Mitä pakkaatte synnärikassiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläkään ei ollu niitä verkkokalsareita, vaan ihania puuvillaisia tosi pehmeitä MEGA-alkkareita. Tosi mukavat synnytyksen jälkeen, kun sai kunnolla vetää navan yli. ;) Ja mulle ei kyllä olis omat siteet riittäny, sairaalan iiiisot siteet oli ihan must.

Mukana mulla oli omat ja vauvan kotiinlähtövaatteet, pesutarvikkeet (sairaalassa toki on pesuainettakin, mut mulla oli omat shampoot ym. mukana), meikit (kotiinlähtöpäivänä teki mieli laittaa vähän ripsiväriä, muuten en tarvinnut), kamera, kännykkä, laturi, pitkikset (oli kiva pitää sairaalayöpaidan kanssa, ettei tarvinnut paljailla säärillä olla), vihko johon kirjoittelin synnytyksestä ja sairaalassaoloajasta juttuja. Tosi kiva muisto jälkeenpäin (kun ei niitä oikeasti sitten enää muista niin hyvin). Mulle tuli viikon reissu, joten mies toi mulle lehtiä luettavaksi. Olis tullut tosi tylsää ilman niitä, koska vauva joutui lastenosastolle tarkkailuun. Korvatulpatkin olivat tosi tarpeen, että sai nukuttua muiden vauvojen ääniltä. Mä en sairaalassa käyttänyt omia imetysliivejä, vaan sairaalan verkkomateriaalista tehtyä "liiviä", jonka alle sitten taiteltiin harso. Ei nätti, mutta ajoi asian...

Ei kannata unohtaa shampoota ja hoitoainetta. Ne multa puuttuivat vaikka olin mukamas ne pakannut. Suihku iltana tuli niitä ikävä (kun sinne jaksoin raahautua) olin viikon sairaalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Laku kovettaa vatsaa

Kyllä minulla ainakin laku auttaa aina jos vatsa on kovalla, eli minulla toimii päinvastoin! Umpparileikkauksenkin jälkeen oli laku paras "lääke" vatsaan, eli pääsi vähemmällä vessassa kun kovasti ei voinut ponnistaa...

Tuota mä synnytin kolme viikkoa sitten ja mun synnytyssairaalassa oli sellaisia pehmeitä alushousuja ja niitäkin oli montaa kokoa, samoin kuin muitakin vaatteita. Verkkohousujakin oli, mutta ei niitä tarvinnut käyttää, jos ei halunnut. Eihän ne sairaalan vaatteet mitään nättejä ole, mutta mieluummin mä niissä olin kuin omissani, koska en halunnut sairaalan pöpöjä yms. kotiin. Pysyköön vain siellä sairaalassa. Sairaalasta saa myös vaatteet vauvalle siellä olon ajaksi. Ei siellä sairaalassa kukaan ole edustavan näköinen. Vauvahan se tärkein juttu on.

Itse tarvitsin oikeastaan vain hygieniatarvikkeet, omat kotiinlähtö vaatteet ja vauvan kotiinlähtövaatteet. Itse lähdin samoissa vaatteissa kotiin kuin olin tullut sairaalaan. Oma vatsa pömpötti vielä aika paljon synnytyksen jälkeen vaikka painoa oli vain muutama kilo enemmän kuin ennen synnytystä. Eli kotiinlähtö vaatteet kannattaa olla vielä raskausajan vaatteita, koska kroppa ei ole heti samassa kuosissa kuin ennen synnytystä, vaikka paino olisikin.

Ainakin mun synnytyssairaalassa oli ihan teipillisiä siteitä tarjolla ja useampaa eri mallia. Niitä kannattaa mielestäni käyttää, koska vuoto tulee ihan törkeen paljon aluksi.

Ruokaa saa sairaalasta, siellä on myös välipalaa tarjolla, joten nälkää ei siellä näe. Isä voi myös tuoda tarvittaessa, jos jotain erityistä haluaa.

Luulenpa, että saat paljon enemmän pöpöjä kotiisi kauppareissulta, kuin sairaalan steriilistä ympäristöstä. ;D Eipä sinne sairaalan äitiysosastolle hirveästi sairaita ihmisiä ravaa ihan selkeistä syistä. :)

Samoilla linjoilla kuin neito eli olin erittäin mielelläni sairaalavaatteissa. Eipähän tarvinut stressata mistään pyykinpesuista eikä muista. Sekö olla röllötteli ja jos vaatteet tahriutu (esim. vereen. jälkivuoto oli erittäin runsasta) niin ei muuta kuin uuden vaatteet kaapista päälle. Sairaalan siteet olivat tosiaan tarpeen. Se jälkivuoto kun tosiaan oli runsasta. Omilla en siis olisi tehnyt mitään. Meikkiä en käyttänyt yhtään. Ei tullut mieleenkään. Pois lähtiessä sutaisin jotain naamaani, että olisin ihmisen näköinen edes jotenkuten :)

Minäkin lähdin pois samoissa vaatteissa kun tulin. Maha ei todellakaan pienentynyt vielä ennen kotiin lähtöä kovinkaan. Ja raskauden lopussa tullut turvotuskin hävisi vasta noin viikon päästä synnytyksestä. Senkään takia ei olisi mitkään normaalivaatteet sopineet.

Mukana oli siis vaatteet, millä tulin ja lähdin. Vauvan poislähtövaatteet, känny, laturi, kamera, hieman kosmetiikkaa ja hygieniatuotteita ja omat shampoo+hoitoaine. Vierailijat älysivät tuoda naposteltavaa esim. suklaata ja karkkia. Toivat jotain lehtiä mutta en jaksanut niitä lukea. Mies tosin niitä lueskeli. Olimme siis perhehuoneessa.

Mutta loppupeleissä kamalasti sinne ei tarvitse tavaraa raahata ellei tosiaan itse halua olla omissa vaatteissa.

Otin omia vaatteitakin, koska meille tuli sukulaisia sairaalaan, eikä mua hirveästi kiinnostanut silloin olla sairaalan ällömällö vaatteissa, kun en nyt ollut kuoleman kielissä. En mä kotonakaan ole yökkärissä, kun vieraita tulee käymään. Siis kyllähän mä ymmärrän, että jotkut voi olla, mutta minä en. Olisi tietty ollut vähän eri asia, jos olisi vaan tullut vaikka oma äiti käymään, mutta kun sairaalaan tuli miehenkin sukua, niin ei olisi ollut mukavaa tuntea itseään niin epäsiistiksi. Mä en sitäpaitsi pitänyt itseäni sairaalan asukkina, vaan olin vaan joku joka kävi synnyttämässä, enkä sairastamassa. Lisäksi pari kaveria kävi vierailuajan ulkopuolella moikkaa meitä kahviossa, eikä tod huvittanut kipittää sinne sairaalan vaatteissa. Yök. Kyllä mä kuitenkin yöllä sitä yökkäriä käytin (muistaakseni). Mukana mulla oli mustia vaatteita, siis alkkareita, verkkareita yms, jottei mahdolliset veriläiskät olisi vaatteissa näkyneet. Onneksi ei tullutkaan ylivuotoja.

Yhteistyössä