Mitä nyt teen? Koirasta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies lähti koiran kanssa ulos ja hissistä pois tullessa koira oli näykkäissyt meidän naapuria nilkasta. Naapuri siis meni edellä ja yhtäkkiä koira säntäsi perään ja näykkäsi nilkasta. Ei jäänyt mitään jälkeä, mies pyyteli anteeksi ja ilmeisesti naapuri ei ollut kovin suuttunut, mutta minulle tuli ihan kamala olo! En olisi uskonut että se vierasta ikinä näykkäisee, on arka. Se on näykkinyt minua lahkeista kun se innostuu esim. lenkille lähdöstä, mutta että naapuria! Mitä nyt teen, tuntuisi kauhealta lopettaa koira koska se ei ole muuten agressiivinen? Olisiko sellainen kankainen kuonokoppa lenkeille ihan kamala ratkaisu?

Sanot että koira on arka. Tuliko naapuri "yllättäen" esim. jonkun nurkan takaa tms. vai oliko ollut hississä yhtä aikaa? Mietin vaan, että jos koira säikähti "yllättäen" ilmestynyttä ihmistä ja siksi näykkäisi. En kyllä lähtisi lopettamaan ihan pelkän näykkäisyn (ensimmäinen kerta) takia.

Tuon tyylinen vois olla ihan ok
8604picture1Upload.jpg

Sellaiset kankaiset kuonon tiiviisti kiinnisitovat sopivat vain eläinlääkärissa käynteihin.

En lähtis kyllä tuon takia lopettamaan, pitäisin vaan huolta että vastaavaa ei enää tapahtuis. Myös positiivinen koulutus vois auttaa arkaa koiraa, esim. kun vieraita menee ohi niin antaa herkun, näin pelko vieraita kohtaan vois vähentyä.

Sanot että koira on arka. Tuliko naapuri "yllättäen" esim. jonkun nurkan takaa tms. vai oliko ollut hississä yhtä aikaa? Mietin vaan, että jos koira säikähti "yllättäen" ilmestynyttä ihmistä ja siksi näykkäisi. En kyllä lähtisi lopettamaan ihan pelkän näykkäisyn (ensimmäinen kerta) takia.

On arka, ja sillä on joskus tapana "ulvoa" vieraita päin. Mutta ikinä ei ole siis purrut ketään, ei meitä eikä vieraita. Ainoastaan se joskus tulee mun perässä ja näykkii mun lahkeita, kun se INNOSTUU. Tästäkin kyllä torun aina.

Menivät samalla hissillä alas, ja naapuri oli mennyt edellä ja koira ampaissut perään ja näykkäissyt. Luulen että koira oli vaan liian innostunut lenkille lähdöstä, mutta eihän se naapuri sitä ymmärrä! Enkä todellakaan edes ajattele että mistään syystä koira saisi näykkiä naapureita. Olin niin kiukkuinen miehellekkin kun se oli antanut hihnan olla niin löysällä.

En lähtis kyllä tuon takia lopettamaan, pitäisin vaan huolta että vastaavaa ei enää tapahtuis. Myös positiivinen koulutus vois auttaa arkaa koiraa, esim. kun vieraita menee ohi niin antaa herkun, näin pelko vieraita kohtaan vois vähentyä.

Olen joskus tehnyt tätä. Hmm.. täytyy ottaa varmaan tämä nami juttu nyt ihan jokapäiväiseen käyttöön! Koira on kyllä tosi perso nameille. Kiitos vinkistä.

No älkää nyt siten ainakaan enää menkö pieneen hissii kenenkään vieraan kanssa. Kuonokoppa on ihan hyvä vaihtoehto, olen sitä itsekin omien koirieni kanssa käyttänyt :)

Nyt lopetat nuo lopetuspuheet. Koira ei ole vihaisuuden tai pelokkuuden takia näykännyt ja tuo tapa ei ole vaikea kitkeä pois. Miten olisi tottelevaisuuskoulutus? oletteko käyneet mitään kursseja?
Eiköhän se naapuri siitä lepy, kunhan pidätte koiranne tästä lähin kaukana hänestä.

[QUOTE="vieras";24874380]Joo no asutaan 6:ssa kerroksessa. Tuleepahan sit ainakin vähän liikuntaa. :P[/QUOTE]

No eikai sitä hissin käyttöä ole kokonaan pakko lopettaa, mutta ette vain mene muitten kanssa sinne hissiin. Tuli vielä mieleen että onko koira pentu/nuori vielä?

