Mitä ruokaa sihtikurkkuiselle 1-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naru

Jäsen
08.02.2007
213
0
16
En enää keksi, mitä tarjoaisin karkeaa ruokaa vierastavalle 1v2kk pojallemme. Nyt olisi pakko oppia syömään tavallista ruokaa, kun poika menee tarhaan ja siellä ei soseita tarjoilla, mutta hän ei suostu syömään mitään tavallista ruokaa. Kaikki pitäisi soseuttaa. Omin pikku kätösin syö vähän, mutta ei tarpeeksi että tulisi masu täyteen. Syöttämällä vain sose kelpaa. Eikä auta, jos soseuttaa vain vähän, sileätä pitää olla. Ja oikeasti pitäisi oppia syömään samaa ruokaa kuin muu perhe.

Olisko mitään vinkkejä, mikä olisi pehmeää ja helposti alas menevää ruokaa, jolla voisi opetella? Kinkku-perunalaatikkoa oikein kauan uunissa paistettuna menee ehkä eniten, mutta ei sitä jaksa joka päivä syödä... Jotain ruokaohjevinkkejä kaipailen, olen tottunut tekemään aika erilaista ruokaa kuin mitä tuommoiselle pikkuihmiselle maistuisi ja nyt lyö aivot ihan tyhjää.

makaroni ois ainakin ja sinne sekaan vaik lihapullanpaloja pienenä...spagetti..mietin et kasvunpaikas lasten kans joilla tollaisia ongelmia annettiin kamalat kasat pureskeltavia juttuja eteen ja lähettiin maistelemaan kaikkea ja hehkutettiin miten purra kaikkea oikein peilin ees lapset tosin oli vanhempia mut ton ikäinen osaa jo kiukutella ja valkata ruokia päiväkodis lapsi kyl äkkiä alkaa syömään varmasti kun siellä muut syö ja lapseni todnäk apinoi muita ja toisaalta nälkä sit opettaa..ja kyllä tädit alus sit tarvittaes muussaa enemmän pikkukaverille ja varmasti hän oppii syömään piankin kaikkea älä huoli ja tarhanväellä voi olla keinoja opittuna tuskin hän ainut hienokurkku on:) itse kyl olen antanu meidän kohta 1v tytölle mahdollisemman norm.ruokaa ei tietty kamalan suolaisia mut samaa ruokaa syö melkein päivittäin kuin muutkin rupea tarjoamaan vaan sitkeästi kaikkea ja anna maistella aterioiden välissä kovempia juttuja esim.jos ite syöt niin eiköhän herra pikkuhiljaa rupea innostumaan karkeimpiin ruokiin toivottavasti:)

Mä aloin jossain vaiheessa vaan kylmästi antaa aste asteelta karkeempaa ruokaa.Taisin alottaa niin että laitoin jonkun soseen sekaan esim. raejuustoa että tottuisi klimppeihin ruuassa.Nyt tyttö kohta vuoden ja vaihtelevalla menestyksellä syö meidän kanssa samoja ruokia,toisia paremmin toisia huonommin.Viime viikolla laitoin joku päivä broilerikiusausta ja se oli herkkua =)