H
"harmaana"
Vieras
Ehkä kerran viikossa nukkuu täydet 12 tuntia yöunia heräämättä, muina öinä herää joskus puolen yön maissa ja valvoo 1-3 tuntia. En viihdytä lasta vaan pimeässä istun hiljaa pinnasängyn vieressä. Lapsi yleensä vaan makoilee, heiluttelee käsiä ja juttelee. Jos nousee seisomaan, laitan takaisin makaamaan. Jos poistun viereltä, alkaa huuto ja itku. Jos yritän maata lattialla, alkaa huuto ja itku. Olen yrittänyt antaa maitoa ja yleensä juokin koko tuttipullollisen, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta tuohon hereilläoloon. Olen yrittänyt ottaa viereen nukkumaan, mutta lapsi innostuu siitä vaan. Alkaa leikkimään, kiljahtelee, konttaa, repii hiuksista, tökkii silmiin. Mitä mä voisin tehdä? Alan olla ihan loppu kun esikoisen menee nukkumaan vasta joskus 21-22 eikä nuku päivällä enää päiväunia. Kuopus herättää viimeistään 7 yleensä kuitenkin jo ennen 6, nukkuu päivällä yhdet 2-3 tunnin päiväunet. Väsyttää niin kovasti koko ajan kun missään vaiheessa ei saa nukuttua useampaa tuntia putkeen ja pelkään että joku aamuyö vielä hermostun ihan lopullisesti tähän valvomiseen