[QUOTE="vieras";24874385]Nyt lopetat nuo lopetuspuheet. Koira ei ole vihaisuuden tai pelokkuuden takia näykännyt ja tuo tapa ei ole vaikea kitkeä pois. Miten olisi tottelevaisuuskoulutus? oletteko käyneet mitään kursseja?
Eiköhän se naapuri siitä lepy, kunhan pidätte koiranne tästä lähin kaukana hänestä.[/QUOTE]

No en voi sanoa varmaksi miksi näykkäisi, mutta minulle tuli mieleen että näykkäisi innostuksesta, koska on tehnyt saman minulle.

En ole tämän koiran kanssa käynyt. Toivottavasti leppyy, tai sitten pistää huhun kiertämään kuinka kaamee rakki meillä onkaan.... :p

No höh. Meidän koira teki samoin naapurille joka haisi vieraalle koiralle. Paljastui, että koiralla on kaihi silmässä ja on heikkonäköisenä kai kuvitellut hajun perusteella naapurin koiran olevan lähellä. Villakoirilla on verkkokalvon sairaudet yleisiä, kannattaa ottaa tuollainenkin mahdollisuus huomioon.

Ei sentään lopetusta tuollaisesta. Kun ei ole aggressiivinen muuten ja homma hallinnassa kuonokopalla vaikka. Tai pidät sen niin lähellä itseäsi, ettei pääse muita näykkimään.

tehtiin juuri lenkki ja olin jo unohtanut kuinka perso koira onkaan kananpaloille. Ei huomioinut muita kuin minun kättä jossa kanat olivat. Tämä on ehkä väärä foorumi, mutta mahtaako sellainen onnistua että annan osan päivän ruoista lenkillä? Eli en ruokkisi koiraa kotona ennen lenkkejä, vaan otan ruoan mukaan ja annan "nameina". Koira olisi varmaan vastaanottavaisempi nälkäisenä. Onko siitä jotain hallaa, vatsanväänteitä tms?

Mun tytärtä näykkäsi naapurin "kiltti" koira, kun oltiin siellä kyläilemässä. Tyttö ei mitenkään tykkää koirista, eikä tosiaan ollu koiran kimpussa, oli menossa vessaan ja yritti kiertää koiraa vähän kauempaa ja siitä se koira hyökkäs tytön reiteen kiinni, sen verran topakasti, että housut meni rikki ja iho rikki...kyllä mulle ainakin tuli tosta sellainen ällötys, että enpä sitä koiraa enää halunnu lähelleni! Ja pidin kyllä huolen, että naapuri pitää sen kiinni jos yhtäaikaa pihalla oltiin,
Ja tytölle jäi kyl koirakammo (oli silloin joku 4-5v ja nyt 13v)

Niin, että elä ihmettele, jos se naapuri ei teijän sesseä rakasta ;)

[QUOTE="vieras";24874751]Mun tytärtä näykkäsi naapurin "kiltti" koira, kun oltiin siellä kyläilemässä. Tyttö ei mitenkään tykkää koirista, eikä tosiaan ollu koiran kimpussa, oli menossa vessaan ja yritti kiertää koiraa vähän kauempaa ja siitä se koira hyökkäs tytön reiteen kiinni, sen verran topakasti, että housut meni rikki ja iho rikki...kyllä mulle ainakin tuli tosta sellainen ällötys, että enpä sitä koiraa enää halunnu lähelleni! Ja pidin kyllä huolen, että naapuri pitää sen kiinni jos yhtäaikaa pihalla oltiin,
Ja tytölle jäi kyl koirakammo (oli silloin joku 4-5v ja nyt 13v)

Niin, että elä ihmettele, jos se naapuri ei teijän sesseä rakasta ;)[/QUOTE]

No hömmm, miksi sellaista ihmettelisin? Vaikka meidän koira ei olisi näykkäissyt ketään, en siltikään olettaisi/ OLETA että vieraat ihmiset olisi mitenkään kiintyneet tai ihastuneet meidän koiraan. ?

Tosin tämä kyseinen naapuri ei miehen mukaan ollut kovinkaan järkyttynyt, yllättynyt tietysti. Ja tottakai mies pyysi anteeksi ja varmisti ettei naapurille tullut mitään vahinkoa. Onneksi ei.

Ei tossa mun mielestä muuta tarvitse kuin huolehtia siitä, että ette mene hissiin toisten kanssa. Kuonokoppaa voi myös harkita. Jos hissin kanssa joutuu jonkun vieraan kanssa matkustamaan, niin kannattaa pitää hihna lyhyenä ja mennä itse seisomaan naapurin ja koiran väliin. Ei ole muutenkaan hyvä, että koira pääsee hississä hyökkimään innoissaan miten sattuu. :) Koiran on hyvä tottua odottamaan istuen lupaa lähteä liikkelle, se on ainakin hississä paljon turvallisempaa.

• Tykkää
Reactions: kampanisu

Yhteistyössä