Mitä oikein teen tuon teinin kans

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoraunio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoraunio

Vieras
Kohta 17-v tyttö ja odotan seuraavaan vuoden kulumista kuin lottovoittoa, että sitten tuo tuosta muuttaa muualle ja yrittää pärjätä miten tykkää. Niin kovasti välillä suututtaa. Vaikka tarkoitus oli kasvattaa hyvinkäyttäytyvä ja menestyvä lapsi niin toisin kävi.

Kotona käy kääntymässä ja syömässä. Joskun harvoin imuroi ja senkin aikana pitää fuskata, eli pölypalloja löytyy sellaisista paikoista joissa esim johtoja tai jos jotain olisi pitänyt vaivautua siirtämään edestä pois.

Kesätyönhaku mättää. Sellaisiin paikkoihin ei edes hae joista ei pidä tai on huono palkka. Eli ei halua panostaa että saisi edes sitä vähää. Sanoin hälle, että eikös se olisi parempi vähän kui ei mitään. Sanoin myös ettei minulla ole hälle antaa rahaa(yh ja justiinsa iritsanottu) kesällä. Rahaa kun ei kuulemma ole tullut muutenkaa. Vaatteita on kaapit pullollaan meikkä on joka lähtöön mutta tuntuu ettei sekään riitä. Pitäisi saada shoppailla joka kuukausi.

Yhteishaku kohta käynnissä eikä mikään ala kiinnosta niin kui ei kiinnostanut viime vuonnakaan.

Minua ei arvosta mitenkään vaikka kaikkeni olen tuon eteen yrittänyt. En enää usko että olisi murrosikäkään, se kun oli vuosi pari sitten enkä ymmärrä miten olen sen ajan henkisesti jaksanut. Äsken laitoin pyykit koneeseen (suurin osa tytön pyykkejä) ja sanoin, että laittaisi kuivumaan kun kone on pessyt mutta ei, ei kun kuulemma juuri tultiin hakemaan. Fiksu tyttö olisi varmaan pyytänyt poikakaverin tänne odottamaan, että olisi voinut tuon asian suorittaa, mutta ei tämä.

Mitä tässä enää pitää tehdä vai odottaa kahta kauheammin vuoden kulumista että pääsis tuosta eroon? Ja isähän ei tietysti tässäkään tapauksssa kuulu meidän elmään mitekään.

oi kuule, mun mutsilla olis varmaan pariki vinkkiä sulle.

mä voin sanoo sen että mä olin just tuollanen ennenku muutin kotoa pois ja sen sanon että se arvostus sua kohtaan tulee tytölles noin viikon sisällä kotoa muuttamisesta.

can i get an amen!

Kerrohan, mitkä duunit tytölle ei kelpaa ja millaista työtä haluaisi tehdä? Mä voin kertoa vastineeksi tarinoita tosielämästä eli siitä, miten toimitusjohtajan paikkaa havitelleet teinit löytävät itsensä siivoushommista hyvin äkkiä:)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
oi kuule, mun mutsilla olis varmaan pariki vinkkiä sulle.

mä voin sanoo sen että mä olin just tuollanen ennenku muutin kotoa pois ja sen sanon että se arvostus sua kohtaan tulee tytölles noin viikon sisällä kotoa muuttamisesta.

can i get an amen!

Kiitos, tämä lohdutti. Mutta siihen muuttoon on vielä pitkä aika :(

Jaksamista ap:lle! Mites jos saisit teinin innostuun jostain sellasesta opiskelupaikasta missä olis asuntola? Olis vähän kuin omillaan, mutta kuitenkin vielä jonkun silmien alla, säännöt kun noissa taitaaa olla vielä aika tiukat.

Meillä on aika vastaanvanlaista. Tosin neiti täytti vasta 16v, ja peruskoulu vielä kesken. Koulunkäynti ei kiinnosta ollenkaan. Vaatteita on kaapit pullollaan, mutta koko ajan pitäisi uusia saada, rahaa menisi niin paljon kuin antaisin, varmaan koko palkkani saisi tuhlattua jos saisi. Kesätöistä oon maininnut, että hakis, mutta eihän hän nyt siivoamaan, tai hautausmaalle lähde, kunnon palkkaa pitäis saada ( väh 10 ?/ h), ei mene jakeluun ettei sellasta paikkaa ilman työkokemusta saa.
Syksyllä oli jo muutaman päivän kateissa, kun teki vaan mieli lähteä kavereiden kanssa. Sen jälkeen kävikin mutkan lastenkodissa mutta ei vissiin opettanut tarpeeksi. kolmisen viikkoa sitten lähti uudelleen karkuun. Vein vielä sinä päivänä kouluun kun oltiin oltu lääkärissä. Neiti ei sitten kuitenkaan mennyt tunneille vaan lähti omille teille. Tällä kertaa reissu kesti 5 vrk. Kertaakaan ei puhelimeen tai viesteihin vastannu. Kun sitten poliisit löysivät niin hain kotiin aamuyöstä klo 5. Puolin ja toisin käytettiin aika kiivasta kieltä. Ja sitten neiti päätti vielä yrittää karkuun, sukkasillaan ja sisävaatteilla 10 asteen pakkaseen. No, poliisit nappas 30 min kuluttua, sitten olikiin lähtö suoraan lastenkotiin. Nyt sitten mietitään että mitä nyt tehdään. Tällä hetkellä luottamuspula on todella suuri, mihinkään mitä sanoo en voi uskoa.

Kaikensa tässä on ehny että olis lapsella hyvä olla mutta mikään ei näköjään riitä. Ja kasvatuskin on tainut mennä aivan pieleen kun tollanen tuli. Toivottavasti onnistun hieman paremmin noiden nuorempien kanssa.

Älä passaa..Älä pese pyykkiä, älä laita ruokaa. Kyllä se oppii. Ja viimeistään sitten, kun muuttaa omilleen ja "saa tehdä" ihan mitä huvittaa. Kummasti äidin "palvelut" alkavat kiinnostaa. Tsemppiä!

Yhteistyössä