mitä pelkopolilla tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä pelkopolilla käydään läpi edellinen synnytys, jos sellainen siis on, ja muutenkin jutellaan niistä peloista ja yleensä synnytyksen kulusta. Puhutaan kaikesta mikä mieltäsi askarruttaa.

Keskustellaan ja keskustellaan ja käydään läpi ihan kaikkea mikä askarruttaa ja mikä pelottaa. Minä kävin keskustelemassa Tammisaaressa 2 kertaa yksin, sitten oli istunto yhdessä mies, minä ja kätilö ja vieläkin jos olisi ollut tarvetta, olisi järjestetty tapaaminen.

Naistenklinikalla oli vastaava istunto, mutta se oli syvältä ja mitään, mistä sovittiin, ei sitten tehtykään/toteutunut. Meni totaalisesti luotto ja sitä sitten purettiin Tammisaaressa urakalla. Siellä tehdyt suunnitelmat pitivät ja pystyin luottamaan henkilökuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Keskustellaan ja keskustellaan ja käydään läpi ihan kaikkea mikä askarruttaa ja mikä pelottaa. Minä kävin keskustelemassa Tammisaaressa 2 kertaa yksin, sitten oli istunto yhdessä mies, minä ja kätilö ja vieläkin jos olisi ollut tarvetta, olisi järjestetty tapaaminen.

Naistenklinikalla oli vastaava istunto, mutta se oli syvältä ja mitään, mistä sovittiin, ei sitten tehtykään/toteutunut. Meni totaalisesti luotto ja sitä sitten purettiin Tammisaaressa urakalla. Siellä tehdyt suunnitelmat pitivät ja pystyin luottamaan henkilökuntaan.

Voihan p.. itse menossa nimenomaan naistenklinikalle pelkopolille kun edellinen synnytys kättärillä oli traumaattinen, johtuen nimenomaan henkilökunnasta. Kun käydään läpi edellinen synnytys, onko esim. tuolla naistenklinikalla käytössä mun tiedot kättärin synnytyksestä? Kun itse en ole mitään synnytyskertomusta tms. sieltä saanut..

Mä kun kävin kolmannessa raskaudessa siellä, niin ikäväkseni voin todeta, et vaikka henkilökunta olikin TODELLA mukavaa, niin sit se käynti oli täynnä pelkkiä tyhjiä lupauksia ja turhaa puhetta. Kukaanhan ei voi tietää, miten synnytys etenee, joten lupaukset puudutuksista ja yhdestä jos toisestakin jutusta ei välttämättä pidäkään paikkaansa. Mä luotin niihin puheisiin ja uskaltauduin niiden voimalla menemään alatiesynnytykseen, mutta synnytys sitten konkreettisesti tapahtui, jouduinkin pahasti pettymään, kun se olikin aivan erilainen kuin mitä oli etukäteen pohdittu.

Joten mulla kolmosen synnytys vain lisäs pelkoja, ja nelosesta sitten en luottanutkaan yhtään enää puheisiin, vaan pidin kylmästi pääni ja vaadin sektion.

Yhteistyössä