Mitä pitäisi ajatella tästä kolmen lapsen äidistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Olen itse lapseton ja ei ole vertailukohtaa, ni kysyisin täältä ihmisiltä, jotka on itse vanhempia. Mentiin kaverin kanssa yksille, olen itse sinkku, kaveri kolmen lapsen äiti ja imettää vielä nuorinta. NO yksien jälkeen otettiin toiset ja kolmannet ja lopulta aika paljon. Tän mun kaverin mies huolehtii lapsista samaan aikaan, kun me juodaan. Siis ei lapset misää heitteillä ole, mutta onko tää silti niiku äidiltä normaalia käytöstä?! Mitä te ootte mieltä, pitäiskö mun sanoa jotain tälle mun kaverille?

Olen minäkin ollut muutamalla, enkä ole tuntenut oloani huonoksi äidiksi. Imetin silloin, mutta en juuri sinä iltana/yönä. Kyllä se vauvakin yhden pärjää vaikka korvikkeella, jos sitä vaan juo. älä ajattele mitään pahaa kaveristasi, ole vaan iloinen seurasta ja kaverisi puolesta, jolla mitä ilmeisimmin on kultainen mies joka osallistuu lasten hoitoon.

Miksi pitäisi sanoa jotain? Lapset on kumminkin selväpäisen isänsä kanssa kotona, eli ei mitään hätää! Kyllä se äitikin saa päätään tuuletella ulkona. ;)

Tosi kiva kuulla, ett asia on näin. Tää kaveri on mulle tosi tärkee ja en haluis ajatella, ett hän ois huono äiti! Nuorin on hällä nyt 3kk, vanhin 4vuotta ja tällä mun kaverilla on ollut masennusjaksoja, ni välillä oon sillee huolissaa tms.

Jos lapsi juo kerralla desin ja äiti on promillen kännissä (veressä!) ni kuinka paljon on maidossa alkoholia! Tosiasia on, että saman verran kuin veressä, harmi että maidossa promille on tuhannesosa eli ei mitään, veressä se riittää humalaan. Eli äidin veressä promille on maidossa promille, eli lapsi EI ole humalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Voi kauhiaa! Kyllä isä saisi muutaman ottaa mutta että ÄITI? Lastensuojeluilmoitus tuosta olisi tehtävä jo senkin takia että lapset on jätetty isän kanssa!

Osaatko koskaan olla tosissasi vai ainako vedät tuota aukomis/näsäviisas-roolia? Koitappa kerrankin vastata ihan ns. normaalisti.
Toisekseen, erityisesti alkoholia koskevissa kysymyksissä tuppaa sun suojakeinot puskemaan päälle; onko itselläsi kenties ongelmia juomisen kanssa (tiedostamattomia)?

Alkuperäinen kirjoittaja kuku:
kunhan ei sitten imetä lasta ennenkuin alkoholit on häipyneet verestä...

kunhan ei imetä lasta niin kauan kun ei ole lastenhoitokunnossa. Ei se alkoholi äidinmaidon mukana vauvaan siirry, mutta humalaisen ei ole syytä lapsia käsitellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Osaatko koskaan olla tosissasi vai ainako vedät tuota aukomis/näsäviisas-roolia? Koitappa kerrankin vastata ihan ns. normaalisti.
Toisekseen, erityisesti alkoholia koskevissa kysymyksissä tuppaa sun suojakeinot puskemaan päälle; onko itselläsi kenties ongelmia juomisen kanssa (tiedostamattomia)?

Osaan olla tosissani sellaisten asioiden kanssa jotka voi ottaa tosissaan, en tosiaankaan tälläisen. Ja aika mielenkiintoinen kysymys tuo että onko minulla tiedostamaton ongelma juomisen kanssa. Mistä helvetistä minä voin sitä tietää jos en sitä tiedosta?!?! :laugh: :laugh: :laugh: Anteeksi että olin taas näsäviisas enkä tosissani... :ashamed:

Äiti on varmaan huolehtinut, että kotona on maitoa valmiina lapselle niin, ettei humalassa imetä. Itse asiassa saat olla iloinen ystäväsi puolesta, että kolmen lapsen äitinä hänellä on mahdollisuus lähteä silloin tällöin ystävän kanssa viettämään iltaa :) . Hänellä on mies, joka osaa hoitaa lapsia ja joka ymmärtää, että äitikin tarvitsee joskus omaa aikaa ihmisten ilmoilla. Mulla on samanlainen mies ja olen siitä äärettömän onnellinen :) .

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:

Osaan olla tosissani sellaisten asioiden kanssa jotka voi ottaa tosissaan, en tosiaankaan tälläisen. Ja aika mielenkiintoinen kysymys tuo että onko minulla tiedostamaton ongelma juomisen kanssa. Mistä helvetistä minä voin sitä tietää jos en sitä tiedosta?!?! :laugh: :laugh: :laugh: Anteeksi että olin taas näsäviisas enkä tosissani... :ashamed:

Mistähän tuo tarpeesi keskustella halventavaan sävyyn johtuu?
Ehkä joku päivä tiedät, sepä selittäisi ainakin halventavan kirjoitustyylin, ellet sitten halvenna muissakin keskusteluissa.
Älä pyydä anteeksi, kun et sitä tarkoita.

Yhteistyössä