Mitä puette vauvoille, kun autolla lähdette liikenteeseen, entä vaunulenkille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Mulle on kaukalossa tuo pieni jääkarhupussi, joten ei tarvitse oikeastaan laittaa kuin sisäväätteet elikkä body ja potkarit ja siihen päälle collegepuku ja päähän kypärämyssy vaan.

Vaunulenkille olen sitten laittanut noiden päälle toppapuvun ja sitten vauva vaunuihin äitiyspakkauksen pussukkaan ja vaunujen lämpöpussin peitto päälle ja päässä kypärämyssyn lisäksi talvihattu ja tuntuu että tuossa on jo liikaa, jätkä hieman hikoilee.

Vaunuissa meillä suunnilleen samalla tavalla. Jos on yli 10 astetta pakkasta, niin laitan äitiyspakkauksen villapuvun sisävaatteiden ja haalarin väliin.

Autossa meillä mennään ohuehkolla toppahaalarilla, jos alle 10 astetta pakkasta ja jos yli, niin sitten paksulla. Se paksu vastaa varmaan tuota jääkarhupussia.

Meidän kuumakallella on alle 10 asteen pakkasessa sisävaatteet eli body ja sukkahousut,haalari toppatöppösieen ja ohut kypärämyssy ja sitten rattaidesn lämpöpussi,peitton laitan löysästi päälle.Kun pakkasta on reilusti yli 10,niin äp:n makuupussin lisää,mutta ahaalarin alle ei tule silti enempää.

Autoillessa ohut haalari.

Itse laitoin lapseni villavaatteisiin ja äitiyspakkauksen makuupussiin. Villa hengittää.

Autoon laitoin villavaatteisiin ja siihen päälle villapeitto. Päähän laitoin villhatun ja silkkisen kypärämyssyn.

Käsiin villalapaset jalkoihin villasukat. Toppatumput ja tossut tarvittaessa villavaatteiden päälle.

Itse laitoin lapseni villavaatteisiin ja äitiyspakkauksen makuupussiin. Villa hengittää.

Autoon laitoin villavaatteisiin ja siihen päälle villapeitto. Päähän laitoin villhatun ja silkkisen kypärämyssyn.

Käsiin villalapaset jalkoihin villasukat. Toppatumput ja tossut tarvittaessa villavaatteiden päälle.

Tietenkin jos on enemmän pakkasta laitoin vanupukua villavaatteiden päälle. Mutta eihän sitä vauvan kanssa saa kuitenkaan mennä kovilla pakkasilla ulos pidemmäksi aikaa. Alla oli myös tavalliset sisävaatteet. Body ja puolipotkarit tms.

[QUOTE="vieras";22834637]Missä jumalauta sun aivos on? Ihan itekin voi miettiä.[/QUOTE]

Siellä missä pitääkin. Enhän minä kysynyt, että mitä pitää laittaa vauvalle päälle. Jotenkin vaan on tullut tunne, että onko tuo meidän vauva oikea kuumakalle, kun moni muu laittaa paljon enempi vauvoille päälle.

Autoon ihan vaan sisävaatteet ja haalari, pipon otan matkalla yleensä pois kun auto on kunnolla lämmennyt ja vaunulenkille, no riippuu vähä lämpötilasta, mut yleensä on sisävaatteet, fleecepuku ja haalarit + pipo ja tumput...Vaunuissa mulla on se duopussi vielä mihin sällin tungen..

Yhteistyössä