Mitä rotua suosittelet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Eli siis koirista kyse. Ei olla vielä ottamassa mutta alustavaa suunnittelua vasta.. Meillä on jo yksi sekarotuinen koira, asutaan ok-talossa taajama alueella, lapsia on kaksi alle kouluikäistä, koirasta tulisi ihan vaan kaveri meidän toiselle koiralle ja siis ihan tavis kotikoira jonka voisi ottaa mukaan esim. kelkkailemaan, pilkille tai ihan muuten vaan mukaan metsään ulkoilemaan. Mies kyllä harrastaa metsästystä ja toivoisi hirvi/lintukoiraa mut mä en välttämättä haluis mitään metsästyskoiraa.

Noilla kriteereillä se voisi olla periaatteessa mikä tahansa. Mitä tarkoitat ottaa mukaan kelkkailemaan? Siis moottorikelkkailemaan? Tarkoitus ottaa kyytiin mukaan vai juoksemaan kelkan perässä? Tämä kriteeri hieman rajaa rotuja, riippuen tarkoituksestasi.

Minkä kokoinen sekarotuisenne on? Millaista turkkia toivotte: pitkä, lyhyt, trimmattava, nypittävä...?

Lama iskemässä pahemman kerran vai :)

Pidä pääsi ja älä ota metsästyskoiraa!

Espanjan vesikoirasta ei lähde karva ja se voisi toimia noissa mainitsemissasi jutuissa (se voisi jopa innostua linnustuksesta)

No siis ihan kyytiin mut toki se vois osan matkaa juosta perässä. Ei haluta mitään pikkukoiria eikä sellasta jolla on kovin työläs turkki ei siis nypittäviä eikä trimmattavia. Meidän koira on sellanen keskikokoinen. Mulla on ollut ennen collie joka oli aivan ihana rotu ja olekin haaveillut bordercolliesta mut totesin et se taitaa olla ihan liian aktiivinen rotu meidän perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No siis ihan kyytiin mut toki se vois osan matkaa juosta perässä. Ei haluta mitään pikkukoiria eikä sellasta jolla on kovin työläs turkki ei siis nypittäviä eikä trimmattavia. Meidän koira on sellanen keskikokoinen. Mulla on ollut ennen collie joka oli aivan ihana rotu ja olekin haaveillut bordercolliesta mut totesin et se taitaa olla ihan liian aktiivinen rotu meidän perheelle.

No mutta jos collie on hyväksi todettu niin miksi ei sellaista?

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

No mutta jos collie on hyväksi todettu niin miksi ei sellaista?

Taitaa olla liian hyvin muistissa se miten takussa se ihana turkki välillä oli ja se kun koiralla oli ripulia niin se takapuoli oli oikein "kivassa" kunnossa :) ja lyhytkarvanen ei oo niin kivannäkönen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ria:

Espanjan vesikoirasta ei lähde karva ja se voisi toimia noissa mainitsemissasi jutuissa (se voisi jopa innostua linnustuksesta)

Että koiran voi ottaa "ihan vaan toiselle koiralle kaveriksi" mutta ei metsästyskoiraksi? :laugh: Oletkos ajatellut että se yksi ja sama koira voi hoitaa ihan MOLEMMAT hommat?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:

Että koiran voi ottaa "ihan vaan toiselle koiralle kaveriksi" mutta ei metsästyskoiraksi? :laugh: Oletkos ajatellut että se yksi ja sama koira voi hoitaa ihan MOLEMMAT hommat?

Mä en halua pystykorvaa enkä karjalankarhukoiraa. Norjanharmaa minulla on ollut joka oli luonteeltaan maailman ihanin koira :) mut mä en tykkää siitä koiran väristä, se koira joka meillä oli niin se oli värivirheellinen eli sellanen aika musta joka oli mun mielestä aivan ihana mut tästä perinteisestä harmaasta väristä en tykkää. ja sit nää norjanharmaat on niin pirun itsepäisiä eli jos pääsevät hirven jäljille niin haukkuvat sit vaikka vuorokauden ympäri sitä ja mä en halua et se koira jää yöksi sinne metsään.. Muista metsästyskoirista ei sit ookkaan kokemusta.

Mä en halua pystykorvaa enkä karjalankarhukoiraa. Norjanharmaa minulla on ollut joka oli luonteeltaan maailman ihanin koira :) mut mä en tykkää siitä koiran väristä, se koira joka meillä oli niin se oli värivirheellinen eli sellanen aika musta joka oli mun mielestä aivan ihana mut tästä perinteisestä harmaasta väristä en tykkää. ja sit nää norjanharmaat on niin pirun itsepäisiä eli jos pääsevät hirven jäljille niin haukkuvat sit vaikka vuorokauden ympäri sitä ja mä en halua et se koira jää yöksi sinne metsään.. Muista metsästyskoirista ei sit ookkaan kokemusta.

Ottakaa joku noutaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Oletko tutstunut lyhytkarvaiseen collieen?
http://www.collieyhdistys.fi/

Ei oikein näytä meidän koiralta toi lyhytkarvanen. Kultaista noutajaa olen miettinyt mutta kun ei oo mitään kokemusta ko. rodusta niin en tiedä sit..

Yhteistyössä