mitä pitäsi tehdä,kun exä ei huolehdi tapaamisista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierastus

Vieras
lastenvalvojalle?
vai mitähän tässä tekisi,että se säikähtäis ja alkais tosissaan hoitamaan velvollisuutensa :/
ja tiedän..jos isä ei halua tavata lapsiaan,ni sille ei voi mitään ja plää plää plää.
kyllä se havahtuu,jos jotain tekisin,mutta mitä?
pyydän lastenvalvojan lähettämään sille "muistutuksen" tapaamisista?
en tiedä..

Karu totuus on, että jos ei halua tavata niin ei halua tavata :/ Mut jos sun exäs kuuluu niihin jotka on ylipäätänsä mahdollista saada havahtumaan, niin lastenvalvoja sen varmaan voisi tehdä. Soitapa sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Karu totuus on, että jos ei halua tavata niin ei halua tavata :/ Mut jos sun exäs kuuluu niihin jotka on ylipäätänsä mahdollista saada havahtumaan, niin lastenvalvoja sen varmaan voisi tehdä. Soitapa sinne.

no kyllä sen havahtumaan,mutta pitää just tehdä jotain tollasta..
mitähän sinne lastenvalvojalle sanoisi :/
vaikeeta on.

elis nyt on mennyt jo 4 vuotta niin että exä käy jos käy niin vuodenvälein katsomassa poikaa.
Aluksi se oli sitä että tuli illasta 9 jälkeen, joloin kyl on jo lapsi unten mailla. ravasi siis ihan muuten vaan meillä. sain sen loppumaan onneksi
nyt sitten tapaavat lapsen mummon luona aniharvoin. ja kun tapaavat on se sitä ISÄ ISÄ ISÄ - lässytystä.
täällä on minulla uusi mies jota lapsi saattaa myös sanoa isäkseen...
lapselle se on kova pala, kun ei ymmärrä mutta ihmettelee

no kuitenkin minä otin asian puheeksi neuvolassa... sanoin että minun mielipide on se että joko ex käy säännöllisesti (kuten ollaan käyty sopimus tekee) tai ei käy ollenkaan sitten.
neuvolasta oltiin samaa mieltä (vaikka eihän lapsen oikeutta nähdä omaa isää voi estää...)
varasin aikaa alueeni soskulle, jossa tätä asiaa mietimme! sillä sanoin olevani ihan loppu tuohon että ex ENNEN ilmoitti LAPSELLE että tulen huomenna. päivä koitti ei tullutkaan...
sosku sanoi että jos sama meininki jatkuu voivat he ottaa tämän isän sinne "puhutteleen" ja muistuttaa asiasta joka kerta on ei ilmesty paikalle siloin kun sovittu. tämä saattaisi toimia? tosin meillä ei tuo exä nyt käy laisinkaa!