Mitä päälle päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttävää

Vieras
3 vee menee huomenna kesäloman jälkeen taas hoitoon. Mutten taas osaa pukea lasta sinne... collegepuku sisällä, mutta mitä ihmettä ulos kun luvattu aamuksi poutaa ja iltapäiväksi sadetta? Pitää vissiin laittaa vk-puku (takki ja housut), lenkkarit, kumpparit, sadevaatteet ja kaikki mahdollinen. Ja roudata ne kaikki myös kotiin, koska minä vien hänet huomenna autolla hoitoon ja mies hakee pyörällä. Tiistaina taas mies vie pyörällä ja minä haen autolla. Huoh!

Mä vein päiväkotiin kumpparit ja kuravaatteet lapsille, ja ne saa olla siellä. Aamulla sitte tarpeen mukaan päälle. Kotona sadekeleillä käytetään veden kestäviä syyspukuja (joita ne pk:ssakin käyttää mut nehän pukee kaikille aina ne kurikset)

[QUOTE="hei";24406208]Mä vein päiväkotiin kumpparit ja kuravaatteet lapsille, ja ne saa olla siellä. Aamulla sitte tarpeen mukaan päälle. Kotona sadekeleillä käytetään veden kestäviä syyspukuja (joita ne pk:ssakin käyttää mut nehän pukee kaikille aina ne kurikset)[/QUOTE]

Joo meillä on kans hyvä vk-haalari, jonka pitäisi vettä pitää, muttei jotenkin vielä viitsisi sitä ottaa käyttöön. Se vaan kun mies hakee pyörällä hoidosta iltapäivällä jolloin sataa niin lapsihan on läpimärkä kun ovat kotona ellei ole kuravaatteita päällä ja sitten taas jäisivät lenkkarit ja muut vaatteet päiväkotiin... Mutta täytyy vaan sitten kuskata tavaraa mukana edes takas. Meilläkin siis on päiväkotia varten erikseen kumpparit ja kuravaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää;24406218:
Joo meillä on kans hyvä vk-haalari, jonka pitäisi vettä pitää, muttei jotenkin vielä viitsisi sitä ottaa käyttöön. Se vaan kun mies hakee pyörällä hoidosta iltapäivällä jolloin sataa niin lapsihan on läpimärkä kun ovat kotona ellei ole kuravaatteita päällä ja sitten taas jäisivät lenkkarit ja muut vaatteet päiväkotiin... Mutta täytyy vaan sitten kuskata tavaraa mukana edes takas. Meilläkin siis on päiväkotia varten erikseen kumpparit ja kuravaatteet.

Mä olen niin fiksu, etten tajunnu et pyörän päällä kastuu :D Mietin vaan et miks ihmeessä kuskaatte ees taas vaatteita. No eiks se voi sen vk-asun laittaa kotimatkalle jos sataa?

Päiväkotiin vielä on helppo miettiä vaatteet kun siellä voi olla varavaatetta mukana ja eri ulko- ja sisäkamppeet, mutta mä pähkäilen kouluun menevän vaatteita kun on luvattu sadetta ja ukkosta.

[QUOTE="hei";24406238]Mä olen niin fiksu, etten tajunnu et pyörän päällä kastuu :D Mietin vaan et miks ihmeessä kuskaatte ees taas vaatteita. No eiks se voi sen vk-asun laittaa kotimatkalle jos sataa?[/QUOTE]

Voishan sen tehdä niin ja pakkais reppuun sitten vaan lenkkarit, että ne pysyis kuivina seuraavaan aamuun. (Meillä todellakin on lapsella vain yhdet lenkkarit).

Yhteistyössä