Mitä mun pitäisi tehdä toisin ystävyyssuhteissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Osaisitteko sanoa? Vai pitääkö minun vaan hyväksyä, että asiat nyt vaan aina menevät näin, eikä sille voi mitään.

Minulla on ollut muutamia hyviä ystäviä, joiden kanssa olen viettänyt paljon aikaa kun olemme asuneet lähekkäin. Sitten kun olemme muuttaneen kauemmaksi toisistamme, olen saanut huomata että minä olen se joka pitää yhteyttä. En minäkään sitä kovin usein tee, myönnän että harvoin, mutta olen huomannut että jos minä en pidä ollenkaan yhteyttä, en kuule näistä ihmisistä mitään. Ystävyys, tai sellaisena olen sitä pitänyt, katoaa kun olen kauempana.

Yksinkin näistä ihmisistä on sellainen, että aina kun tapaamme hän muistaa kertoa minulle siitä, kuinka minä olen hänen sielunsisarensa, mutta huomaan, että meidänkin suhteessamme minä olen se joka pitää sitä yhteyttä yllä. Hän puhuu, kuinka kavereiden tai muiden ystävien kanssa ei ole samanlaista läheistä suhdetta ja sanatonta ymmärrystä ja samanlaista sielunsisaruutta, mutta silti hän pitää näihin muihin ihmisiin yhteyttä, toisin kuin minuun.

Mitä minä voisin tehdä, että löytäisin ihmisiä jotka oikeasti ihan aidosti haluaisivat myös tietää, mitä minulle kuuluu, joille ihan oikeasti tulisi mieleen ottaa minuun yhteyttä edes joskus? Ihmisiä, jotka eivät katoaisi jos minä en yllpidä yhteyttä?

en osaa tuohon vastata, koska minulla aivan sama tilanne. tosin nykyisellä paikkakunnallakaan mulla ei oikeestaan ole ketään. olen jotenki väsynyt tähän kaikkeen ja olen itsekin ottanut etäisyyttä... ei vaan huvita. pahalta tuntuu

Yhteistyössä