Mitä museoita Turussa on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Tuli vain käytyä Satakunnan museossa Porissa ja täytyy sanoa, että se oli lähes henkeäsalpaava kokemus, todella laaja ja hieno kaikinpuolin.

Onko Turussa jotain vastaavaa? Siis onhan täällä apteekkimuseo, Aboa Vetus ja se vanha kortteli siellä öh, Sirkkalankadun suunnalla (sorry, tuli täys ajatuskatko, kun en muista sen nimeä enkä nyt jaksa kesken googlettaakaan).Mutta muita?

Apteekkimuseo jokirannassa, luostavarinvuoren käsityöläismuseo, biologinen museo urheilupuistossa, Aboa Vetus&Ars Nova jokirannassa, Turun Linnan museo, Tuomiokirkon pieni museo, Kuralan kylämäki ... onhan noita.

* Aboa Vetus & Ars Nova
* Apteekkimuseo ja Qwenselin talo
* Biologinen museo
* Brinkhallin Kartano Kakskerrassa
* Ett Hem - kulttuurikotimuseo
* Forum Marinum
* Kuralan Kylämäki - elävän historian kylä
* Luostarinmäen käsityöläismuseo
* Museolaivat
* Partiomuseo
* Sibelius-museo - Suomen merkittävin musiikkimuseo
* TS Auto- ja viestintämuseo
* Turun Lasarettimuseo
* Turun taidemuseo
* Turun terveydenhuoltomuseo
* Turun Yliopiston eläinmuseo
* Wäinö Aaltosen museo

Alkuperäinen kirjoittaja - - :
Apteekkimuseo jokirannassa, luostavarinvuoren käsityöläismuseo, biologinen museo urheilupuistossa, Aboa Vetus&Ars Nova jokirannassa, Turun Linnan museo, Tuomiokirkon pieni museo, Kuralan kylämäki ... onhan noita.

Aivan, noissa olen kaikissa käynytkin eli ei mitää tosiaan vastaavaa sitten kun tuo satakunnan museo :(

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Aivan, noissa olen kaikissa käynytkin eli ei mitää tosiaan vastaavaa sitten kun tuo satakunnan museo :(

Joo, ei varmaan vastaavaa. Mutta Turun Linnan ja Aboa Vetuksen ja Käsityöläismuseon kun yhdistää, saa jotain tuollaista.

Kannattaa muuten käydä Loimaalla Sarka maatalousmuseossa!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:

Joo, ei varmaan vastaavaa. Mutta Turun Linnan ja Aboa Vetuksen ja Käsityöläismuseon kun yhdistää, saa jotain tuollaista.

Kannattaa muuten käydä Loimaalla Sarka maatalousmuseossa!

Kiitos vinkistä! Mä suosittelen myös Ruskon museota :D

Yhteistyössä