Mitä "ohjelmaa" kaverisynttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä ohjelmaa voisi keksiä? Siis JOS tulee se hetki kun lapset tulee sanomaan "ei ole mitään tekemistä". Juhlat pidetään kotona. Kyseessä eskarilainen poika ja pyytää muutaman eskarikaverin, pari tyttöä ja pari poikaa.Synttärit tammikuussa, joten ulkoleikit varauksella... ja juhlat pidetään muutenkin arkiILTANA...
Ennen en ole mitään ohjelmaa keksinyt, mutta aattelin että josko jokin varasuunnitelma pitäisi olla?

Meillä ei ole koskaan kaverisynttäreillä ollut mitään ohjelmaa. hyvin on lapset itse tekemiset keksineet. Ollaan muuten varmaan ainoita jotka ei ole ohjelmaa vaivautuneet järjestämään. Tuntuu että kaikilla on ongintaa ym ym huvitusta synttäreillä.

Ei ole meilläkään ollut koskaan valmiiksi laadittua tekemistä, vaan ovat saaneet itse keksiä. Ei se kumma ole, ettei lapset enää itse keksi mitään tekemistä ja aina on tylsää. Meillä ei vaan olla valmis ohjelmatoimisto, tai sitte ollaan vaan laiskoja :D Siinäpä lapsilla mielikuvitus kehittyy, kun itse pähkäilevät.

Askarrelkaa karkkihämähäkki. Styroxpallo maalataan mustaks (ja sitten liikkuvat silmät ja punanen nenä), sitten kahdeksaan hammastikkuun tökitään karkkeja ja lopuks ne kiinnitetään hämähäkille jaloiks. saavat lapset viedä hämikset sit kotiin vaikka. mä tein tommoset lasten kans, ja tykkäsivät kovasti. Ja aikaakin kului jonkun verran, oli ainoa ohjelmanumero, vaan eipä ne muuta kaivanneetkaan. Tietokilpailukysymyksiä mulla oli varalla ja pikku palkinto siihen, mut ei sitä ehditty pitämään.

Meillä oli eskarilaispojan kaverisynttärit ennen kuin jäätiin joululomalle. Oli ensimmäiset kaverisynttärit, mitä ollaan järjesetty. Ohjelmaa ei ollut kuin lopuksi onginta. Hyvin keksivät lapset itse tekemisensä. Poika oli syksyllä yhden eskarikaverinsa synttäreillä, siellä oli onginnan lisäksi ollut joku tietokilpailu :) Meilläkin oli juhlat arki-iltana.

Meillä on aina ongintaa.Lisäksi pidän valmiina aasin häntä- välineet sekä aarteen kätkemistä.Eikä meilläkään ohjelmatoimistona olla,mutta kyllä yleensä synttärit on sen verta erikoistapaus,että jotain kehitetään.

Kyllä kannattee olla suunniteltua ohjelmaa! Meillä ainakin juhlat menevät liian villiksi ellei välillä kiinnitä porukan huomiota yhteiseen tekemiseen. Aarteenetsintä on tosi hauska, olen antanut yhden vihjeen joka johtaa toiselle vihjeelle (joko piitänyt kuvan siitä missä seuraava vihje on tai sit kirjottanu) ja se taas seuraavalle vihjeelle. 6-8 vihjettä ja aarre löytyy, kaikille vaikka tikkarit/patukat/tarrat kultaisessa laatikossa.
Seuraleikit kuten aasinhäntä, juoru, vettäkengässä on tosi hauskoja ja niitä voi leikkiä monta kertaa peräkkäin, eikä porukka varmasti tylsisty.
Itse oon myös askarrellu pinjatan paperimassasta, sitä kun jokainen pääsee vuorollaan nuijimaan niin avot!!
Ksavomaalausta ja naamiasbileet on kans ollu tosi kova hitti :)

Joulukuussa eskarilaisen synttäreitä vietettiin...aluksi lahjat jaettiin pullonpyörityksellä, aikaa kului mukavasti ja kaikki näkivät mitä sankari keneltäkin sai. Pantomiimia sai kaikki esittää, twisteriä pelattiin ja lopuksi ongintaa. Muu aika vapaata leikkiä ja osallistuminen ohjattuun tietty vapaaehtoista. Kokoajan joku touhaili omiaan:D

No varaa sitä hetkeä varten kamera ja jokainen saa vuorotellen ottaa kuvia kavereista, jotka poseeraa ja sitten voitte katsoa kuvat koneelta ja editoida niitä. Myöhemmin voit antaa parhaita otoksia kavereille. Tämä vie helposti vajaan tunnin kun lapset innostuvat.

Oman itsenne kannalta suosittelen, että ohjelmaa on, muuten menee turhan villiksi. Siis lapset voivat keksiä keskenään tekemistä mutta aina kun desibelit ja vauhti alkaa nousta liikaa, kannattaa vetää joku rauhallisempi ohjelma ässänä hihasta... Tähän lopputulokseen itse olen ainakin tullut.

Yhteistyössä