Mitä nyt teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Jokin pienehkö, lihaksikas koira hyökkäsi minun, koirani ja lastenvaunujen kimppuun aamulenkillä. Juoksin kotiin päin ja samalla potkin koiraa pois. Oman koirani nostin lastenvaunuihin vauvan kaveriksi (meillä chihuahua, olisi kuollut heti tuon koiran hampaissa). Kotipihassa tämä vieras koira roikkui laheessani niin että hampaat meni läpi sääreeni. En saanut koiraa irti, joten löin sitä lapiolla takapäähän. Koira ulvahti ja päästi irti ja me pääsimme sisään. Mutta nyt se koira nököttää tuolla pihalla, en tiedä että eikö se pääse kävelemään, vai eikö se vaan aio muuten lähteä. Mihin soitan? Poliisille?

Soitin poliiseille ja sanoivat, että tulevat kun ehtivät. En sitten tiedä että mitä tekevät koiralle. Enpä uskalla mennä katsomaan että onko koira loukannut vai ei.

Minä olisin varmaan pyörtynyt :( Siinä jäis suojelematta sekä lapsi että oma koira.. :( Niin kauhea koirapelko minulla on. Kerran hyökännyt koira kimppuun omistajansa usuttamana.

Muista mennä jäykkäkouristusrokotukseen. Onneksi olette kunnossa! Meillä vastaavassa tilanteessa oma koira auton alle. Päälle käyneen koiran omistaja maksoi 500 euroa (koiran ostohinnan). Teimme poliisille rikosilmoituksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Entäs;23611047:
Miten sun jalka? Kannattaisko mennä näyttään lääkärille? Ei ole leikin asia jos eläin saa purettua ihon läpi!

Aika pahat vekit tuli. Täytyisi varmasti lähteä tikkaamaan, mutta en uskalla kyllä mennä pihalle ennen kuin koira lähtee/poliisit tulee.

[QUOTE="a p";23611038]Soitin poliiseille ja sanoivat, että tulevat kun ehtivät. En sitten tiedä että mitä tekevät koiralle. Enpä uskalla mennä katsomaan että onko koira loukannut vai ei.[/QUOTE]

Tää paljasti provoks, en kerro miten.

[QUOTE="a p";23611074]Aika pahat vekit tuli. Täytyisi varmasti lähteä tikkaamaan, mutta en uskalla kyllä mennä pihalle ennen kuin koira lähtee/poliisit tulee.[/QUOTE]

Onko sulla mitään desinfiointiainetta kotona? Esim käsidesiä?
Puhdista haavat runsaalla desinfiointiaineella!!

[QUOTE="vieras";23611083]Tää paljasti provoks, en kerro miten.[/QUOTE]

niin kn ei soiteta poliisille vaan häkeen.. ja sieltä sit ilmotetaan vuoroa tekevälle partiolle jotka taas sit soittelee sulle päin ja kyselee tilannetta..
Sama tuli minulle mieleen mutten jaksanut kirjoittaa kuin vasta nyt vastata :)

[QUOTE="vieras";23611100]niin kn ei soiteta poliisille vaan häkeen.. ja sieltä sit ilmotetaan vuoroa tekevälle partiolle jotka taas sit soittelee sulle päin ja kyselee tilannetta..
Sama tuli minulle mieleen mutten jaksanut kirjoittaa kuin vasta nyt vastata :)[/QUOTE]

Niin, paitsi jos veli on poliisi ja asia hoituu sutjakammin kun veli soittaa kenttäjohtajalle. Eihän ne poliisit tulis häken kautta varmaan ikinä mitään pikkumammaa pelastamaan koiran hampaista.

Ensin odotat poliisin. Teet rikosilmoituksen. Siten terkalle hakemaan rokotukset ja haavn hoito. Muista säästää kuitit hoidosta ja lääkkeistä. jos koiralle löytyy omistaja, on hänen korvattava sinulle aiheutuneet haitat ja niistä aiheutuneet kulut...

[QUOTE="a p";23611116]Niin, paitsi jos veli on poliisi ja asia hoituu sutjakammin kun veli soittaa kenttäjohtajalle. Eihän ne poliisit tulis häken kautta varmaan ikinä mitään pikkumammaa pelastamaan koiran hampaista.[/QUOTE]

Häken kautta se keikka kirjaantuu ja on pakko hoitaa.. Mutta älä sinä vaivaa pientä päätäsi tälläisillä asioilla.

En nyt väitä et ois provo teksti, mut joskus naurattaa sellaisen kirjoittajat. Ensin ne tulee sivuille, alka miettii mitä kiinnostavaa kertois et mahd. moni vastais. Keksii jonku hullun tarinan ja hihittelee ihmisten vastauksille...Huvinsa kullakin..:laugh:

Itse en tiedä ees mikä on häke...Itse oisin soittanu sinne poliisiin...

En nyt väitä et ois provo teksti, mut joskus naurattaa sellaisen kirjoittajat. Ensin ne tulee sivuille, alka miettii mitä kiinnostavaa kertois et mahd. moni vastais. Keksii jonku hullun tarinan ja hihittelee ihmisten vastauksille...Huvinsa kullakin..:laugh:

Itse en tiedä ees mikä on häke...Itse oisin soittanu sinne poliisiin...

Häke=hätäkeskus, eli kun soitat 112 niin puhelusi menee sinne ja sieltä saat sitten poliisit, ambulanssin ja palokunnan avuksesi (mahdollisesti myös muita viranomaisia kuten tulli).

Poliisilla ei ole omaa hätänumeroa enään ja asemien "tiskille" soittaminen on sama kuin soittaisit kelaan.

[QUOTE="a p";23611116]Niin, paitsi jos veli on poliisi ja asia hoituu sutjakammin kun veli soittaa kenttäjohtajalle. Eihän ne poliisit tulis häken kautta varmaan ikinä mitään pikkumammaa pelastamaan koiran hampaista.[/QUOTE]

Just just ;D
Minunkin veli on poliisi (ja ihan oikeasti) ja ei se vaan mee niin et minulla on veljelle poliisipuhelin auki yötä päivää ja hälle soitan kun tarttis joskus tulla. Ihan se tarttee häken kautta hoitaa niinkuin jokaisen muunkin pulliaisen.
Ja kyllä kaikki tehtävät mitä häkeen kirjataan suoritetaan, tosin tärkeysjärjestyksessä tottakai. ja sinun asiasi tuskin kiirellisin kaupungin koosta ja tehtävien määrästä riippuen.

Jos itse soitan poliisille, ja soitan 112, niin kertoisin että soitin poliisille enkä hätäkeskukseen. :D
Joten sekö paljastaa tämän provoksi kun ei tajunnut sanoa hätäkeskusta poliisin sijasta?
Kaikkeen sitä takerrutaan..

Yhteistyössä