Mitä puette vauvalle yöksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneli"

Vieras
Meidän tyttö on 4 kk ikäinen ja vetää itsensä aina sängyssä poikittain & potkii peitot pois. Olisiko kokeneemmilla jotain vinkkejä mitä vauvalle kannattaa pukea yöksi? Meidän makuuhuoneessa on tällä hetkellä 22 astetta lämmintä ja välillä tytön jalat tuntuvat viileiltä kun herää yöllä. Olen käyttänyt vauvalla tähän asti ohutta yöhaalaria ja sukkia, mutta nyt puin pitkähihaisen bodyn ja paksun hihattoman plyysipotkupuvun. Mahtaakohan tuokaan olla tarpeeksi? Meillä on paksu vuorillinen fleece-unipussi, mutta kun yritin käyttää sitä keväällä, lapsella oli pää märkänä hiestä. Kun pakkaset alkavat, se on varmaan sopiva. Makuuhuoneen lämpötilaan emme pysty juurikaan vaikuttamaan, tässä kerrostalossa on aika viileää.

Meillä oli semmonen ohut pitkän mekon näköinen yöpaita jossa oli helmassa narut. Ne narut sitten vedettiin kiinni ja vauva oli pussissa :) Meni vielä myöhemminkin tavallisena yökkärinä kun ei enää mahtunut pussiin. Muistaakseni ostettiin lindexiltä. En vaan ole vähään aikaan nähnyt niitä enää. :/

Noita unipusseja olenkin miettinyt. Kaupoissa on joko ihan ohkaisia trikoisia tai sitten tosi paksuja topattuja fleece-pusseja, puolipaksu puuttuu kokonaan markkinoilta. Kalliitakin nuo ovat. Pitää varmaan ostaa college-kangasta ja ommella siitä itse pussi. Laiskana ihmisenä harkitsen myös, että leikkaisin vanhoista potkuhousuista yläosan ja ompelisin siihen pussin jatkoksi, niin säästyisin neppareiden ja vetoketjujen kiinnittelyltä.

Tytön pukeminen on aina ollut hankalaa, koska tuo hikoaa helposti niin että pää on ihan märkänä. On vähän kurja kun vaihtoehdot tuntuvat monestikin olevan liian kuuma tai liian kylmä...

Meillä yhtä lämmin ja pelkkä pitkähihainen body. Koitin nukuttaa yöpuvulla mutta ilmeisesti oli liian kuuma kun heräili jatkuvasti. Nyt nukkunut hyvin kun pelkkä body eikä peittoakaan.

[QUOTE="vieras";21909385]Meillä yhtä lämmin ja pelkkä pitkähihainen body. Koitin nukuttaa yöpuvulla mutta ilmeisesti oli liian kuuma kun heräili jatkuvasti. Nyt nukkunut hyvin kun pelkkä body eikä peittoakaan.[/QUOTE]

Oho, miten tarkenee:o Miten itse laittaudutte yöksi? Minusta meidän makuuhuone tuntuu jo tosi viileältä, itselläni on viime aikoina ollut paituli, legginsit, sukat ja lakana päällä ja keskellä yötä on välillä palellut. Ensi yöksi aion laittaa ohuen peiton pussilakanan sisään. Olen päätellyt, että vauvankin on kylmä, kun minunkin, mutta ei se tietysti välttämättä niin mene. Viileät jalat kertovat kuitenkin, ettei ainakaan kuuma ole ollut...

Yhteistyössä