Mitä rattaisiin päälle? Makuupussi alle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avuton

Vieras
Vauva kohta 6 kk ja siirryn nyt Brio Novan ratasosaan kun pehmeä koppa jää ahtaaksi. Mitä olette näillä ilmoilla laittaneet vauvalle päälle rattaisiin? Ajattelin suurin piirtein seuraavaa vaatemäärää: lakki, body, sukkikset/puolipotkarit/potkarit, näiden päälle ohut haalari. Riittääkö? Jalkapeitteen saa tietty vedettyä jalkojen päälle tarpeen mukaan. Tarvitaanko lisäksi makuupussia, jos ei, niin miten kylmillä olette käyttäneet?

Meillä on ollut päällä (+15 astetta..) body, vuorilliset ulkoiluhousut, paksu college- takki, villasukat, lakki ja lapaset. Jos tuulista, jalkapeite jalkojen päällä ja vauvan nukkuessa fleece- peitto. Kokeilemalla se sopiva vaatetus löytyy pitkältikin...

Moi,

Meillä vauva 6,5kk ja nyt vielä täällä pääkaupunkiseudulla on ainakin ollut aika lämmintä +18. Meillä on ollut ihan housut, sukat, body, college- takki ja hattu. vaunuissa ohut fleece-peitto. Illalla laitoin housujen alle sukkikset ja jalkoihin töppöset. Pitäiskö olla hanskat? Musta tuntuu, että vielä ei ole ollut niiin kylmä...mutta ilmahan voi viilentyä hyvinkin nopsasti. Haalariin ( kevyttoppa) en ajatellut näillä keleillä vielä siirtyä.

Saako tuosta kantokopasta kovikkeet poistamalla lämpöpussia. Suosittelen itse erilllistä lämpöpussia. Todella kätevää kun ilmat viilenee. Ratasmatkoille ei tarvitse pukea vauvaa tönköksi, kun laittaa vain pussiin. Helppoa ja kätevää.

Niitä on edullisiakin lämpöpusseja (käytännössä vuorillisia fleece makuupusseja). Itse ostin myös kaukaloon pussin. Kauppa ja kyläily reissuilla vain vetoketju auki ja kiinni. Ei tarvitse pukea montaa kerrosta vaatteita.

Kädet tulevat helposti kylmäksi. Itse käytin tuossa iässä terällistä fleecepukua, käsille oli myös "kiinniommellut" hanskat. Tarvittaessa sitten laitoin lämpöpussin kiinni, oli hupullinen pussi. Istuvasta laspsesta näkui vain pää, jos veti pussi kokonaan kiinni. Fleece ei pidä kovin hyvin tuulta mutta lämpöpussin kanssa, oli ehdoton asu tuossa iässä.

Miten nämä makuupussit ja lämpöpussit suhtautuu rattaiden valjaisiin? Meillä on sekä äp:n makuupussi, että kantokassista saatava lämpöpussi (en tosin ole vielä saannut selville sen muuntamista, kun ohjeet on saksaksi, eikä selviä ihan äkkilukemalla, vaikka olen yliopistossakin saksaa lukenut. Pitäisi ottaa sanakirja esille), mutta toistaiseksi menty fleece-peitolla, kun en oikein tajua, miten noita pusseja käytetään valjaiden kanssa. Ei tietty vielä niin kylmäkään, mutta ennen talvea pitäisi selvittä. Auttakee.

Itselläni ei ollut ohjeita mutta poistin pehmeästä kopasta kaikki kovikkeet, aina jostain löytyi joku reikä mistä sai kovikkeen vedettyä pois.

Itse tein erilliseen lämpöpussiin reijät, toisessa olikin valmiina. Jotkut käyttävät myös sellaisia irtovaljaita mitkä tulevat eri tavalla kiinni. Mutta leikkasin reijät ja vahvistin reunat koneella ompelemalla, ei tuossa mennyt aikaa kuin 10-15 minuttia. Riippuu vähän lämpöpussista onko niitä reikiä valmiina.

Yhteistyössä