Mitä on rakkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oskari Olematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oskari Olematon

Vieras
Mitä naiset tarkoittaa, kun ne sanoo, että ""rakastan miestäni ihan hirveästi, mutta en voi jatkaa hänen kanssaan""? Tai mitä miehet tarkottaa, kun ne vakuuttaa ""rakastan naistani mielettömästi, mutta kun seksi ei toimi, käyn vieraissa""?

Mitä se rakkaus teidän mielestänne on? Onko se pilvissä leijumista vai jalat maassa oloa vai mitä? Ja miten rakastaminen ja vieraissa käynti suhtautuu toisiinsa? Ja miten voi rakastaa ja samalla kuitenkin haluta pois? Ja mikä on takana, kun ei halua mennä avioon rakkaansa kanssa, kun ei uskalla luvata, että tahtoo rakastaa kuolemaan asti?

Hyvä kysymys!!! Olen tuota miettinyt itsekin. Niin paljon kun tuosta rakkaudesta puhutaankin, niin kukaan näistä puhujista ei osaa analysoida sitä. Esim. tuo ""...rakastan miestäni ihan hirveesti..."" jne.
Jos sanojalta kysyttäisiin, että perustele sanomasi, niin eipä pystyisi! Eikä moni muukaan tälle palstalle kirjoittavista!
Joten ne sanomiset on pelkkiä kliseitä....

rakkaus on sitä että välittää toiseta ja voi luottaa toiseen koko sydämmestään ja et haluaa olla sen toisen kanssa loppu elämänsä ja ei petä eikä muutenkaan luokkaa toista. Ei rakkaus ole mitään pilvissä leijumista vaan sitä että tuntee sisimmäsään että tuo on se oikea tuon ihmisen kanssa haluan jakaa suruni ja pahat oloni ja iloni ja koko elämäni sitä on rakkaus sen on ihana asia jota ei haluu antaa pois kun sen kerran löytää

Ydin: Halua tehdä toisen olo hyväksi.
Mitä se sitten tarkoittaa?
- ei loukkaa sanoin eikä teoin - haluaa olla lähellä - pitää huolta - yrittää yhteiseksi hyväksi - ottaa toinen huomioon omassa tekemisessään ja käyttäytymisessään - on valmis tekemään työtä yhteisen elämän eteen - halua kiinnittyä tähän ihmiseen - luopumaan itsekkyydestä yhteiseksi hyväksi - tulevaisuudensuunnitelmia - perhettä

Paljon proosallisia asioita, ei vaaleanpunaista sumua silmissä, todellisuudentajua, mutta myös tunnetta ja seksiä. Kaikki masta halusta ja vapaaehtoisesti.

Rakastuminen on kemiaa. Rakastuminen on ihanaa pilvissä leijumista, eikä sen tarvitse ottaa vastuuta mistaaän vaan tyytyy narsistiseen nautiskeluun.

Rakastaminen taas on vastuullista toimintaa, arkipäivästäkin nauttivaa, pitkäjänteistä ja kestävää, johon liittyy myös tunteet ja seksi kemioineen. Rakastaminen on täyttä elämää.

Pystyn vastaamaan vain yhteen osioon.

""Rakastan naistani (vaimoani), mutta sexi ei toimi, käyn vieraissa.""

Kunnioitan ja rakastan häntä niin paljon,että valitsin helpoimman tien, molemmille.

Minusta se on sellaista, että vaikeimmissakin tilanteissa kykenee rauhallisesti toimimaan niin, että toisella on hyvä ja luottamuksellinen olo.Voi puhua, mutta ei nalkuta. Voi suuttua, mutta ei joka päivä huuda. Voi joskus suostua seksiin ilman hirveää omaa himoa, jos se on toiselle tärkeää. Jos toinen ajattelee kuten itse, ei sellaiseen tarvitse usein antautua.
Rakkaus on sitä, ettei pitkänkään eron jälkeen tarvitse tutkia kännyköitä tai taskuja, kykenee yhdessä nauramaan ja itkemään.Toisen lähellä on yleensä hyvä olla.

Mä en usko enään mihkään rakkauteen.Karvaasti saanut kokea että mihinkään ei kannata luottaa.Mikään ei ole sitä miltä näyttää.Parempi yksinkin kun pettyä.Kun mieli tekee naisia löytyy aina.

Luin nopeasti noita vastauksia. Kaikkihan miettivät mitä on rakkaus. En minäkään sitä tiedä vieläkään ja olen kohta 50 vuotias! Ihastunut olin pentuna ja menin naimisiin miehen kanssa jota en usko rakastaneeni. Olin uskollinen, hoidin kodin ja lapset. Ei hänkään koskaan sanonut rakastavansa! En sitä kummeksunut, koska en ollut koskaan sitä kuullut muidenkaan sanovan. Vanhempieni varsinkaan! Hankimme rahaa, talon ja tavaraa ja tiukkaa oli. Lopulta henkinen ja ruumiillinen väkivalta eroitti. En enää jaksanut ""rakastaa"" - vai mitä se olikaan. Olimme yhdessä niin hyvina kuin huonoinakin aikoina - kuten raamattu käskee, muttei tarvitse henkeään menettää.

Nyt olen seurustellut vuoden sellaisen miehen kanssa jota voisin sanoa rakastavani - ehkä. Hän on hellä, hauska, kohtelias, työssäkäyvä mies jolla riittää huolia niin rahasta kuin terveydestäkin.

En niitä pelkää, sillä olen tottunut elämään ongelmien kanssa. Hän välillä on huolissaan kun on sotkenut minut ongelmiinsa!!

Rakkaus on toisen hyväksymistä sellaisena kuin hän on. Vaikka se ""rakkaus = himo"" vähenisi, niin ollaan yhdessä elämän loppuun saakka! Ei himo toiseen ole kantava voima jos mitään muuta yhteistä ei ole. Silloin liitto päättyy äkkiä, kuten olette huomanneet. Ihminen on erehtyväinen ja jos pettää sen voi myös antaa anteeksi. Jos pettäminen ja valehteleminen jatkuu niin sitä ei tarvitse kestää vaikka rakastaisi.

Minusta rakkaus on jotain semmoista joka ei koskaan katoa, se voi muuttaa muotoaan muttei mene pois. Rakkaus on sitä, kun asettaa toisen onnen omansa edelle, sitä kun haluaa olla hyvä toiselle. Rakkauden ohella kehittyy yleensä myös kiintymys ja pelko toisen menettämisestä. Niitä ei kannata sekoittaa todelliseen rakkauteen. Rakkaus ei ole toiseen tarrautumista ja mustasukkaisuutta, vaan sitä että antaa toisen olla sellainen kuin on ja rakastaa silti. Se on hyvin vaikeaa, sillä ihminen on omistushaluinen.