Mitä pientä purtavaa kuohuviinin ja mansikoiden kanssa voisi tarjota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Kirjoitin aiemmin, että meillä on 15-vuotishääpäivä ja että mieheni muisti mua ihanalla lahjalla. Meillä ei yleensä ole ollut tapana ostella lahjoja, joten itse en ole nytkään ostanut mitään. Syömään olemme illalla menossa, joten hyvää ateriaakaan en voi laittaa. Mutta jos hakisin hyvän kuoharipullon ja mansikoita ja laittaisen jonkin "pienen hiukopalan" sen kanssa nautittavaksi (muutama tunti ennen syömään lähtöä; tiedän, että mies ei huoli mitään isoa). Mitähän tuo kuoharin kanssa syötävä voisi olla?

Kiitos ideoista!

Kiitokset ideoista! Karkkeja mieheni ei syö, joten konvehdit ja ne vaahtokarkit :) eivät käy. Myöskään suolakeksit ja muu rasvainen ei ole kovin mieluista, juustot kylläkin. Patonki kuulostaa hyvälle. Entä olisiko ihan vaan hieno vihreä salaatti pahaa kuoharin kanssa?

Tai entäs jos laittaisin vadille nätisti esille mansikoita, tuoretta ananasta ja viinirypäleitä, ja naposteltais sit niitä sen kuoharin kanssa? Noiden lisäksi voisin vielä tehdä ne patongit.

Kuulostaako huonolle?

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
jonkun punkun tai valkkarin kans mulle kelpais patonki ja juustot mut ei kuoharin kans kuitenka noita.

mansikat dipattuna sulaan suklaaseen kera kuoharin :D

Suklaadippi olisi muuten ihana juttu niiden mansikoiden kanssa. Mutta valmiiksi en niitä haluaisi dipata vaan mies saisi dipata, jos haluaa. Kuinka suklaan saa pysymään sulana? Lorautanko hieman kermaa mukaan vai miten?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jonkun punkun tai valkkarin kans mulle kelpais patonki ja juustot mut ei kuoharin kans kuitenka noita.

mansikat dipattuna sulaan suklaaseen kera kuoharin :D

Suklaadippi olisi muuten ihana juttu niiden mansikoiden kanssa. Mutta valmiiksi en niitä haluaisi dipata vaan mies saisi dipata, jos haluaa. Kuinka suklaan saa pysymään sulana? Lorautanko hieman kermaa mukaan vai miten?

mulla on ollu fondyys suklaata jollon se on lämmintä ja pysyy juoksevana, mut koitas jos google tietäis muita tapoja millä se pysyis juoksevana :)

mulla on ollu fondyys suklaata jollon se on lämmintä ja pysyy juoksevana, mut koitas jos google tietäis muita tapoja millä se pysyis juoksevana :)

Kiitos sulle. Googlasinkin jo: 2 dl kermaa ja 200 g suklaata varmaan toimii. Tosin taidan tyytyä puolikkaaseen annokseen, kun joudun varmaan syömään sen suureksi osaksi yksin :)

Menulistalla on siis pienet patonkisnackit sekä tuoreita mansikoita ja hedelmiä suklaadipin ja kuohuviinin kera :)

Kiitos sulle. Googlasinkin jo: 2 dl kermaa ja 200 g suklaata varmaan toimii. Tosin taidan tyytyä puolikkaaseen annokseen, kun joudun varmaan syömään sen suureksi osaksi yksin :)

Menulistalla on siis pienet patonkisnackit sekä tuoreita mansikoita ja hedelmiä suklaadipin ja kuohuviinin kera :)

:D nautinnollista iltaa

:D nautinnollista iltaa

Kiitos :)

Edelleen kyselen vinkkejä... Mieheni rakastaa valkosipulileipiä. Minkähänlaista tulisi, jos laittaisin ranskanleivälle oliiviöljy-valkosipuli-seosta ja paistaisin uunissa ja sit vielä lisäisin päälle jotakin juustoa ja jonkin yrtin?

Mä leikkaan ohuiksi viipaleiksi, sivelen pintaan oliiviöljyä (siihen voi sekoittaa yrttejä tai valkosipulia tai molempia) ja paahdan pellillä grillivastuksella hetken. Vahdi koko ajan ettei pala!

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Mä leikkaan ohuiksi viipaleiksi, sivelen pintaan oliiviöljyä (siihen voi sekoittaa yrttejä tai valkosipulia tai molempia) ja paahdan pellillä grillivastuksella hetken. Vahdi koko ajan ettei pala!

Kiitos. Siis ihan samalla tavalla kuin minäkin :) Laitan kans tuota valkosipulia, kun se on miehen lempparia.

Meidän oli tarkoitus viedä lapsi hoitoon, kun mies tulee, mutta sain järjestettyä niin, että lapsi on jo hoidossa, kun mies tulee. Jotakin yllätystä siis mullakin, kun täällä on miehen tullessa talo tyhjä ja maukas "välipala" tarjolla ennen illan ruokailua.

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:

Kiitos. Siis ihan samalla tavalla kuin minäkin :) Laitan kans tuota valkosipulia, kun se on miehen lempparia.

Meidän oli tarkoitus viedä lapsi hoitoon, kun mies tulee, mutta sain järjestettyä niin, että lapsi on jo hoidossa, kun mies tulee. Jotakin yllätystä siis mullakin, kun täällä on miehen tullessa talo tyhjä ja maukas "välipala" tarjolla ennen illan ruokailua.

Kuulostaa kivalta! Meillä oli kans tollanen ilta hääpäivänä pari vuotta sitten, katoin partsille kaikki herkut ja vaihdettiin pienet lahjat, oli aika ihanaa! Sitten ulos syömään ihan rauhassa.. :heart: Kyllä romantiikkaa kannattaa vaalia, se kantaa pitkäks aikaa!

Yhteistyössä