Mitä mun pitäs aatella??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusioperheasiaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uusioperheasiaa"

Vieras
Eli miehen kanssa seurustellaan ihan vakavissaan ja kohta ois hänen aika tutustua mun lapseenkin.
Se on kauan eläny "poikamieselämää" ja tavallaan elää vieläkin kun ei niin paljon nähdä. Koska kolmisin ei vielä vietetä aikaa siis. Eli menee ja tulee miten lystää.
Esim tänäänkin meni baariin jossa aina näkee paljon kavereitaan.

Noh, saahan mies tehdä "mitä tahtoo" kun ei oo mun kans (ei tietty muita naisia:) eikä siitä oo pelkookaan). Silti mulla välillä ottaa niin päähän ne reissut.
Kysymys kuuluukin että SAAKO mulla ottaa päästä? Niuhotanko turhasta? En oo sille mitää sanonu asiasta. Kun eihän sen oo mikää pakko istua kotonaan,jos ei meilläkään ole.. Sillä ei oo siellä pientä lasta vastuullaan.

Ja sit oon miettiny sitäkin että jos joskus asuttaisiin yhdessä kaikki, niin jatkuisko sillä sama homma.. Sitä tilannetta en jäisi kattelemaan!! Oonko nipo-nalkku :)

nojo... kuis kauan olette seukanneet vakkaristi? onko positiivisesti kuitenkin lapsiin suhtautuva kaveri ?
kyllä mua jos ukkoa siitä ittelleni haaveilisin niin toivoisin että viettääis mun kanssa kans tietty aikaa enemmän ko frendiensä kanssa...
jostain voisit olla musta et :) kun ja jos teitin suhe on nuori vielä

No kuten sanoitkin ni tottaki hän saa mennä omia menojaan sillo kun ei sun kans ole ja muutenkin mun mielestä kellään ei oo oikeutta toista rajoittaa. Vaikka asuisitte yhessä ni molemmilla saa ja pitääkin olla myös omia menoja. Eli loppusanoistasi kysyn, jos mies kävisi baarissa kavereineen silloin tällöin kun asuisitte yhdessä, heittäisit ukon pellolle? Miksi?

Joo kyllä se lapsista tykkää ja noin. Ovat tavanneet tyyliin "tässä on äitin kaveri". Tulivat juttuun ja mies on aina kiinnostunut lapsenkin kuulumisista jne.
Kyllähän kaverit on ja saakin olla tärkeitä. Tänää vaa potuttaa senkin vuoksi kun oli raskas päivä ja oisin halunnu sen lähelle..*katkerona* :)
Sitte kyllä jos saman katon alle päädytään ei musta tarvis monena iltana viikossa nähdä vaa kavereita,sen verran nipo kait oon. Empä toisaalta omakohtaisesti tiedä miten kunnon suhde toimii:(
Mut vaikee se ois tulevaisuuttaa ennustaa, ja lapsen isä vei kaikkien lupauksilta pohjan..

No, mua kyllä ottaisi päästä... Mua jotenkin harmittaisi se, että mies valitsee menokohteekseen kaverit, eikä mua. Vaikka sanottakoonkin, etten tiedä, miksi teillä juuri näin.. Oletko itse tietoisesti estänyt häntä tulemasta teille tai jotain sellaista...

Alkuperäinen kirjoittaja Lukki:
No, mua kyllä ottaisi päästä... Mua jotenkin harmittaisi se, että mies valitsee menokohteekseen kaverit, eikä mua. Vaikka sanottakoonkin, etten tiedä, miksi teillä juuri näin.. Oletko itse tietoisesti estänyt häntä tulemasta teille tai jotain sellaista...

En kyllä usko että ainakaan tietoisesti. Tavallaan olen jo tietenkin tottunut viettämään iltani tietyllä tavalla nyt lapsen kanssa (2+..:) Oisko se "aistinu" et en haluaisi muuttaa tapojani.. mene ja tiedä. Pitäs kait sen kans nyt puhua :D

Tuo vois ollakki totta!! Eikä sekää tiedä miten kuuluisi seurustella, sitä alussa naurettiinki et miten nyt toimitaan:D Puolisen vuotta kimpassa, saman verran tapailua ennen ja vuuoosia kavereita oltu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Saa männä ja saa ottaa päästä. Terv. Uusperheellinen jo monen, monen vuoden kokemuksella.

No kiitos:) onko teillä ollut tarvetta tällaisille pohdinnoille ja jos nii ratkesko helposti? Mietin vaa kui yleistä tää on.. Uusioperheissä on tietenkin aina erilaisia ongelmia, mut mielellään tähän vierelle miehen silti haluaisin *uhkarohkea*:D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Saa männä ja saa ottaa päästä. Terv. Uusperheellinen jo monen, monen vuoden kokemuksella.

No kiitos:) onko teillä ollut tarvetta tällaisille pohdinnoille ja jos nii ratkesko helposti? Mietin vaa kui yleistä tää on.. Uusioperheissä on tietenkin aina erilaisia ongelmia, mut mielellään tähän vierelle miehen silti haluaisin *uhkarohkea*:D

Ota se mies siihen,äläkä liikoja mieti. Tässä on ollu ongelmaa jos jonkinmoista, enkä viitti tässä niistä avautua. Mutta kaikesta on selvitty ja nyt menee ihan ok. Kirjaudu ja laita yv:tä, niin voidaan vaihtaa ajatuksia.

Tästä asiasta sinun on keskusteltava miehesi kanssa vakavasti, jolloin tuot esille tarpeesi yhteisen arjen jakamiseen iloineen ja murheineen, siten että muodostatte pariskunnan. Ei ole mahdollista jättää keskustelematta näinkin perustava kysymys. Miehesi on sanottava rehellinen ja todellinen oma mielipiteensä asiasta sekä kuunneltava, mitä sinä haluat miehellesi tunteistasi kertoa. Teidän tulee toimia toistenne kanssa rakkaudellisesti. Olisi suotavaa, että ihmiset, joita perheenne tuntee ja joita tapaa, ovat yhdessä muotoilemanne "teidän perheenne linjan mukaiset" ja teidän yhteiseen elämänmenoonne soveltuvia henkilöitä. Olisi suotavaa, että sinulle tulisi selväksi, millaisia tuttavia miehelläsi on, jotta voit varmistua siitä, että he kuuluvat sinun arvomaailmasi positiivisiin henkilöihin. Mikäli tästä on epäselvyyttä, sinun tulee tuoda asiasi miehesi tietoisuuteen ja vaatia häntä tekemään valinta tuttaviensa ja sinun välillä, siten että sinä joko olet ei-hyväksytty, jolloin liittonne ei alakaan tai kyseiset henkilöt täyttävät sinun vaatimuksesi ominaisuuksien suhteen ja voit siltä osin suostua miehesi puolisoksi.

Yhteistyössä