkun ajaksi, voi repäistä sellaisen laudesuojaliinan ja laittaa lapsi omaan jalkatilaansa istuskelemaan.

Kertoisitteko te muut omia arvoja joita on verikokeissa ollut. Itselläni todettiin eilen kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain heti lääkityksen. En osaa yhtään hahmottaa, että onko noi mun arvot "vain vähän pielessä" vai onko ihan selkee vajaatoiminta. Kiinostaisi kuulla teidän muiden labra arvoja siltä ajalta kun lääkitys aloitettiin.

Omat arvoni.
t4v 8,9 (11-22)
tsh 5,3 (0,27-4,2)

[QUOTE="Karo";28374201]Kertoisitteko te muut omia arvoja joita on verikokeissa ollut. Itselläni todettiin eilen kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain heti lääkityksen. En osaa yhtään hahmottaa, että onko noi mun arvot "vain vähän pielessä" vai onko ihan selkee vajaatoiminta. Kiinostaisi kuulla teidän muiden labra arvoja siltä ajalta kun lääkitys aloitettiin.

Omat arvoni.
t4v 8,9 (11-22)
tsh 5,3 (0,27-4,2)[/QUOTE]

Auts mikä moka! Ihan väärään ketjuun meni tämä.

Yhteistyössä