mitä ootte ostaneet lapsellenne 7-vuotislahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Poitsulla on huomenna synttärit ja hän toivoo lasermiekkaa (maksaa vitosen) meiltä vanhemmilta. Me ollaan mietitty polkupyörän ostamista miehen kanssa.

Mitäs te ootte omille lapsille ostaneet? Ja olenko mä ainoa, kun mun mielestä tuo 7v. on joku virstaanpylväs kun syksyllä alkaa koulu ja kaikki. Tekis siis mieli jotenkin satsata näihin synttäreihin...

Ei oo lapsia, mutta kun ite joskus muinoin täytin 7v, sain rannekellon. Se oli semmonen perinne meijän perheessä, kaikki sai. Taitaa tänä päivänä vaan olla liika halpa lahjaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Ei oo lapsia, mutta kun ite joskus muinoin täytin 7v, sain rannekellon. Se oli semmonen perinne meijän perheessä, kaikki sai. Taitaa tänä päivänä vaan olla liika halpa lahjaksi...

hitsi kun kummitäti on sen jo aiemmin pojalle ostanut...siis kellon.

Poika sai silloin kun 7 täytti niin pleikkari kakkosen (oli sitä jo muutaman kuukauden vinkunut)
Tyttö toivoo rahaa ja mahdollisuutta päästä shoppailemaan, joten varmaan annetaan rahaa ja vien päiväksi shoppailemaan kaikkea " tarpeellista"

Meillä tuo puhelin tuli hommattua myös jo silloin, kun poitsu aloitti koulun ja alkoi yksin kulkea koulumatkat eli ennen kuin täytti 7v.
Mutta synttärilahjaksi siis vein pojan teatteriin katsomaan jotain lasten näytelmää, kauhee, kun en edes muistä enää mitä, vakkei siitä ole puolta vuottakaan vielä aikaa :ashamed: .
Pojalla on siis huone täynnä leluja ja tiesin, että iso kasa niitä taas lahjaksi tulee. Halusin siis antaa "elämys"-lahjan ja yhdessäolo aikaan ilman pikkuveljeä. Käytiin siis teatterireissun yhteydessä syömässä oli aikaa kunnollka jutella kaikesta ja liikkua kaupungilla kuten ennen kuopuksen syntymää eli kahden. Lisäksi halusin osoittaa pojalle, etteivät nuo teatteriin menotkaan ihan ilmaisia ole, kun hänellä on sellainen ajatus usein, että tosta vaan mennään elokuviin tai kylpylään, osaamatta niitä sen enempää arvostaa (Juu, toki tiedän, että me vanhemmathan hänelle se kai ollaan esimerkillämme opetettu :ashamed: ) Mutta siis että hän ymmärtäisi teatteriin meno ja yhdessä olo aika on tärkeää siinä missä lelulahjatkin... Osansinkohan nyt yhtään pointtiani selittää.

Kuitenkin meillä oli tosi mukava päivä pojan kanssa yhdessä ja koin että sekä poika että minä saimme tuosta paljon enemmän kuin, että olisin antanut lahjan kääreessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Meillä tuo puhelin tuli hommattua myös jo silloin, kun poitsu aloitti koulun ja alkoi yksin kulkea koulumatkat eli ennen kuin täytti 7v.
Mutta synttärilahjaksi siis vein pojan teatteriin katsomaan jotain lasten näytelmää, kauhee, kun en edes muistä enää mitä, vakkei siitä ole puolta vuottakaan vielä aikaa :ashamed: .
Pojalla on siis huone täynnä leluja ja tiesin, että iso kasa niitä taas lahjaksi tulee. Halusin siis antaa "elämys"-lahjan ja yhdessäolo aikaan ilman pikkuveljeä. Käytiin siis teatterireissun yhteydessä syömässä oli aikaa kunnollka jutella kaikesta ja liikkua kaupungilla kuten ennen kuopuksen syntymää eli kahden. Lisäksi halusin osoittaa pojalle, etteivät nuo teatteriin menotkaan ihan ilmaisia ole, kun hänellä on sellainen ajatus usein, että tosta vaan mennään elokuviin tai kylpylään, osaamatta niitä sen enempää arvostaa (Juu, toki tiedän, että me vanhemmathan hänelle se kai ollaan esimerkillämme opetettu :ashamed: ) Mutta siis että hän ymmärtäisi teatteriin meno ja yhdessä olo aika on tärkeää siinä missä lelulahjatkin... Osansinkohan nyt yhtään pointtiani selittää.

Kuitenkin meillä oli tosi mukava päivä pojan kanssa yhdessä ja koin että sekä poika että minä saimme tuosta paljon enemmän kuin, että olisin antanut lahjan kääreessä :D

No meillä on poitsulla aamulla heti aika lääkärille (siitä silmäluomesta) ja sen takia mä vien miehen töihin,eli meillä on auto käytössä. Mä mietin myös tuota että voitais pitää laatupäivä ja mennä leffaan ja syömään ja jotain. Ja jos sit käytäis yhdessä leluliikkeessä ja hän sais ostaa itelleen jotain.

Me harrastettiin ennen noita laatupäiviä silloin kun mulla oli vapaata viikolla ja oli muutenkin niihin mahdollisuus. Ja nyt ihan vähän aikaa sitten poitsu sanoikin että sitten kun vauva syntyy niin ei enää kahdestaan päästä (vaikka tietty päästään kun isä hoitaa vauvaa mutta kuitenkin). Eli siinä mielessäkin aivan mahtava idea tuo. Me tosin voitais mennä katsomaan joku leffa teatterin sijaan...

Pitääkin laittaa ajatus pohdintamyssyyn potemaan, kiitos :)

Yhteistyössä